petak, 16.04.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
utorak, 29.11.2016. u 17:06 Dejan Aleksić

GSP-ov pogon „Kosmaj” na leto u novom ruhu

U toku obnove će biti sređene instalacije, krovovi, podovi, stolarija i sistem za odvodnjavanje – Rekonstrukcija će naredne godine početi i u pogonu „Karaburma”.
Синиша Мали у погону ГСП-а "Космај" (Фото Фонет)

Prvi put, otkako je uz autoput ka Nišu saobraćajni pogon „Kosmaj” otvoren daleke 1974. godine, u njega su konačno ušli majstori kako bi ga obnovili i sredili. Ako sve bude teklo po planu, ovaj pogon, u kome je obnova krenila polovinom novembra, novo ruho dobiće do leta. Majstori „W.D. Konkord vesta”, koje je obišao gradonačelnik Siniša Mali, trebalo bi da srede instalacije, krovove, podove, stolariju i sistem za odvodnjavanje, garaže i parkirališta – sve ono što zbog dotrajalosti i višedecenisjog neulaganja radnicima u ovom pogonu svakodnevno otežava posao.

Kupovina zglobnih autobusa
U prethodne dve godine vozni park GSP-a osvežen je sa 55 autobusa, a u toku je nabavka za 12 školskih „midibusa”. Kako je najavljeno, naredne godine za potrebe GSP-a biće kupljeno još deset solo autobusa. Posle nekoliko godina pauze, na ulice prestonice konačno će izaći i novi zglobni autobusi. Za 2017. planirana je kupovina 30 ovakvih vozila. 

Ovu dugoočekivanu obnovu pre tačno godinu najavio je Borko Milosavljević, pomoćnik gradonačelnika uz reči: „Uslovi rada su ovde ispod svakog nivoa!”. Koliko je ona važna svedoči i tadašnja priča zaposlenih.

– Čim padne kiša, vodom napuni sve kanale u kojima treba da se radi. Dok se ta voda ne iscrpi, uvek postoji opasnost da se radnici ozbiljno povrede – svedočili su tada pojedini zaposleni od oko 650 koliko ih tamo radi.

Njihove reči i tada i danas potvrdilo je i iskustvo novinara. U pogonu „Kosmaj” sa svih strana udara promaja, pa radnike u kanalima ne štite ni radni kombinezoni. Krovovi i podovi „Kosmaja” izgledaju kao u napuštenoj fabici posle neusple privatizacije, a sa vazduhom svakog dana zaposleni udišu i izduvne gasove.

A ovaj pogon jedan je od najznačajnijih u GSP-u. Svakog dana iz njega na ulice prestonice izlaze vozila koja pokrivaju prigradski deo – teren težak za vožnju, sa dosta uspona i padova. Autobusi u „Kosmaju”, koji je u najgorem stanju od svih pogona GSP-a, između dva „radna dana” miruju scega dva do dva i po sata. U toj vremenskoj stisci svakom autobusu svake noći proveravaju se ulje, stanje motora i drugih delova.

Kako radnici svedoče, autobusi u pogonima ne stignu ni da se ohlade.

– Ulaganje u ovaj pogon važno je jer će ono omogućiti bolje i kvalitetnije održavanje i kontrolu vozila, a to će uticati i na veću bezbednost. Novac za ovu obnovu obezbeđen je iz ušteda, a ne iz kredita – istakao je Mali napomenuvši da su za najvećeg gradskog prevoznika prioriteti pogoni, kupovina i zamena voznog parka i nabavka zimskih i letnjih uniformi za zaposlene, pre svega za vozače.  

– Posle obnove „Kosmaja” isti posao predstoji u pogonu na Karaburmi. GSP je u boljoj situaciji u poslednje tri godine. Ali, to je daleko od željenog nivoa. Još jednom apelujem na građane da razumeju da je svaka kupljena karta investirana u sređivanje pogona, u kupovinu novih vozila – napomenuo je gradonačelnik dodajući da, ako se bude uštedelo još malo, naredne godine će početi i obnova čeških tramvaja.

– Cilj je da se od njih naprave savremeni tramvaji sa klimom i internetom – dodao je Mali. 

Šest postrojenja za autobuse, tramvaje i trolejbuse

SP „Centrala” – najstariji (tramvajski) pogon GSP-a sa 242 tramvaja u inventaru (prosečne starosti 28 godina). Prostire se na 13.059 kvadrata sa objektima na Dorćolu (izgrađen 1949. godine) i depoom „Sava” (otvoren na Savindan 1988. godine).

SP „Dorćol” –124 trolejbus (prosečne starosti sedam i po godina). Prostire se na 6.725 kvadrata sa objektima građenim u periodu od 1947. do 1965. godina.

SP „Zemun” –148 autobus (prosečne starosti osam i po godina). Prostire se na 4.724 kvadrata. Pušten u rad na Praznik rada 1959. godine.

SP „Karaburma” – 261 autobus (prosečne starosti devet godina). Prostire se na 10.977 kvadrata. Pušten u rad  15. septembra 1971. godine.

SP „Kosmaj” – 211 autobus (prosečne starosti deset godina). Prostire se na 8.242 kvadrata. Pušten u rad 27.novembra 1974. godine.

SP „Novi Beograd” – 245 autobusa (prosečne starosti devet godina). Prostire se na 13.549 kvadrata. Objekat svečano pušten u rad 14. oktobra 1982. godine.

 

 

Komеntari2
f404f
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja