utorak, 12.11.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 16:39

Mađarska hoće da finansira i gradi Fruškogorski koridor

sreda, 30.11.2016. u 13:28
Амбасадор Мађарске у Београду Атила Пинтер (Фото Танјуг)

Mađarska želi da finansira i gradi Fruškogorski koridora u Srbiji, izjavio je danas ambasador Mađarske u Beogradu Atila Pinter, a reč je o autoputu dužine 37 kilometara od Rume do Novog Sada sa tunelom kroz Frušku goru.

„Zainteresovani smo da učestvujemo u tom projektu bilo finansijski bilo kao izvođač radova”, rekao je Pinter na međunarodnom investicionom skupu Koridori - strane investicije i razvoj privrede, u organizaciji PKS i portala EU build.

On je na skupu „Transportna infrastruktura, putevi, železnice, luke i intermodalni saobraćaj” rekao da treba otvoriti još graničnih prelaza između dve zemelje.

„Zato planiramo da u bližoj budućnosti otvorimo još dva prelaza”, rekao je on dodajući da će jedan biti otvoren do sredine jula naredne godine, a drugi do 2019. godine”, rekao je Pinter.

Kako je naveo, ti će prelazi smanjiti gužve, ali će doprineti i većoj mobinosti poslovnih ljudi i turista.

„Politički odnosi Srbije i Mađarske su na najvišem nivou, nikada dve vlade nisu imale tako dobar prijateljski dijalog i saradnju kao sada”, naglasio je ambasador.

Kada je reč o pruzi Beograd - Budimpešta, on je istakao da se pripreme za taj projekat odvijaju po planu i da će nakon završetka radova moći da se stigne vozom između ta dva grada za svega tri sata.

„Došlo je do značajnog napretka sa Kinezima u pregovorima o finansijskom aranžmanu. Srpska strana odlučno napreduje u realizaicji tog projekta”, rekao je Pinter.

Pruga Segedin - Subotica od izuzetnog je značaja, smatra i dodaje da je planska dokumentacija za realizaciju tog projekta predata na konkurusu IPA fonda.

Pomoćnik ministra za drumski saobraćaj Saša Stojanović je rekao da je u Srbiji ubrzana izgradnja Koridora 10 i da će taj evropski putni pravac kroz Srbiju, na južnom i istočnom kraku, biti završen do decembra 2017.

On je naglasio da se Srbija nalazi na raskrsnici puteva i da je taj koridor najvažniji put koji povezuje Evropu sa Bliskim istokom. „Mi smo deo evropske TNT mreže i deo evropskih koridora”, istakao je Stojanović.

On je rekao da Srbija gradi Koridor 11, na ruti 4, ali da sprovodi projekat rehabilitacije puteva vredan oko 400 milona evra.

Taj projekat je počeo 2014. godine i u periodu od pet godina biće ukupno obnovljeno 1.100 km puteva, naveo je Stojanović.

Kako je rekao, za oko 10 nakritičnijih deonica su potpisani ugovori i deo će biti završen ove godine, a deo ugovora će biti raskinut.

On je podsetio da Srbija treba da gradi i Moravski koridora, Pojate - Preljina, koji će povezati koridore 10 i 11, ali i autoput Niš - Priština.

Generalni menadžer PKS Milan Vranić je istakao da razvoj infrastrukture unapređuje ukupno poslovno okruženje Srbije i postoji direktna veza nivoa privrednog razvoja i infratrukture.

On je istakao da će razvoj infrastrukture uposliti domaće građevinske firme, ali i industriju građeivnskih materijala, kao i angažovati prateće sektore usluga.

„To će doprineti smanjenju troškova proizvodnje, transport i doprineti boljoj konkrentnosti. Veliki je izazov nastavak gradnje infrastrukture, ali i velika šansa koju moramo iskoristiti”, naglasio je Vranić.

On ističe da se puna operabilnost Koridora10 očekuje za oko dve godine kada bude zavrsena i obilaznica oko Beograda.

„Najbolji indikator da se više radi je u Globalnom izveštaju o konkrentnosti za 2015. i 2016. godinu, prema njemu je Srbija popravila svoju poziciju za čak 20 mesta i sada smo na 74. poziciji”, naveo je Vranić.

On kaže da razvijene zemlje sa izuzetkom Nemačke smanjuju investicije u infrastrukturne projekte, dok je kod zemalja sa brzorastućom ekonomijom prisutan suprotan proces.

„Najveća ulaganja u infrastrukturne projekte, između 1990. do 2005. je imala Kina. Ta zemlja je kako bi ubrzala privredni rast uložila više od 600 mliajrdi dolara u sistem izgradnje putne mreže”, naglasio je Vranić dodajuć da će Kina sada realizovati zajedno sa našim firmama veliki broj investicija u Srbiji.

Zameni sekretara Udruženja za građevinarstvo u PKS Ivana Vuletić je kazala da je Srbija zemlja na raskrsnici puteva, pošto se Beograd nalazi na 300 do 400 km od svih glavnih gradova zemalja u regionu.

Ona je rekla da Beograd razvojem saobraćajne infrastrukture može da postane saobraćajni centar u regionu.(Tanjug)


Komentari3
f6e6e
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

predrag vasic
Odlicno je sto se planira gradnja novih puteva ,ali bi trebalo svi koji odlucuju da prvo poprave postojece puteve kroz Frusku Goru, bio sam u poseti manastirima pa putevi su katastrofa, a to je nacionalni park...pa ako je tako u nacionalnom parku ,onda ne treba da se cudimo za ostale delove zemlje
Neprilagodjena
Taj auto-put,t.j.tunel kroz Frusku Goru se 'gradi' vec skoro deceniju.. Sredili su put preko Rakovca,ne bi li rasteretili Irig,tako da cisto sumnjam da ce sada da prave auto-put. Nema od toga nista..
Ucviljeni Ceda
A sta cete reci ako od ovog projekta ipak nesto bude? Mozda - bravo ?
Preporučujem 9

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja