utorak, 19.11.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 16:14

Sramotno čerupanje RTV Kragujevac

Grad Kragujevac dve godine nije izdvojio ni jedan dinar za medije, a na prvoj licitaciji se pojavio kao najveći kupac televizijske opreme, dok je gradsko JSP „Kragujevac“ postalo vlasnik polovnog „punta“ za 285. 000 dinara. - Kupci nisu bili raspoloženi da daju izjave, a neki su, uplašeni prisustvom kamera, pobegli od novinara preko terase
Autor: Brane Kartalovićutorak, 06.12.2016. u 15:52
Гужва испред канцеларије извршитеља Небојше Вујанца уочи лицитације (Фото Б. Карталовић)

Kragujevac – Rastakanje Radio-televizije Kragujevac, kao najveće medijske kuće centralne Srbije, je dobilo još jednu epizodu. U kancelariji izvršitelja Nebojše Vujanca održana je prva licitaciona prodaja imovine ove medijske kuće popisane kako bi se namirili zaposleni koji su zbog višemesečnog kašnjenja zarada tužili preduzeće.

Najavljena za 11 sati, licitacija je zbog velike gužve koju su napravili novinari i kupci počela sa petnaestak minuta zakašnjenja, a okončana je oko 13 časova. Kupci nisu bili raspoloženi da daju izjave, a neki su, uplašeni prisustvom kamera, pobegli od novinara preko terase stana u kojem su smeštene kancelarije izvršitelja Vujanca. U bežaniji nije bilo povređenih, pošto se stan nalazi u prizemlju zgrade.

Lakrdijaška atmosfera začinjena je jednim „gorkim“ sadržajem, za koji su zaslužni predstavnici grada. Grad Kragujevac je, kao pravno lice, zapravo dominirao među učesnicima licitacije, kupivši najveći deo televizijske opreme ponuđene na prodaju. Prisustvo činovnika lokalne samouprave iznenadilo je novinare koji su pratili ovaj događaj, pre svega zaposlene u Radio-televiziji Kragujevac.


Početak licitacije (Foto B. Kartalović)

Dve godine nisu izdvojili ni jedan dinar za medije, a sada su se pojavili kao kupci opreme. Odakle im novac, ako su pričali da konkurs za sufinansiranje medija ne mogu da raspišu zato što u budžetu nema para – upitala se novinarka RTK Slađana Obradović.

Grad Kragujevac je pazario tri računara i jednu kameru „soni“ za koje je ukupno izdvojio 291.000 dinara. Nije to mnogo za četvrti po veličini grad u zemlji, iako je budžet „tanak“, ali je ostalo nejasno šta će lokalnoj samoupravi televizijska oprema, ukoliko, kako neki poznavaoci prilika tvrde, ne želi da formira nekakvu novu medijsku kuću koja bi pratila skupština dešavanja i hvalila poteze naprednjačke vlasti.

Obraćali smo se resornim ministarstvima, nadležnim agencijama, raznim skupštinskim telima, ali su svi ostali gluvi, uprkos činjenici da se vlasnik nije u svemu držao kupoprodajnog ugovora. Oko naše kuće se igraju neke zakulisne igre – revoltiran je bio dugogodišnji snimatelj RTK Predrag Petrović.

Da stvar bude interesantnija, kao kupac imovine RTK pojavilo se i jedno gradsko preduzeće – Javno stambeno preduzeće „Kragujevac“, koje je za 285.000 dinara, pet hiljada dinara više od početne cene, postalo vlasnik polovnog automobila marke „punto“.


Prazna redakcija RTK u vreme licitacije (Foto B. Kartalović)

– Postiđen sam. Najveći deo opreme kupio je grad, iako nikog od funkcionera do sada nije interesovalo šta se dešava sa ovom medijskom kućom – rekao je predsednik podružnice sindikata „Nezavisnost“ Goran Antonijević, inače šef tehnike u RTK.

Najvredniji deo opreme – agregat za napajanje predajnika na Žeželju u slučaju nestanka struje, kupila je firma „Sloga konstrakšn“ iz Kragujevca, po ceni od 350.000 dinara. Inače, sva ponuđena inmovina prodata je, uglavnom, po početnoj ceni, osim „juga“ starog deset godina koji je na licitaciji, od prvobitnih 10.500 dinara, dostigao cenu od 50.000 dinara. Taj i ostala dva automobila, „zastavu 101“ i „floridu“, kupila su fizička lica. Novog vlasnika nije dobio samo jedan laptop marke „tošiba“.

Ukupna vrednost prodate imovine RTK iznosi oko 1,5 miliona dinara, a prema rečima izvršitelja Vujanca, od tog novca će moći da se namiri otprilike polovina od 26 zaposlenih koji su preduzeće tužili sudu, kako bi naplatili zarade za jun, jul i avgust.

Budući da preduzeće ima 67 zaposlenih, kojima se duguju šest plata, izvršitelj Vujanac smatra da će morati da se održi bar još jedna licitacija, s tim da će imovina RTK tada biti ponuđena po početnoj ceni koja je 50 odsto niža od procenjene tržišne vrednosti. Na prvoj licitaciji, oprema i automobili su ponuđeni na prodaju po početnoj ceni koja je bila „svega“ 30 odsto niža od tržišne.

RTK je privatizovana sredinom oktobra 2015. godine, kada je ovu medijsku kuću, koja baštini tradiciju dugu 46 godina, za 85.500 evra kupio biznismen iz Kruševca Radoica Milosavljević. Osim što zaposlenima nije isplaćivao zarade, Milosavljević, kako tvrdi sindikat RTK, u preduzeće nije investirao ugovorom predviđenih 150. 000 evra, koliko je tokom prve godine rada trebalo da uloži u opremu. Za Ministarstvo privrede to, ipak, nije bio dovoljan razlog da poništi privatizaciju.

U međuvremenu, RTK je ostala i bez direktorke, pošto je Irena Veličković, koja je posle aprilskih izbora na toj funkciji zamenila Slavicu Trifunović, krajem prošle sedmice podne ostavku. Svoj potez Veličković je obrazložila katastrofalnim finansijskim stanjem u medijskoj kući čije je sramotno čerupanje, izgleda, tek počelo.

 

 


Komentari9
367d5
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Klark Kent
I ja se secam da je signal RTK, nakon cerupanja tv Globus, naglo poboljsan i slika je nekako bila bistrija... a veze ima, mozda kao uzrocno-posledican primer kako se na razne nacine mogu cerupati televizije koje su sluzile prethodnim vlastima... u ovom slucaju to je uradjeno kroz institucije sistema, a ranije su se vrata provaljivala fizickim putem... sad taj sto je ranije fizicki provaljivao je onemocao posle vise od decenije svoje vladavine, vise cak nema ni stranku, pa nema snage za nove poduhvate...a ni za plate svoje propagadne masinerije...
V
Ovo je politicki odobren scenario! Ja sam toliko tuzan sto se ovo desava Radiju i Televiziji Kragujevac sa toliko dugom i vrednom tradicijom. Tuga, samo tuga, nemam reci!
Klark Kent
A ko se jos seca kad se cerupala oprema kragujevacke televizije Globus...kad je Verko sa svojom ekipom provaljivao vrata i kad su rusili predajnik... da nije nesto od te opreme zavrsilo i na RTK?
Kalicanin Zeljko
Vise nego dobro se secam bas svakog detalja oko televizije Globus. Ne, bukvalno nista nije otislo na RTK, cak ni neka sitnica, a kamoli nesto od opreme. Sve je to "vraceno" RTS-u. Pre kao i posle tog dogadjaja sam bio radnik RTK, ukupno 15 godina. Zanima me samo cemu ovo pitanje i kakve veze ima to sto se desilo pre nekoliko godina sa televizijom Globus i ovim sto se desava sad sa gradskom televizijom? Pozdrav i cekam odgovor.
Preporučujem 21
mp
Ovo je sistemsko pljackanje i urusavanje medija. Koliko sam shvatila danas je upravo neka zena iz Makedonije drzala predavanje o ocajnom stanju u srpskim medijima, mada ona sama tesko izgovara srpski jezik; Angazovao je g. Davenport da na nekom panelu prica o tome kako je tezak polozaj medija. A u isto vreme se ovakav skandal dogadja u gradu u kojem su stampane prve novine u novoj knezevini koja se oslobodila turskog ropstva i sta je sada ovo? Povratak u novo ropstvo. Vlasti u KG ne vred komentarisati. Oni su bez premca u bahatosti i bezobzirnosti. Oni NE sluze gradu i gradjanima nego privatnim interesima Nikolica i sns-a. Sramno ! Ovo je naravno sramota kako se ponasa EU..jer oni su takodje saucesnici u ovom zlom poslu; Vazno je da novinari pokazu solidarnost prema kolegama u Kragujevcu i da preko Udruzenja medija sada tuze grad Kragujevac i njenu vlast koja im je onemogucila rad i to sa planom da im otme opremu i da ih ostavi bez posla. Media udruzenja pokazite solidarnost !
AcaS
Upravo je Grad saopstio da je opremu kupio kako iz potreba pojedinih sluzbi, tako i da bi pomogao RTK i da je spreman da istu iznajmi RTK u skladu sa zakonom, jer je ona neophodna za emitovanje programa.
Nenad
A po kom to zakonu lokalna samouprva može privatnoj televiziji da ustupa opremu? Ako raspišu konkurs za iznajmljivanje te opreme neće li se još neko javiti da je iznajmi? Cirkus.
Preporučujem 7

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja