petak, 20.10.2017. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 09:01

Lađari pozivaju državu da nabavi ili obnovi ledolomce

utorak, 17.01.2017. u 22:05
Илустрација (Фото Фонет)

Udruženje profesionalnih lađara Srbije apelovalo je na državu da u saradnji sa lađarskom strukom uradi nešto na obnovi ili nabavci ledolomaca, kao i po pitanju održavanja brodova posebne namene, jer je to pitanje ne samo prohodnosti plovnih puteva nego bezbednosti Srbije i njenih suseda.

U saopštenju Udruženja izdatom povodom aktuelnih dešavanja na Srpskim rekama i kretanja i lomljenja leda, lađari ukazuju da su prošlogodišnji dug period niskog vodostaja i mala količina padavina u jesenjem periodu su bili jasna najava hladne zime i moguće pojave leda. Udruženje podseća da je putem medija više puta najavljivalo moguću opasnost od pojave leda kao i na opasnosti koje on može da izazove pogotovo na kritičnim delovima plovnih reka.

„Upozoravali smo na nedostatak naših ledolomaca zbog nerešenih imovinsko pravnih odnosa države i privatizovanih brodarskih firmi kao i na slab rad nadležnih inspekcija plovidbe na obezbeđenju gradilišta i kritičnih sektora za plovidbu'' navodi se u saopštenju.

Lađari podsećaju da su Srbiji trenutno u ispomoć došla dva Mađarska ledolomca koji su slične gradnje i godišta kao i naši Čakor i Vučevo koji stoje vezani na keju u Novom Sadu.

''Ti Mađarski brodovi su stariji od 35 godina i savršeno su operativni i funkcionalni. Najavljena je kupovina novih ledolomaca pa ovom prilikom pozivamo Državu da u saradnji sa lađarskom strukom a ne stručnim političarima uradi nešto na obnovi ili nabavci ledolomaca, kao i po pitanju održavanja brodova posebne namene, jer je to pitanje ne samo prohodnosti plovnih puteva nego bezbednosti države, kako Srbije tako i suseda'', navodi se u saopštenju.

U saopštenju koje je potpisao predsednik Udruženja profesionalnih lađara Srbije kapetan Branislav Vajda, dodaje se da će o aktuelnim problemima obavestiti premijera i tražiti sastanak kako bi se u budućnosti izbegle veće nezgode.

„Podsećamo da je Srbija, samo u vlasništvu firme „Heroj Pinki” a po privatizaciji „Dunav grupa agregati”, imala tri ledolomca: Čakor, Vučevo i Petrovaradin. Čakor i Vučevo su tegljači ledolomci kupljeni 1968. godine a Petrovaradin je potiskivač/tegljač/ledolomac sagrađen 1988. godine novcem pokrajine Vojvodine, kao plovila posebne namene od strateškog značaja za zemlju'', navode lađari – prenosi Tanjug.


Komentari11
7206c
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Деда Звонце
Очекујмо да Удружење аутопревозника позове Државу да им обезбеди антифриз, зимске гуме и ланце за снег. Кад је лудило, нека је потпуно. Све своје неспособности и неодговорности свалимо на Државу. То је последица вишедеценијског испирања мозга самоуправљањем и удруженим радом. Зато и живимо овако јадно, мимо света, са усађеним поданичким менталитетом који увек очекује од Државе да решава наше проблеме.
mitar mirich
ne prozivaj ladjare,nego one koji su dozvolili tu prodaju!!!
Srpski duh
Dokle će da se se privatnici žale državi i da od nje uzimaju moje (pare od raznih taksi i poreza) i da zapušavaju rupe u svojim firmama? Ne postoje državne pare, postoje pare koje država uzima od građana. Meni se smučilo da moje pare (koje mi država uzme na zaradu, zdravstveno, socijalno i ostale globe/poreze) odu za zapušavanje propalih privatnih udruženja i državnih/stranačkih firmi.
salajcanin
Kad cena psenice van Srbije bude veca od cene u Srbiji nase vlade uvode zabranu izvoza jer je potreba drzave vaznija. Isto tako i sa penzijam tu se sme oteti. Kad led zapreti da zapreci Dunav i poplavi ,drzava i hrabri premijer ne smeju ni da nazovu sadasnjeg vlasnika ledolomca Petrovaradin koji stoji ispravan u Bg. a kamo li da ga privremeno oduzmu radi viseg interesa da radi odredjeno vreme
Твртко
Колико разумем у тексту кажу да су "Чакор" и "Вучево" - ВЕЗАНИ НА КЕЈУ У НОВОМ САДУ!!! Е свашта! Ово значи да ми ИМАМО ледоломце, али их везујемо за кеј! Зар држава сад треба да купује нове ледоломце да би их сутра неко везао на кеј у, нпр, Смедереву? Питам се ко је везао ледоломце за кеј? Сигурно нисам ја или неко ко не зна да управља бродом. То су урадили, људи, ЛАЂАРИ! Само они знају да возе лађе, а ледоломац је ваљда лађа. Лађарима, док су их везивали за кеј и док лети пролазе поред "Чакора" и "Вучева" у Новом Саду, није пало на памет да може да буде леда - али им зато ЛЕД и ЛЕДОЛОМЦИ падају на памет сад - кад леда има. Ово значи да су наши лађари-цврчци из басне! Дакле, у овом друштву постоји идеја да све увек треба да плаћају МРАВИ! Ја се не слажам са тим и ја бих лично, пустио "цврчке" мало на зиму - па нек се организују сами следеће лето и купе себи ледоломац па нек ломе лед.
Шофер
Изгледа да вам је нешто промакло: немамо МИ ледоломце "Чакор" и "Вучево", има их извесни бизнисмен Д. Боровица који их је 2011. у поступку приватизације купио од државе, тако да су сада они његово приватно власништво. Бродове му нису лађари продали, него држава. И није посао лађара да чисте лед, него државе. То је исто као када би неко тражио од вас да одржавате путеве и крпите рупе на улицама.
Preporučujem 6
brodarac
Tvrtko- na pogresnu adresu upucujes kritike. Ladjari ili Brodarci su ljudi sa kvalifikacijama za poslove na brodovima i plovnim objektima. Oni odlucuju i rade samo u delu poslova koji se odnose na plovidbu. Oni ne odlucuju o ivesticijama, poslovanju, teretu, rutama, itd. Ne tako davno bili smo prvi u Europi. Usluge vodnog transporta ne mogu bez zanemarene drzavne pomoci, beneficija, iako je to naj ekonomicniji vid transporta i nase brodarstvo je na izdisaju.
Preporučujem 3

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja