sreda, 18.09.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 13:28
VOZILI SMO: „GREJT VOL 2,0”

„Veliki zid” ruši predrasude

Kineski SUV stupio na tržišta Evrope, izrađen je neuobičajeno kvalitetno, što nije važilo do sada za vozila sa prostora ove najmnogoljudnije zemlje sveta
Autor: Ištvan Dekanjnedelja, 29.01.2017. u 21:00
„Хa-6” се производи у Бугарској (Фото И. Декањ)

Kada bismo anketirali vozače u Srbiji, šta bi želeli da voze, verovatno bi malo ko rekao da mu je želja kineski auto. Bez obzira na ranija, solidna iskustva i niske cene sa brendom „Čeri” (komunalna policija još uvek vozi ove automobile).

Mnogi sugrađani i danas žale što ne mogu da kupe gradski auto „čeri ego” za nešto više od 6.000 evra, koliko je koštao. „Grejt vol” je daleko veća i značajnija fabrika od „Čerija” u Kini, a kako im je želja da se probiju u Evropi, kvalitet ovih automobila je na zavidnom nivou, što su dokazali i na jednom od najtežih relija, čuvenom „Pariz–Dakar”.

„Ha-6” je najpopularniji model „Grejt vola” tri godine zaredom u Kini i prodat je već u milion primeraka u svetu. To je SUV (gradsko-terenski automobil) koji pre može da se nazove globalni, nego samo kineski.

Počev od dizajnera: Andreasa Dojfela iz „Mercedesa”, Ramona Gina, nekada šefa dizajn tima „Alfa Romea” i Pjera Leklerka odgovornog za uspeh „be-em-ve iks 6”. Partneri u nastajanju ovog kineskog SUV vozila su auto-velikani: „Boš”, „Džonson kontrols”, „Delfi”, „Hanivel” i drugi svetski proizvođači komponenata.

Posle testa „Politike” rezultat je, možemo slobodno reći, iznenađujuće dobar. „Ha-6” je prostran, snažan i kvalitetno izrađen automobil, koji se proizvodi u Bugarskoj, sa sjajnim odnosom cene i kvaliteta.

Nema loših završnih radova, velikih zazora ili škriputave plastike, u pomičnim delovima. Pomislili biste da ste ušli u daleko skuplje konkurente: „folksvagen tiguan”, „hondu ce-er-ve”, „subaru forester”, „kiu sportidž”...

Prostrana kabina, dobro odmerene dimenzije, znatno veći prtljažnik od pojedinih modela iz klase, govore da je ovo ozbiljan automobil, za snažnu eksploataciju.

U ponudi su dva motora, benzinac, zapremine 1,5 litara i dvolitarski dizelaš. Vožnja u dizelašu je veoma prijatna, snažan agregat kao da nema prepreka na lošim terenima.

Probali smo ga po blatu planinskih puteva Radan planine, kroz rečice i potoke, uz velike uspone, „ha-6” je pokazao sjajne odlike. Masivni obrtni momenat, uz koji je motor radio mirno i „vukao” sjajno na nižim obrtajima, omogućio je prijatnu vožnju.

Osim one klasične „turbo praznine” – trenutno gubljenje uzlazne kadence obrtaja motora (oko 1.500 obrtaja u minuti), kao kod turbo-dizela ranijih generacija.

Automatski pogon na sva četiri točka se uključivao pouzdano i izvlačio nas pri klizanju, što nije čudo, jer je nastao u saradnji sa čuvenom američkom kompanijom „Borg Varner”.

Sa dovoljno snage u svim stepenima prenosa, dobro odmeren šestostepeni, precizni menjač dodavao je pluseve na pouzdanost i bezbrižnu vožnju ovim vrlo dobrim SUV-om.

Upravljiv, uz dobre kočnice, veoma siguran. Robustno, odlično podešeno ogibljenje, nudi zavidnu stabilnost u krivinama. Dobar stop/start sistem radi brzo, jednako je efikasan kao kod japanskih modela.

Zbog automatskog uključivanja pogona na sva četiri točka i planinske vožnje koju smo imali, potrošnja je bila veća od osam litara.

Ali po drumu i auto-putu, na dužim relacijama, može da bude i niža, litar-dva. Inače, ima dobru klimu, pregledne instrumente i precizne komande.

Ono, na šta bismo imali zamerke kod „ha-6” je kočnica koja zahteva uvek jači pritisak na pedalu, buka na krajnjim brzinama i relativno mala nosivost od 440 kilograma.

I svakako, kvalitet radio-prijemnika, koji je stalno „tražio” frekvenciju i stanice.

Dakle, potreban je kvalitetniji, jer sa cenom od oko 20.000 evra, koliko košta ovaj automobil (benzinska verzija oko 16.000 evra) kupci to svakako zaslužuju. Garancija je tri godine, a servisna mreža solidna (Beograd, Novi Sad, Niš, Jagodina, Kraljevo...).

 

Tehničke karakteristike

Motor: 4 cilindra komon reil turbo-dizel

Zapremina: 1.996

Tip: EU 5

Snaga: 105 kw / 140 ks; 4.000 obrt/min.

Momenta: 310 nm pri 1.800 do 2.800 obrtaja/min.

Maksimalna brzina: 175 km/čas

Ubrzanje (od 0 do 100): 12,8 sekundi – fabrika, merenje na testu 13,5 sekundi

Potrošnja: grad 9,1 l / 6,2 l otvoreno fabrika, test oko 8 litara

Menjač: šestostepeni manuelni

Masa automobila / naj. tež. : 1.800/2.240 kg

Točkovi: 17 inča

Rezervoar (maks): 58 litara

Zapremina prtljažnika: 808/2.010 litara

Dužina: 4.640 mm

Širina: 1.825 mm

Visina: 1.690 mm

Emisija ugljen-dioksida: 175 gr/km


Komentari2
cbabf
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Smrda
U Kanadi osnovna verzija Forestera je 21,500 evra, sa svim troskovima i nametima, a to je ipak nebo i zemlja u odnosu na ovaj auto.
Vasa
20 000 € ?!? ... Jeste li sigurni da niste vozili BMW ???

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna / Spektar /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja