Kada mu je pre dve sedmice stigao imejl iz Holivuda, Nenad Gojković je prvo pomislio da je možda reč o nekoj spam poruci. Ispostavilo se, međutim, da se filmska kompanija Džejmsa Kamerona „Lajtstorm entertejnment” obraća lično njemu.
– Postoji i neki standard ispod koga se ne ide. Prijatelji iz sveta kažu da ne treba da potcenjujemo sebe zato što smo iz Srbije. Ali iskustvo je važno. Dnevnice za frilens u ovoj profesiji kreću se između 300 i 1.000 dolara, a tačna cifra zavisi od toga na koliko ste viskom nivou i o koliko velikom projektu se radi – kaže Gojković.
„Gde živite? Da li možete da radite u Los Anđelesu?” pitao ga je Ben Prokter, umetnički direktor poznat po radu na filmovima „Avatar”, „Matriks”, „Prometej” i „Pirati sa Kariba”. Trenutno je angažovan na nastavcima „Avatara” i pozvao je srpskog dizajnera da kreira oružje i vozila za drugi deo naučnofantastične priče koja se odigrava na planeti Pandori.
– Bio sam u neverici kada sam dobio imejl. Baš sam bio uzbuđen. Ben Prokter je rekao da bih radio rekvizite, oružje i vozila. Posebno mi je drago za vozila i razne letelice, što vazdušne, što svemirske, jer to jakom volim da radim. Mada, išao bih da radim i kantu za đubre za njih – kaže u šali Gojković (28), Beograđanin kome su snovi počeli da se ostvaruju pre dve godine.
Tada je samouki dizajner, koji je učio iz knjiga i sa interneta, dobio poziv da radi za jednu od najpoznatijih video-igara „Kol ov djuti” (Call of Duty). Studiju „Aktivižen” dopao se njegov portfolio na onlajn platformi Artstation.com. Angažovali su ga da radi oružje, vozila i takozvane propse, predmete poput kutija i buradi, za poslednji nastavak „Infinity Warfare”.
Prvo bi mu poslali kratak opis šta im konkretno treba, uz fotografije kao referencu. Onda bi izabrali jednu od njegovih deset skica i tako za svaki dizajn.
Radio je 18 meseci kao frilenser, iz Beograda. U slučaju „Avatara” pretpostavlja da bi više voleli da ga vide u Los Anđelesu jer veliki holivudski studiji neće da rizikuju da slike negde „procure”. Ipak, ukoliko bude problema sa vizom, američki filmadžija je naveo da postoji mogućnost da Nenad Gojković radi i odavde, iz Srbije.
Gojkovića je počeo da zanima dizajn za industriju zabave dok je bio srednjoškolac u elektrotehničkoj školi. Na internetu je našao u to vreme jedini sajt za ovu oblast dizajna poznatu kao koncept art. Išao je i na kurs modelovanja u školu koju je držao jedan naš poznati dizajner, ali je posle zbog roditelja, koji tada nisu verovali da crtanje oružja može da bude profitabilno, upisao poljoprivredni fakultet. Napustio ga je već na drugom semestru i posvetio se svojoj strasti.
Kada je počeo da koristi „Skečap”, pronašli su ga ljudi iz „Aktivižena”. Naš sagovornik kaže da je jedan od razloga što su ga odabrali i to što radi u ovom programu tehnikom koja je vrlo brza i efikasna.
Mladi dizajner nada se da će njegov primer biti inspiracija i motivacija za druge dizajnere koji u Srbiji vredno i kvalitetno rade. Da će videti da nije nemoguće da se dobiju i najveći projekti. Neki od njih su već postigli uspeh. Milan Nikolić radi likove za „Blizard”, a Bojan Koturanović dizajn oružja za jednu veliku igru za poznati studio, za sada pod obavezom tajnosti.
– Sve u svemu, odlično se probijamo u industriji u koju smo maltene tek ušli i verujem da će tako biti i ubuduće – kaže Gojković.
Kao sopstvene uzore pominje veterana Fenga Zua, Singapurca koji je radio za „Ratove zvezda”, i još mnogo visokobudžetnih filmova, kao i Sida Mida, koji je radio dizajn vozila za „Blejd ranera” Ridlija Skota, klasika iz 1982. godine.
Ne isključuje ni mogućnost da jednog dana radi dizajn za pravo oružje ili automobile, jer se, kako kaže, dešava da se predstavnici auto i vojne industrije obrate dizajnerima koji rade za film i video-igre.