petak, 20.09.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 11:39
VOZILI SMO: „TOJOTA CE-HA-ER”

Samuraj bavarskog lika

Hrabar iskorak japanskog proizvođača izbrisao granice klasa automobila i spojio kupe sa gradskim vozilom za sve namene
Autor: Ištvan Dekanjnedelja, 05.02.2017. u 21:10
„Тојота це-ха-ер” је непоколебљива на леду и снегу (Фото И. Декањ)

„Tojota” kao da je čekala da mnogi u auto-branši istroše ideje na temu gradskog SUV-a kako bi proizveli nešto novo. Od dizajna, preko tehnoloških rešenja, „tojota ce-ha-er” je napravila odskok u odnosu na klasu, kao i „Nisan” svojevremeno sa modelom „džuk”. Spojili su kupe i „krosover”– gradski auto za sve prilike i dobili sjajan rezultat.

„Ce-ha-er” ima dosta zajedničkog i sa premijum modelom „be-em-ve iks šest”, koja je sinonim za „miks klasa”. Naime, u modelu „iks šest”, kada se pojavio 2008. godine, Bavarci su prikazali mešavinu segmenata koristeći iskustva (dizajn i tehnologije) iz relija „Pariz–Dakar”, primenjujući ih u serijskoj proizvodnji luksuznog SUV-a.

Prošlo je nešto više od dve godine, od kada je 2014. godine „ce-ha-er” prikazan kao koncept vozilo, na Salonu automobila u Parizu, do testa „Politike”.

Iako ga nismo vozili na pretpremijeri u Madridu, pre dva meseca, sačekali smo ga temperaturama u minusu, gde se pokazao kao pravi samuraj, nepokolebljiv na ledu i snegu zamrznutog Beograda. Samo ime „ce-ha-er” (C-HR) znači „kupe – haj rajder” ili u slobodnom prevodu „kupe – visoki jahač”.

Novi „ce-ha-er” je postavljen na globalnoj platformi (TNGA), poznatoj iz četvrte generacije „prijusa”, hibridnog modela. U kokpitu, osmoinčni ekran i centralna konzola blago su zakrenuti ka vozaču, što podseća na „be-em-ve” i odaje sportsku crtu.

Sedišta, iako nismo pošli na duži put, dobro su profilisana i udobna. Ambijentalno osvetljenje je prijatno u noćnoj vožnji, a svetleći logo modela zasija ispred vaših nogu, na trotoaru, pre nego otvorite vozačka vrata po mraku.

Međuosovinsko rastojanje od dva metra i 64 centimetra daju dosta mesta za sedenje na zadnjoj klupi. Solidna je i zapremina prtljažnika od 377 litara, ravna proseku klase.

Mnogi će kod nas imati primedbu zašto u ponudi nema dizel-agregata, ali fabrička istraživanja govore da će čak 70 odsto novih kupaca na Starom kontinentu pre da se odluči za hibridni model. Turbobenzinac (koji smo vozili) od 1,2 litara i 116 konja je živahan, ne prebrz i veoma ravnomeran u vožnji, mada na prednje točkove isporučuje čak 185 njutn-metara obrtnog momenta, sa šestostepnim manuelnim menjačem.

Sve „klizi”, a za to je odgovorna i tehnologija. Naime, „pametni” manuelni menjač ispravlja sve nepravilnosti, greške ili neiskustvo. Mogu da odahnu i početnici jer sa „ce-ha-erom” nema trzanja i „urlanja” motora.

Međugas i ravnomerno „podizanje ili spuštanje” obrtaja motora, sada vrši tehnologija ili IMT (intelidžent manjuel transmišen). Zapravo, menjač, koji uvek usklađuje brzinu okretanja točkova sa brojem obrtaja agregata, doprinosi mirnom radu i osećaju „klizeće vožnje”. Kočenje i kretanje bilo je sigurno po zaleđenim putevima okoline Beograda i bez pogona na svim točkovima.

Precizan upravljač, odlično podešeni amortizeri daju udobnost u vožnji, bez naginjanja karoserije, što je često karakteristika pojedinih modela SUV klase pa i manjih krosovera. Nismo impresionirani preglednošću kad se vozi unazad.

Dopadljivo rešenje integrisane brave u prošireni „ce” stub i bočni prozori ne daju previše vidika pozadi. Međutim, tu je kamera za vožnju unazad, veliki spoljni retrovizori i još gomila elektronike da to nadomesti.

Cena od 20.000 evra je samo polazna, dok su hibridi skoro 7.000 evra skuplji. Deklarisanoj potrošnji od 5,8 litara nismo bili ni blizu, ali u ledenim danima i sa svim sistemima za grejanje, uključenim na maksimum, nismo ni očekivali.

 

Tehničke karakteristike

Motor: turbo benzin 4 cilindra

Zapremina: 1.197

Tip: EU 6

Snaga: 85 kw/116 ks / 5.600 obrt/min.

Momenta: 185 Nm od 1.500 do 4.000 obrt/min.

Maksimalna brzina: 190 kilometara na sat

Ubrzanje (od 0 do 100): 10,9 sekundi

Potrošnja: grad 5,8 litara / 5 litara van grada – fabrika/test 8 litara

Menjač: šestostepeni manuelni

Masa praznog automobila: 1.320 kg

Točkovi: 18 inča

Rezervoar (maks): 50 litara

Zapremina prtljažnika: 377 litara

Dužina: 4.360 mm

Širina: 1.795 mm

Visina: 1.565 mm


Komentari0
5e249
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna / Spektar /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja