subota, 23.01.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
nedelja, 12.02.2017. u 21:00 Ištvan Dekanj
VOZILI SMO: „KIJA SPORTIDž 1,6 T–GDI”

Automobil za sve namene

Dizajniran u Nemačkoj, proizvodi se u Slovačkoj za tržište Evrope, model „drži” čak četvrtinu prodaje južnokorejske fabrike u svetu
Најаеродинамичнији „спортиџ” до сада (Фото И. Декањ)

Kada model jedne fabrike postane toliko poznat da preraste značaj brenda znači da su svi, od dizajnera do inženjera, uspeli da proizvedu bestseler.

„Kija sportidž” to dokazuje još od kada se pojavila 1993, a prodata skoro četiri miliona komada učinila su da postane možda prepoznatljivija od ovog auto-giganta iz Južne Koreje.

Četvrta generacija popularnog automobila, projektovanog u Nemačkoj i za tržište Evrope proizvedenog u Slovačkoj, imala je premijeru na sajmu u Frankfurtu.

Ali tek kada smo ušli u ovaj SUV, na testu „Politike”, prepoznali smo pojedine adute koje su stručnjaci istakli kao prednost ovog automobila za sve namene.

Pored dizajna i promena u enterijeru, dobio je bolju upravljivost, sigurnost kod kočenja, precizniju i tečniju vožnju nego u prethodnoj generaciji.

Deluje više sportski i prefinjenije, kao iz klase premijum vozila, uz nove, napredne tehnologije i materijale visokog kvaliteta.

Njihovom upotrebom dobilo se mnogo: pojačana karoserija, nove sigurnosne mere, veća udobnost putnika, povećanje prostora i smanjenje buke, pa je razumljivo zašto „sportidž” model „drži” čak četvrtinu prodaje ove fabrike u svetu.

Novoj generaciji sportski izgled daju i rešetka motora u obliku „tigrovog nosa” i prednja svetla, koja podsećaju na „kockice leda”.

Svega 30 milimetara duže osovinsko rastojanje i 40 milimetara veća ukupna dužina vozila nije donela „mišićaviji” i stabilniji stav, već dizajnerski izvedeno „spuštanje” siluete čitavog automobila.

A da sve to nije uzaludno govore i brojke, jer je ovo i najaerodinamičniji „sportidž” do sada, sa koeficijentom otpora od 0,35 do 0,33 CD.

Putnički prostor je povećan, finalna obrada i materijali mekani na dodir, poput onih u nemačkim automobilima. Dobru i ugodnu poziciju za volanom mogu da pronađu svi i izvan težinskih gabarita, jer su sedišta dobro profilisana.

Instrument tabla je dobro postavljena i praktična, lako se rukuje sa njom, što ne važi i za navigaciju.

Povećanjem izolacije smanjili su buku i vibracije, smanjenjem mehaničkih trenja (teflonski premazi) poboljšana je i efikasnost, motor je tiši, mada ni onaj u prošloj, trećoj generaciji, nije bio preglasan.

Da li zbog automatskog menjača ili vremenskih uslova bitnije smanjenu potrošnju nismo ustanovili.

Od niza sistema za sigurnost, najmoderniji je AEB – sistem autonomnog kočenja u nuždi. Sistem koristi kameru i senzore, ugrađene u vozilo, kako bi detektovao potencijalni sudar s pešacima ili drugim vozilom i tako izbegao ili barem umanjio nesreću.

Pored svih agregata, nasleđenih iz treće generacije, izdvaja se turbo benzinac sa direktnim sagorevanjem: 1,6 litarski T-GDI sa 177 konja i obrtnim momentom od 265 Nm.

Tu je i standardni 1,6 litarski benzinac sa 132 konjske snage, kao i dizel-motori od 1,7 do 2 litra zapremine, sa 136 ili 185 konja. Sve to uz manuelni šestostepeni menjač ili automatski sedmostepeni, sa dvostrukim kvačilom (DTC).

Direktnije upravljanje i veća stabilnost su rezultat prednjeg i zadnjeg nezavisnog oslanjanja, uz niz modifikacija iz prethodne generacije. Kočnice su efikasne, pa vozilo „drži” pravac kod svih naglih i uzastopnih kočenja.

Iako smo vozili verziju sa automatskim menjačem, ni na jednom usponu, po auto-putu od Beograda do Niša, to se nije osetilo (nema zadrške i trzanja), jer je automatika radila pravovremeno i neosetno.

Cena je od oko 17.990 evra pa naviše, u zavisnosti od opreme, agregata i menjača.

Naša zamerka bi, pored cene, bila i preglednost koja nije baš perfektna za vožnju po gradu, što bi se očekivalo zbog visine i gabarita vozila.

Dobre strane, uz stepen luksuza i sigurnosti, dopunjava garancija od sedam godina, što nije zanemarljivo, jer ko odluči, može da proda auto dok je još u garantnom roku.

 

Tehničke karakteristike:

Motor: benzin 1,6 T-GDI

Zapremina: 1.591

Tip: EU 6

Snaga: 130 kw/177 ks / 5.500 obrt/min.

Momenta: 265 Nm pri 1.500–4.500 obrt/min.

Maksimalna brzina: 201 km/čas

Ubrzanje (od 0 do 100): 9,1 sekunda

Potrošnja: grad 9,2 lit./ 6,5 lit. van grada – fabrika/test 10 lit

Menjač: sedmostepeni automatski DCT

Masa automobila min/maks. težina: 1.534/1.704 – pun 2.190 kg

Točkovi: 16–19 inča

Rezervoar (maks): 62 litra

Zapremina prtljažnika: 503 litra

Dužina: 4.480 mm

Širina: 1.855 mm

Visina: 1.655 mm

Komеntari0
cb33e
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja