petak, 20.09.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 08:07
RASPISAN JAVNI POZIV

Traži se najbolje rešenje za obnovu Starog savskog mosta

Plan je i da most dobije dvosmerne pešačke i biciklističke staze, kao i dva lifta za bicikliste
Autor: Dejan Aleksićpetak, 17.02.2017. u 21:08
Обнова ове саобраћајнице радиће се по узору на Мост природе у Техерану (Фото Беоинфо)

Stari savski most, zaštitni znak prestonice više od sedam decenija, naredne godine će početi da dobija nove obrise. Javni poziv za izradu urbanističko-arhitektonskog konkursa za rekonstrukciju Starog savskog mosta, kao i za izradu tehničke dokumentacije, raspisan je danas.

Kada se konkurs okonča i budu izabrani najbolji radovi, Direkcija za gradsko građevinsko zemljište nastaviće postupak sa tri prvonagrađena kako bi se došlo do ekonomski najpovoljnije ponude.

– Učesnici konkursa trebalo bi da ponude potpuno novu konstrukciju mosta, uz očuvanje metalne lučne kao prepoznatljivog vizuelnog elementa. Nova konstrukcija treba da obezbedi i odgovarajući plovni put širine 150 metara i visine najmanje od 9,5 metara, s obzirom na to da se radi o međunarodnom plovnom putu – precizirao je Milutin Folić, glavni gradski urbanista.

Nagradni fond za najbolje konkursno rešenje je 4,2 miliona dinara, dok je procenjena vrednost izrade tehničke dokumentacije 58 miliona. Rok za dostavljanje rešenja je tri meseca. Posle toga će žiri imati još mesec dana da odluči o najboljim rešenjima, a onda će Direkcija sprovesti pregovarački postupak za izradu tehničke dokumentacije.

Zeleni simbol Beograda podigli Nemci
Stari savski most postavili su Nemci u toku Drugog svetskog rata i to posle rušenja velelepnog visećeg Mosta kralja Aleksandra Prvog (na njegovim stubovima danas je Brankov), koji je stradao u aprilskom bombardovanju 1941. godine. Most je projektovala i 1942. izgradila nemačka firma „C. H. Jucho” iz Dortmunda. Zelena lučna saobraćajnica sa osam stubova, koja je danas simbol Beograda, u toku okupacije nosila je naziv „Princ Eugen”. Tokom rata most je pretrpeo brojna oštećenja, ali od nacističkog miniranja 1944. spasao ga je učitelj Milutin Zarić. U godinama koje su usledile na njemu je bilo dosta popravki zbog sve većeg opterećenja. Na most dugačak nešto više od 400 metara šine su postavljene četiri decenije posle Drugog svetskog rata – u okviru izgradnje tramvajske trase do Bloka 45. Poslednja veća rekonstrukcija rađena je od oktobra 2007. do marta 2008. godine.

U sredini buduće konstrukcije, na sadašnjim stubovima, biće zadržan postojeći most širine nešto više od 10 metara i on će se koristiti za šinski saobraćaj, koji će se odvijati preko dvokolosečne pruge.

Sa obe strane preuređenog mosta, na posebnim konstrukcijama, biće izgrađene kolovozne trake ukupne širine 6,5 metara – jedna široka tri i po, a druga tri metra.

Plan je i da most dobije dvosmerne pešačke i biciklističke staze, kao i dva lifta za bicikliste. Kako je navedeno u konkursnoj dokumentaciji, pešačko-biciklistička veza moći će da se uradi i na novom nivou mosta koji će se nalaziti iznad drumsko-šinskog dela.

Kako je pre nekoliko meseci u razgovoru za naš list ukazao gradonačelnik Siniša Mali, ideja je da postojeća lučna konstrukcija mosta bude isečena i podignuta upravo na taj novi nivo mosta, do koga će se dolaziti stepenicama.

Na gornjem delu mosta biće posađeno zelenilo i urađeni raznovrsni sadržaji za pešake. Obnova ove saobraćajnice, kako je kazao Mali, radiće se po uzoru na Most prirode u Teheranu.

Svrha ovih radova je da se poveća kapacitet saobraćajnica koje povezuju sremski i šumadijski deo grada.

Preduslov za početak radova na Starom savskom mostu je da se izgrade šine preko Mosta na Adi kako bi se tramvajski održala veza između Novog Beograda i starog dela grada. Izbor izvođača radova za postavljanje šina preko jednog od dva najmlađa prestonička mosta je u toku. 

 


Komentari5
10fc1
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

dzordz
most prirode u teheranu je pesacki most, iznad autoputa. mi nemamo tu kolicinu pesaka da bi se (samo) njima pravila posebna konstrukcija. nama je preko potrebno minimun 6 saobracajnih traka na toj lokaciji. da se malo rasterete guzve na mostovima svakog radnog dana, narocito popodne i uvece. i naravno obecani tunel od mosta do dunav stanice
Stojan Mišić
Šta kaže struka??!pitaj te Branislava Jovina i Slobodana Maldinija.Inženjer i Arhitekta.nemojte samo političari da pričaju bajke a niko iz struke da saopšti ekspertsko mišljenje.Struka je merodavna.
Poretni most
Mozda bi projekat pokretnog mosta, koji bi se po potrebi podizao zarad prolaska vecih brodova, bio ionteresantan.
A hoces li...
Onda bi trebalo "izdubiti" Savu kako bi ti "veci" brodovi prolazili. Za sada Sava i nije nikada bila neka plovna reka od veceg znacaja.
Preporučujem 3
Gigi
Nema 10 godina kako je obnovljen, e, dva rata preziveo, a mi cemo ga srusiti.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja