Posle zime često ne možete da prepoznate svoj automobil. Pogotovu ako je bio parkiran na ulici, gde su uz mraz i niske temperature gomilama soli „zalivale” vašeg ljubimca i dodavale „so na ranu” već vremešnog vozila, zrelog za limara. Mraz i so pomešana sa rizlom i sitnim peskom čine da se korozija „hrani” vašim automobilom. Posebno na oštećenim i nezaštićenim ali i skrivenim mestima na karoseriji, gde se zadržavaju voda i blato. So, ukoliko se ne ukloni, nastavlja „efekat” na šasiju, donji postroj, limove koji usled hemijske reakcije brže rđaju. Najosetljiviji su: donji delovi vrata, pragovi, spojevi na haubi i krilima, spojevi na zadnjoj haubi, rubovi krila...
Nakon detaljnog pranja vidi se sve pogotovu ako su do tada sitne „barice” rđe pretvorene u „mora” nabubrele farbe. Čak i ako ne idete kod farbara, išmirglajte udarce od kamenčića i zaštitite ih osnovnom ili pe-ve-ce farbom, bez obzira na estetski izgled popravke, jer ćete sprečiti dalje širenje rđe.
I pored hladnoća ove zime, treba prati automobil svake dve sedmice, najbolje između dva ledena talasa. Najgore je ništa ne preduzeti, pošto so mora da se ukloni i spreče se veća oštećenja. Birajte servise za pranje koji automobile peru u zatvorenom prostoru i suše ih toplim vazduhom. U suprotnom, sva elektrika i spojevi zamrznuće se. Nakon pranja, suvom krpom izbrišite sve elektronske spojeve, gume na vratima, pragove, vrata gepeka, felne, stakla. Motorni prostor i brave treba osušiti jakim mlazom vazduha iz kompresora, čime ćete odstraniti zaostalu vodu i onemogućiti zamrzavanje.
Kočioni kao i izduvni sistemi, ako nisu originalni (od jačih limova), u toku zime propadaju brže od karoserije, jer su najviše izloženi soli i hemijskim reakcijama. Ukoliko nisu zaštićeni specijalnim smolama i premazima na bazi bitumena i pe-ve-cea i otporni na vodu. Takva zaštita po auto-limarskim radnjama i servisima košta od 5.000 do čak 15.000 dinara. Ako korozija nije već vidljiva golim okom, posetite servis gde bi majstor, iz kanala, uz podignut automobil i dobro osvetljenje, mogao da ustanovi u kakvom je stanju čitav izduvni i kočioni sistem.
Vozilo je zimi potrebno dodatno zaštiti, posebno ako nemate garažu. Sa dobrom zaštitom možete da produžite rok trajanja i povećate mu vrednost. Poznat je značaj kada prodajete dobro očuvan, garažiran automobil, bez trunke rđe, ili zanemareni četvorotočkaš. Tek pri kupovini novog i realnoj proceni vrednosti vašeg starog automobila, uvidećete da sav trud na zaštiti nije bio uzaludan.
Čelične felne otpornije
Poznato je da je otpornost čeličnih felni mnogo veća od aluminijumskih. Ako su na automobilu felne od lake legure i preko zime redovno ih operite od naslaga soli, mekom četkom i sunđerom iako ne perete čitav auto. Nikako ne upotrebljavajte sredstva koja sadrže kiselinu i kaustičnu sodu, jer ih oštete više nego so i rizla. Što se tiče guma, čistite i njih i nek budu naduvane propisno.
Vosak i glicerin
Ako automobilom prosečno, godišnje, prelazite od 15.000 do 20.000 kilometara, čak i ako je najnoviji (proizveden od pocinkovanih limova sa garancijom od 10 do 15 godina) nemoguće je da nema ni tačkicu oguljene boje, usled udaraca kamenčića, pa se savetuje da nanesete vosak, kao preventivu od dejstva soli. Cena „voskiranja” je oko 500 dinara. Nakon zimskog pranja i sušenja krpom od upijajućeg materijala, potrebno je da sve gumene delove – „kedere” na poklopcu prtljažnika, vratima, haubi – premažete tankim slojem glicerina. Dobro je da pokoju kap ubrizgate i u brave, a potom isprskate sprejom protiv zamrzavanja. Glicerin u bočicama od 50 do 1.000 mililitara košta u našim apotekama od 45 do 455 dinara.