ponedeljak, 01.06.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
sreda, 22.02.2017. u 12:14

Počeli radovi na proširenju graničnog prelaza Batrovaci za još šest traka

Гранични прелаз Батровци (Фото Танјуг)

Na Batrovcima su danas počeli radovi na proširenju tog graničnog prelaza za dodatnih šest traka za putnički saobraćaj, koji bi trebalo da budu završeni 16. septembra.

„Nastavljamo da proširujemo Batrovce i sada smo u budžetu ministarstva obezbedili 460 miliona dinara. Biće ukupno 18 traka sa dodatnim parkingom”, rekla je novinarima potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović.

Predstavnici carine su rekli da će se zbog tog proširenja mnogo manje čakati na prelazu.

Mihajlović je najavila da će se u narednom periodu uređivati i prelazi Horgoš, Gradina i Preševo, kao i da bi u maju trebalo da počne rehabilitacija prilaza Batrovcima odnosno dela autoputa Batrovci - Kuzmin u dužini od 21,5 kilometara.

„Nadamo se da će rehabilitacija tog puta početi u maju, novac iz kredita je obezbeđen i rehabilitovaće će koštati osam miliona evra”, rekla je Mihajlović.

Na Batrovcima pored dodatnih traka za automobile i autobuse na izlazu iz Srbije radovi obuhvataju i proširenje terminala za teretna vozila, sa 20 novih parking mesta, takođe, na izlazu iz zemlje.

Teretni terminal biće potpuno odvojen od putničkog, sa posebnim režimom ulaska, kontrole i kretanja teretnjaka, sa mehaničkim i elektronskim nadzorom - rampe, kapije, kamere, rasveta.

Radovi na proširenju neće ometati funkcionisanje graničnog prelaza i rad graničnih službi.

Mihajlović je dodala da će na Batrovcima biti napravljen poseban parking za oduzeta vozila koja se sada parkiraju u nekoj od postojećih traka. Ministarka je navela da će radovi biti završeni u roku i dodala da su Batrovci najfrekventniji granični prelaz u zemlji.

Radove izvodi firma „Ingrap omni”, investitor je Građevinska direkcija Srbije, a projekat je uradio Saobraćajni institut CIP.

„Nastavljamo da dograđujemo i uređujemo graničnim prelaz Batrovci, prošle godinesmo smo obezbedili dodatnu traku i vagu za teretni saobraćaj. To je bio samo početak”, rekla je ona.

Mihalović je podsetila da je taj prelaz bio ranije neosvetljen sa nebezbednim prilazom i da je zato izrađena nova traka za stajanje kamiona u dužini od 700 metara. Kako kaže, moramo da vodimo računa o graničnim prelazima i zato će Batrovci biti primer kako treba urediti i Horgoš, Gradinu i Preševo.

„Prošle godine smo imali ukupno 42 miliona automobila koji su prošli Koridorom 10 kroz našu zemlju, to je za skoro tri miliona više u odnosu na prethodne dve godine. Polako se saobraćaj vraća i ide preko naše zemlje i zato moramo da budemo spremni”, rekla je Mihajlović.

Ona ističe da je prvi utisak kada neko dođe kod nas granični prelaz, a posle kakavj e put.

„Jako je loš put kada ulazimo u Srbiju”, rekla je Mihajlović. Direktor Građevinske direkcije Srbije Nebojša Šurlan je rekao da je prošle godine započet projekat proširenja prelaza Batrovaca.

„Budžet za prošlu godinu je bio 200 miliona dinara i to je sve realizovano u roku, za ovu godinu je obezbeđeno ukupno 465 miliona dinara. Pokušaćemo da zajedno sa izvođačem ubrzamo radove”, rekao je Šurlan.

On je naveo da će biti postavljena kompletna tehnologija koja će omogućiti da carina i policija brže obavljaju svoj posao.

„U najvećem opterećenju radova bice angažovano oko 70 ljudi i tridesetak mašina”, dodao je Šrulan.

Šef carinske ispostave Batrovci Nenad Vukčević je rekao da je rekao da je za njih veoma značajno što će dobiti i dodatne garaže za privremeno oduzeta vozila i privremeno oduzetu robu, na ulaznom terimnalu.

„To znači ubrzanje postupka, mnogo manje će se čekati. Carina Srbije, ipak, ne utiče mnog na dinamiku, pošto se često dešava detaljna kontrola sa hrvatske strane”, rekao je Vukčević.

Ministarstvo je 2015. pokrenulo inicijativu za proširenjem prelaza i obezbedilo sredstva u budžetu za izvođenje radova u 2016. i 2017, a GDS je finansirao izradu projektno-tehničke dokumentacije sa 19,5 miliona dinara.

U prethodnih 10 godina na Batrovcima je za 70 odsto povećan obim saobraćaja.

To je najfrekvetniji granični prelaz sa više od 2.000.000 vozila godišnje, od čega oko 350.000 teretnih vozila.

U vreme turističke sezone, miliona putnika mesečno prođe Batrovcima, a van sezone oko 500.000.

U 2016. je završena prva faza radova i uloženo je ukupno više od 197 miliona dinara. (Tanjug)  

Komentari5
26cc8
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Dane
Da nije necije izjave, tekst nas ne bi orjentisao gde se nalazi doticni prelaz.
Боривоје Банковић
А можда би било корисно да уместо једне или две рампе раде све.
joli
Ово значи ништа од ЕУ наредних двадесет година, али мантра ЕУ,ЕУ остаје
KiDe, Milano
Не знам који је то полуписмени геније одлучио, уместо да се напокон поправи оно ђубре од таласавог асфалта ка Београду, који ми је скоро разбио трап на колима, ове зиме. Исто као и предпрошле, и накпрошле итд... Уместо да наплаћују путарину, морали би да плате одштету аутомобилистима, да објасне народу на шта су спрчкали онолике паре, па да за то и кривично одговарају. Мора да се ради о истим бахатим говедима, којима је сметало оно велелепно шестогодишње дрво, па нису померили за пар метара ону шугаву џаду којој се диве само њима слични. Истоветно племе оних што праве оно скоројевићко ругло и свињарију "... на води". Без и мало сумње, беше и остаде јадни рани средњи век, па и брлог у сваком погледу...материјалном, интелектуалном и моралном.
Милош
Да ли ико од надлежних има мало памети?? Па до почетка летње сезоне све је то требало да буде урађено. А они ће да раде онда када буду нај веће гужве око границе!

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja