utorak, 20.04.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
sreda, 08.03.2017. u 22:05 Jelena Kavaja

Automobil u paketu sa dronom

„Landrover” je predstavio neobičnu verziju „diskaverija” sa kvadkopterom koji poleće sa krova i sleće na njega čak i dok je vozilo u pokretu
„Поп ап”: модул аутономног аутомобила, по потреби се качи за дрон и наставља пут као ваздушно превозно средство (Фото Ројтерс/А. Вигман)
„Ландровер дискавери” иде у пакету са дроном: дизајниран је првенствено за спасилачке мисије (Фото Ројтерс/А. Вигман)
„Порше” размишља да се укључи у производњу хибридних аутомобила: „панамера турбо ес-е-хибрид” (Фото Ројтерс/А. Вигман)
„Астон мартин валкира” (Фото Ројтерс/А. Вигман)

Ženeva je u martu uvek mesto šljaštećeg luksuza koji prati čuveni sajam automobila. Tako je i ovog puta, iako se 87. „Ženeva kar šou” održava pod pritiskom sumorne prognoze asocijacije evropskih proizvođača da će rast prodaje tokom ove godine biti samo jedan odsto, dok je prošle godine iznosio 6,8 procenata.

Kao oblak lebdi i skandal „Folsvagena” sa manipulacijama emisijama štetnih gasova. „Dizelgejt” je podstakao regulatore Evropske unije na strože propise o zagađenju, a to je poskupelo proizvodnju i zaoštrilo konkurenciju. Proizvođači sada moraju da do 2021. godine usavrše motore koji ne emituju više od 95 grama ugljen-dioksida po kilometru, dok je 2015. godine ta granica bila 130 grama. Oni koji to ne učine, tj. ne ograniče potrošnju na 4,1 litar na sto kilometara (3,6 litara kod dizelaša) – moraće da plate 95 evra za svaki gram viška po automobilu.

Na zemlji, pod zemljom, u vazduhu
Kompanije „Italdizajn” i „Erbas” predstavile su u Ženevi „pop ap”, prvi modularni u potpunosti električni i ekološki koncept prevoza koji je dizajniran da smanji saobraćajne gužve u megalopolisima.Sastoji se iz putničke kapsule koja je modul autonomnog automobila, a po potrebi se kači za dron i nastavlja put kao vazdušno prevozno sredstvo. Na promotivnom snimku prikazano je kako žena naručuje prevoz, a kapsula stiže na njenu adresu kao autonomni automobil. Potom je vozi do garaže u kojoj kapsulu preuzima kvadkopter, bespilotna letelica sa četiri motora i vozi je do odredišta. Moguće je da se prikači i na voz i postane deo podzemne železnice.„Erbas” nije najavio kada bi ovo neobično vozilo moglo da se nađe na tržištu.

Zato u Ženevi, kao i svake godine, sijaju žestoki „ferariji” i „meklareni”, ali ovog puta u središtu priče su električni i hibridni automobili.

„Porše” je najavio da će možda ponuditi „makan kompakt SUV” kao potpuno električno vozilo, čuveni model „911” mogao bi da se pretvori u hibridni automobil, dok matična kompanija „Folksvagen” pokušava da se izbori sa posledicama „dizelgejta”.

Druga velika tema su dronovi u kombinaciji za vozilima.

„Landrover” je predstavio neobičnu verziju „diskaverija” sa kvadkopterom koji poleće sa krova SUV vozila i sleće na njega čak i dok je ono u pokretu. Dizajniran je prvenstveno za spasilačke misije. Koristiće ga austrijski Crveni krst, koji planira da uživo emituje snimke drona kako bi se u što kraćem vremenu reagovalo u odronima, zemljotresima, poplavama...

Nažalost, reč je o specijalno prilagođenom vozilu koje se neće naći u redovnoj prodaji, što znači da još nećete moći da šefu šaljete snimak saobraćajne gužve u realnom vremenu kao opravdanje što kasnite, našalili su se reporteri sa sajma u Ženevi, gde je novo vozilo premijerno predstavljeno.

„Landrover” nije jedini koji eksperimentiše bespilotnim letelicama. „Ford” želi da lansira dronove sa autonomnih automobila koji bi isporučivali robu, dok je „Reno” osmislio koncept vozila koja u slučaju zastoja na putu poleću u izvidnicu i upozoravaju vozače na ono što ih čeka napred.

Kurirska služba UPS je nedavno testirala kamion sa ugrađenim dronom koji po potrebi poleće da isporuči robu i vraća se u kamion na drugoj programiranoj lokaciji. Prvi test je bio uspešan, ali drugi nije. Dron je pao po poletanju i malo je falilo da bude sasvim uništen. Kada tehnologija bude usavršena, procenjuje se da će uštedeti ovoj kompaniji 50 miliona dolara godišnje jer vozači neće morati da se zavlače po nepristupačnim seoskim predelima.

Komеntari0
0c016
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja