utorak, 22.10.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 00:01

Za aerodrom u Beogradu stiglo 27 ponuda

Me­đu pri­ja­vlje­ni­ma su svet­ski pri­zna­te kom­pa­ni­je iz Ne­mač­ke, Fran­cu­ske, Ki­ne, Ru­si­je, Tur­ske, Švaj­car­ske, In­di­je, Ko­re­je i Grč­ke
Autor: Anica Teleskovićutorak, 14.03.2017. u 21:45
Аеродром „Никола Тесла” (Фото Танјуг/Филип Краинчевић)

Na pretkvalifikacioni konkurs za koncesiju za Aerodrom „Nikola Tesla” prijavio se ukupno 27 kompanija iz čitavog sveta, izjavila je potpredsednica vlade Zorana Mihajlović.

– Rok za konkurs istekao je u petak, a do nedelje popodne prijave su proveravane. Među prijavljenima su svetski priznate kompanije iz Nemačke, Francuske, Kine, Rusije, Turske, Švajcarske, ali i iz Indije, Koreje i Grčke – kaže Mihajlovićeva.

Ona je istakla da je ovako veliko interesovanje najbolji dokaz da će Aerodrom „Nikola Tesla” sigurno zadržati vodeće mesto u ovom delu Evrope.

– Odlučili smo da ne prodajemo aerodrom, već da idemo u koncesiju i sada očekujem da ćemo u ovakvoj konkurenciji dobiti odlične uslove i za Aerodrom „Nikola Tesla” i za našu zemlju. U ovakvoj konkurenciji vladi neće biti lako da izabere najboljeg ponuđača – izjavila je Mihajlovićeva.

To je potvrdio i premijer Aleksandar Vučić za Tanjug.

Prema njegovim rečima biće velika borba oko koncesije, jer svi vide Beograd kao važno i značajno mesto, čvorište svih puteva, ne samo u jugoistočnoj Evropi, već i celog Starog kontinenta.

Kako „Politika” saznaje, među ponuđačima je i nemački „Fraport”, koji upravlja aerodromom u Frankfurtu. Svoju ponudu, ova kompanija dostavila je uoči isteka roka (9. marta). Zanimljivo je da se premijer Aleksandar Vučić neposredno pre toga sastao sa Folkerom Bufijeom, premijerom nemačke Savezne pokrajine Hesen, koja zajedno sa gradom Frankfurtom ima većinski vlasnički udeo u transportnoj kompaniji „Fraport”.

Vučić je 28. februara rekao da bi dolazak „Fraporta” omogućio dodatni razvoj naše vazdušne luke, kao i uvećan kargo saobraćaj.

Ova kompanija upravlja aerodromom u Ljubljani, Antaliji, Limi, Burgasu, Hanoveru i Sankt Peterburgu. Javni poziv koji je država raspisala 10. februara sadrži i klauzulu da na njemu ne mogu da učestvuju kompanije ili sa njima povezana lica koja imaju udeo veći od 20 odsto u bilo kom aerodromu u regionu, koji se nalazi na manje od 450 kilometara od Beograda. To znači da „Fraport” ispunjava uslov postavljene geografske distance, jer vazdušnim putem do glavnog grada Slovenije ima 485 kilometara.

Iz ove kompanije za naš list su već istakli da razmatraju mogućnost proširenja internacionalnog poslovanja i da u tom cilju „analiziraju globalno tržište”.

Među zainteresovanim ponuđačima je i francuski „Vensi”, koji je svoju ponudu dostavio 7. marta. Ono što može da bude problematično je što je francuska konsultantska kuća „Lazard” privatizacioni savetnik za aerodrom, a na njihovom sajtu navedeno je da je „Vensi” jedan od njihovih partnera, dok u isto vreme „Lazardov” investicioni fond drži akcije firme „Vensi”. Inače, reč je, o jednoj od najvećih svetskih građevinskih kompanija po prihodima i jednog od glavnih koncesionara u saobraćajnoj infrastrukturi. I francuska konsultantska firma „Eži”, koja u Srbiji nadzire izgradnju auto-puteva, dostavila je svoju ponudu.

Prijavu za učešće podneo je i „Novaport”, koncesionar iz Rusije, koji upravlja aerodromima u ovoj zemlji i ima vlasnički udeo u nekima od njih. Iz Rusije su stigle još dve ponude („Herbert Smit Frihils” i „Erport of ridžens menadžment kompani”). Na pretkvalifikacioni konkurs stigle su i ponude četiri kineske kompanije. Iako se očekivalo, kineska kompanija „Šandong haj spid” nije dostavila svoju ponudu.

Među ponuđačima je i austrijski „Strabag”, koji u Srbiji takođe gradi puteve i toplovode.

I japanski „Micubiši”, sa kojim se već vode pregovori oko Metalonsko-sirćetnog kombinata iz Kikinde, zainteresovan je za aerodrom.

Inače, rok za dostavljanje neobavezujućih ponuda je produžen. Prvobitno je bilo predviđeno da zainteresovani ponuđači do 25. februara dostave svoje ponude. Do tog datuma, kako saznaje „Politika”, samo četiri kompanije su se javile na tender. Najveće interesovanje bilo je u poslednja tri dana kada je stiglo čak 13 ponuda.

Aerodrom „Nikola Tesla” sa svim učesnicima u ovom postupku potpisao je ugovor o tajnosti podataka.

Inače, u prvoj fazi ovog postupka, koja upravo traje, dostavljaju se neobavezujuće ponude, što znači da ćemo tek u drugoj fazi saznati ko je zaista zainteresovan da Aerodromom „Nikola Tesla” upravlja narednih 25 godina.


Komentari44
1b60b
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Zoran
Да ли су наши политичари купљени или су под концесијом? Да су некад сами озидали шупу за угаљ, теже би је продали, него објекте од националног значаја. Лакше је продати њиве, него их сејати и жњети. Али, после више нема ни њиве ни хлеба. Или га плаћаш прескупо. Али, то је реформа. Купују нас и то нашим парама.
Referendum
Doslo je vreme da se Vojvodina konacni izdvoji iz Srbije inace ce je celu rasprodati Arapima, Turcima, Hrvatima itd.
Joca Dobric
Sramota , jos jedan veoma negativan potez neovlstenih politicara koji zele da otude I prodaju tako vazan Narodni -Srpski Nacionalno -Ekonomsko- Drusveno -Socijani objekat , jedini -neophodni I veoma potrebini objekat Aerodrom ,, sta ovo treba da znaci , pojedinci"politicari-patriote " rasprodaju Drustvenu Imovinu kako im se cefne , nece moci , Aerodrom je Vazniji , nego grupica naivnih politicara ispranih mozgova ,koji bi privatizovali I otudili Narodni Obekat I napunili svoje depove I obogatili se , pod izgovorom (principa demokratije ) , drugo da se donese izglasa Zakon o Zastiti Drustvenih dobara I obekata I da se Ne Prodaju ,, trece vema vazno Dolaze Izbori glasajte za prave za one koji ce misliti -cuvati -unapredivati -stvarati Bolji Zivot zajedno sa nama , Aerodrom se Nesmije prodati ,mora ostati Nas kao I do sada ,,
Nenad
Zasto bi bilo nase, kad može biti tuđe! Osnovni postulat rada sa celom javnom imovinom u R. Srbiji! NW, samo da će upravljati i kupiti deo profita, za koji ne znamo kako će se deliti, nego ćemo dobijati u budžet manje nego sto smo imali do sada. Zašto mislimo da je neko drugi pametniji?
Srba
Da se ja pitam stavio bi Srbiju na prodaju,pare na ravne casti podelio narodu,jer nasa trula elita rasprodaje unistava ovu zemlju samo za svoje interese

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja