subota, 08.08.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
četvrtak, 16.03.2017. u 23:45 Aleksandra Kurteš

Život i delo Agustina Bariosa

Отварање изложбе фотографија о јужноамеричком Шопену гитаре у Институту „Сервантес” (Фото Р. Крстинић)

Izložba fotografija „Život i delo Agustina Bariosa Mangorea Cuan raudo es mi girar” čiji je autor Karlos Salsedo Senturion predstavljena je u Institutu „Servantes”. Na postavci su prikazane 42 fotografije koje dokumentuju život i rad Agustina Bariosa Mangorea u periodu od 1885. do 1944. godine. Prestonička publika imaće prvi put priliku da se i na predavanjima i filmskim projekcijama upozna sa kompozitorom koga kritičari smatraju južnoameričkim Šopenom gitare.

O značaju postavke govorili su direktor „Servantesa” Enrike Kamaćo Garsija i Boško Radojković, direktor „Gitar art festivala”. Neke od najlepših Bariosovih kompozicija na gitari izveo je Vuk Dragičević. Autor izložbe smatra se jednim od najvećih svetskih poznavalaca stvaralaštva paragvajskog gitariste i kompozitora. Salsedo je gotovo dve decenije putovao američkim i evropskim kontinentom „Putem Mangorea”, u potrazi za tragovima koji su mu pomogli da ispriča svoju vanvremensku priču. On je to potkrepio dokumentima, fotografijama, snimcima, intervjuima…


(Foto R. Krstinić)

Agustin Barios rođen je 1885. godine. Od mladosti je bio izložen folklornoj muzici svog kraja, a u okviru porodice posvetio se obrazovanju, umetnosti i muzici. Preselivši se u glavni grad Asunsion, kako bi pohađao državnu školu, Barios se istakao među gitaristima u grupi Gustava Sosa Eskalada i Nikolina Pelegrinija na Konzervatorijumu u Paragvaju.

Mladi Barios je briljirao u školi, ali je napustio srednju školu odlučivši da sledi put karijere profesionalnog gitariste. Tokom dve decenije, Barios je nastupao u Brazilu i regiji poznatoj kao Rio de la Plata (Paragvaj, Argentina, Urugvaj), a u periodu između 1930. i 1934. godine, posle transformacije predstavlja se pseudonimom Cacique Nitsuga Mangore izvodeći nastupe pod nazivom „Paganini gitare iz paragvajskih džungli” u pratnji brazilske plesačice Glorije Silve.


(Foto R. Krstinić)

Njegov kompozitorski opus karakteriše raznovrsnost i specifična tehnika. U mladosti je bio pod uticajem Baha i Mocarta, ali kasnije u njegovoj produkciji dominiraju ritmovi i melodije hispanoameričke muzike. Istaknuti australijski kompozitor Džon Vilijams nazvao ga je najboljim gitarskim kompozitorom svih vremena. Smatran jednim od najznačajnijih hispanoameričkih kompozitora prošlog veka, prvi je transkribovao Bahova dela za gitaru. Još 1910. godine posvetio je pažnju snimanju diskova, dostigavši broj od pedeset nosača zvuka.

Barios je ostatak svog života proveo držeći časove gitare. Mnoga od svojih dela nije objavio. Umro je 1944. godine. Postavka je otvorena do 2. aprila. 

Komentari0
5b66a
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja