sreda, 23.10.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 22:58
PRISTUPNA SAOBRAĆAJNICA MOSTU NA ADI

Od juna za deset minuta od Tošinog bunara do Banovog brda

Obrisi bulevara koji se proteže pored „Belvila”, GSP-ovog depoa, železničke pruge na Novom Beogradu... već se vide. – Nova pristupnica biće i veza sa Pupinovim mostom čime će se povećati efikasnost saobraćaja
Autor: Dejan Aleksićsubota, 25.03.2017. u 15:50
Посао је вредан 13,5 милиона евра и по његовом завршетку Мост на Ади у потпуности ће бити у функцији (Фото Беоинфо)

Most na Adi graditeljsko je čedo kojim se dičila prethodna gradska vlast, a razloga da se njime hvale uskoro će imati i sadašnji gradski oci. Na potesu od Tošinog bunara do mosta, španski „Rubau” sa podizvođačima privodi kraju izgradnju novog bulevara na Novom Beogradu – pristupnu saobraćajnicu Mostu na Adi dugu dva kilometra. Ako sve bude teklo predviđenom dinamikom, već od druge polovine juna od Tošinog bunara do Banovog brda sugrađani će moći da stižu za desetak minuta, uverava gradski menadžer Goran Vesić koji je juče sa drugim gradskim čelnicima i novinarima obišao radove na pristupnoj vezi.

Obrisi bulevara koji se proteže pored „Belvila”, GSP-ovog depoa, železničke pruge na Novom Beogradu... već se mogu videti. Ova savremena saobraćajnica imaće četiri kolovozne trake, zaustavnu, biciklističke staze, priključke po sistemu uliv-izliv, dve rampe i nekoliko raskrsnica. Biće povezan sa prometnim novobeogradskim ulicama –Đorđa Stanojevića, Omladinskih brigada i Španskih boraca.  

– U tišini i daleko od očiju građana rađa se jedan potpuno novi bulevar – 920 metara konstrukcije iznad zemlje, tako reći još jedan novi most. U narednih desetak dana biće spojeno preostalih pedesetak metara i ta konstrukcija će onda biti i gotova. Sav posao je vredan 13,5 miliona evra i po njegovom završetku Most na Adi u potpunosti će biti u funkciji. U međuvremenu ćemo videti šta ćemo da radimo sa prostorom ispod mosta. Pokušaćemo da ga iskoristimo kao parking za turističke autobuse, ali i za putnička vozila – naveo je Vesić ocenivši da će se izgradnjom ove saobraćajnice povećati i atraktivnost ovog dela Beograda.

Veza između Tošinog bunara i Mosta na Adi počela je da se gradi minulog aprila i plan je bio da sve bude završeno otprilike na Praznik rada ove godine. Ali, kako je istakao Vesić, u međuvremenu su izbile nepredviđene teškoće.

– Nađeni su podzemni rezervoari, a između ostalog ovde je u toku radova nađen i deo starog aerodroma iz 1927. koji se prostirao i na prostoru gde je danas „Erport siti”. Zbog tih objektivnih okolnosti rok je produžen do juna – ukazao je Vesić.

Nova pristupna saobraćajnica biće i veza Mosta na Adi i Pupinovog, čime će se, kako je juče naglasio sekretar za saobraćaj Dušan Rafailović, uštedeti vreme vozačima, ali povećati brzinu protočnosti i efikasnost saobraćaja u prestonici.

Branislav Popović, direktor Direkcije za građevinsko zemljište, najavio je da će posle izgradnje ove saobraćajnice krenuti i radovi na pristupnoj vezi sa Rakovicom.

– Trenutno se rešavaju imovinska pitanja, rade se geodetski elaborati i tehnička dokumentacija, a obezbeđuju se i sredstva za finansiranje tog posla – objasnio je Popović.

Da bi bila stavljena tačka na priču o saobraćajnom uređenju Mosta na Adi potrebno je da se postave i tramvajske šine preko njega. Ovaj posao, prema poslednjim najavama, konačno bi trebalo da bude okončan u toku 2018. Od toga uveliko zavisi i početak rekonstrukcije Starog savskog mosta koji je trenutno glavna tramvajska veza starog i ovog dela grada.

 

Umesto hipodroma stambeni i poslovni objekti

Jedno od jučerašnjih pitanja bilo je i šta će biti sa hipodromom koji se nalazi podno Mosta na Adi?

Gradski menadžer je ukazao da, prema njegovom mišljenju, hipodrom ne treba da bude gradsko preduzeće.

– Grad ne treba da bude vlasnik raznih preduzeća jer to nije njegov posao, pogotovu ne preduzeća koja prave gubitke, a koji se potom pokrivaju od para građana. A hipodrom pravi velike gubitke. Moramo da vidimo šta ćemo sa njim. To je biznis za koji treba da tražimo partnere – naglasio je Goran Vesić, dok je urbanistički deo pitanja prokomentarisao gradski urbanista Milutin Folić.

On je podsetio da je nedavno usvojen plan regulacije za deo koji obuhvata hipodrom, Šećeranac i NIS-ove rezervoare uz Savu.

– Plan tu predviđa izgradnju objekata koji će biti niži od mosta, a za šta će biti raspisan arhitektonsko-urbanistički konkurs. Idemo u pravcu implozije, da se na područjima gde su nekad bile privredne zone prave stambeno-poslovni kompleksi. Na taj način Beograd se više neće širiti neplanski kao Kaluđerica ili Altina devedesetih. Jer što više širite grad van njegovih prirodnih granica, treba više novca za infrastrukturu i njeno održavanje. Zato je plan da grad ide u visinu unutar prirodnih granica – ukazao je Folić.


Komentari7
49705
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

gradjanin
Vidi, vidi kako se pohvaljuje projekat a nekad su vadili mast Djilasu zbog Mosta na Adi! A tvrdim da ce ovaj projekat Beogradjani vise voleti i koristiti nego Bgd. na vodi.
Богдан Чортановци
Још кад би ’Политика’ укљчила у свој новинарски тим 1-2 картографа да на приложе скицу, план(ић) или слично да све ово писанје и описивање буде очигледније и јасније...? Шта мислите о овоме...?
goran s
Beba je rodjena i valja je ljuljati. Ali ako povezujete sever i jug ( jugozapad ) Beograda potpuno je nelogicno da glavni saob. tok usmeravate od Pupinovog mosta na desnu obalu Save na hipodrom , dok u isto vreme sa jugozapada glavni tok ( autoput za Cacak ) preusmeravate na levu obalu u blok 45. A jos kad to radi ista vlast u isto vreme ,deluje sizofrenicno. P.S. Nisu ovi ..
Jovanka Voždovčanka
Naravno ! Taman posla da nešto, slučajno, zafali na N.Beogradu. Zato Voždovčani sa jedne strane auto puta, na drugu prelaze Husovim sokakom, u kome se autobusi jedva mimoilaze, i nadvožnjakom koji je privremen, već, 40-ak godina.
Nikola Nesic
Nove vlasti su prvo zamrzle sve poslove oko mosta na Adi, a onda kada su shvatili koliko je to glupo, i da mogu da zarade po neki poen, nastavljaju, ali stidljivo, kao dosljaci u Beograd, koji se plase da zgaze na tramvajsku sinu, da ih ne udari struja.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja