Žitelji kruga „dvojke” i šireg centra, pre svih vozači i korisnici javnog prevoza, biće u prilici da provere koje su im granice tolerancije kada po vrućini budu morali da se prilagode vanrednim okolnostima u saobraćaju. Jer, kako je juče najavio gradski menadžer Goran Vesić, u aprilu konačno startuje godinama najavljivana obnova Slavije, Bulevara oslobođenja do Autokomande i Ruzveltove (od Vukovog spomenika do Bogoslovije).
Ako obnova potraje duže od 180 dana, penali će biti 0,4 odsto od vrednosti ugovora za svaki dan kašnjenja. Ukupna vrednost penala ne može biti veća od 15 odsto vrednosti ugovora.
Izbor izvođača radova za obnovu ova tri saobraćajna čvorišta u prestonici prošao je ispod medijskog radara. Kako „Politika” saznaje, danas će biti potpisan ugovor sa MBA „Ratko Mitrović”, firmom koja je, kako tvrdi Luka Petrović, v. d. sekretara za investicije, dala najpovoljniju ponudu od tri koliko ih se javilo na tender za izvođača radova. Ova firma učestvovala je i na nadmetanju koje je prošlog leta propalo.
– Očekujemo da radovi počnu 20. aprila. Najpre će se obnavljati Ulica Mije Kovačevića (deo od tramvajske okretnice do skretanja za „Gradsku čistoću”). Sledi rekonstrukcija Bulevara oslobođenja. Od tada pa do završetka posla, radiće se paralelno na obe lokacije – ukazuju u Sekretarijatu za investicije.
Planira se kompletna zamena tramvajske kolosečne konstrukcije i šina. One će biti zadržane uz bočne strane kolovoza, dok će se zameniti svi stubovi i kontaktna mreža javnog prevoza. Biće postavljen novi kolovoz i sistem odvodnjavanja, zamenjena sva horizontalna i vertikalna signalizacija, i uvedeni moderan sistem za upravljanje semaforima, javna rasveta i biciklističke staze duž Ruzveltove, Mije Kovačevića, kao i u Bulevaru oslobođenja od Bokeljske petlje do Tiršove. Konačno će biti saniran i nadvožnjak iznad Cvijićeve.
Kako je i ranije najavljivano, Slavija će dobiti tri saobraćajna prstena za automobile, a sa sadašnjeg kružnog toka na obod prstena biće prebačena autobuska i trolejbuska stajališta. Pešački prelazi pomeraju se 50 do 100 metara od sadašnjeg mesta prema unutrašnjosti ulica koje se ulivaju u kružni tok.
Jedno od glavnih pitanja ipak je kako će funkcionisati saobraćaj u toku obnove? Kako ističu u sekretarijatu, od okretnice tramvaja kod Omladinskog stadiona do Vukovog spomenika posao će biti podeljen u četiri faze, a saobraćaj postepeno zatvarati. Javni gradski prevoz će funkcionisati, ali izmenjenim trasama.
– U toku rekonstrukcije u zoni Trga Slavija i Bulevara oslobođenja vozila će saobraćati pravcima Makenzijeva – Kralja Milana i Nemanjina – Bulevar oslobođenja. Beogradska na potezu Trg Slavija – Njegoševa biće jednosmerna ka Njegoševoj. Sve vreme dok se bude radilo Trgu Slavija neće moći da se priđe iz Svetog Save i Deligradske – naglašavaju u Sekretarijatu dodajući da će o svim izmenama sugrađani biti blagovremeno obaveštavani.
Posle 180 dana radova vrednih oko 2,3 milijarde dinara sa PDV-om, očekuje se manja saobraćajna buka i vibracije, ali i ubacivanje „Kafovih” tramvaja u ulice kroz koje do sada nisu mogli da prolaze.
– Očekuje se i veća brzina tramvaja na novim šinama, ali i povećan broj putnika (procena GSP-a je oko četiri odsto) i smanjenje troškova – dodaju u Sekretarijatu. Jedan od efekata koji nadležni najviše priželjkuju posle okončanja radova na tri saobraćajnice jeste da se poboljšaju uslovi za kretanje vozila i bezbednost učesnika u saobraćaju, kapacitet saobraćajnica usled novog uređenja saobraćajnih traka, kao i bolja koordinacija semafora na celom potezu. To u praksi znači da će ubuduće prednost na ovim saobraćajnicama imati vozila javnog prevoza i hitnih službi.