nedelja, 21.07.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 10:25

Slaviju i Ruzveltovu obnavlja MBA „Ratko Mitrović”

Građevinske mašine na tri prometne saobraćajnice ulaze u aprilu, najpre će se obnavljati Ulica Mije Kovačevića i to deo od tramvajske okretnice do skretanja za „Gradsku čistoću”
Autor: D. Mučibabić - D. Aleksićpetak, 31.03.2017. u 15:30
Коначно ће бити саниран и надвожњак изнад Цвијићеве (Фото Д. Јевремовић)

Žitelji kruga „dvojke” i šireg centra, pre svih vozači i korisnici javnog prevoza, biće u prilici da provere koje su im granice tolerancije kada po vrućini budu morali da se prilagode vanrednim okolnostima u saobraćaju. Jer, kako je juče najavio gradski menadžer Goran Vesić, u aprilu konačno startuje godinama najavljivana obnova Slavije, Bulevara oslobođenja do Autokomande i Ruzveltove (od Vukovog spomenika do Bogoslovije).

Penali za izvođača
Ugovorom za obnovu ove tri saobraćajnice predviđeni su i penali za izvođača ako bude probijao zacrtane rokove. Za kašnjenje u međurokovima to će biti 0,1 odsto od vrednosti ugovora za svaki dan zakašnjenja.
Ako obnova potraje duže od 180 dana, penali će biti 0,4 odsto od vrednosti ugovora za svaki dan kašnjenja. Ukupna vrednost penala ne može biti veća od 15 odsto vrednosti ugovora. 

Izbor izvođača radova za obnovu ova tri saobraćajna čvorišta u prestonici prošao je ispod medijskog radara. Kako „Politika” saznaje, danas će biti potpisan ugovor sa MBA „Ratko Mitrović”, firmom koja je, kako tvrdi Luka Petrović, v. d. sekretara za investicije, dala najpovoljniju ponudu od tri koliko ih se javilo na tender za izvođača radova. Ova firma učestvovala je i na nadmetanju koje je prošlog leta propalo.

– Očekujemo da radovi počnu 20. aprila. Najpre će se obnavljati Ulica Mije Kovačevića (deo od tramvajske okretnice do skretanja za „Gradsku čistoću”). Sledi rekonstrukcija Bulevara oslobođenja. Od tada pa do završetka posla, radiće se paralelno na obe lokacije – ukazuju u Sekretarijatu za investicije.

Planira se kompletna zamena tramvajske kolosečne konstrukcije i šina. One će biti zadržane uz bočne strane kolovoza, dok će se zameniti svi stubovi i kontaktna mreža javnog prevoza. Biće postavljen novi kolovoz i sistem odvodnjavanja, zamenjena sva horizontalna i vertikalna signalizacija, i uvedeni moderan sistem za upravljanje semaforima, javna rasveta i biciklističke staze duž Ruzveltove, Mije Kovačevića, kao i u Bulevaru oslobođenja od Bokeljske petlje do Tiršove. Konačno će biti saniran i nadvožnjak iznad Cvijićeve.

Vodoskok na Slaviji u maju
Fontana u središtu kružnog toka na Slaviji biće završena u maju, što je i zacrtani rok. To je juče potvrdio Goran Vesić, gradski menadžer, gostujući na Studiju B. Izgradnja muzičkog vodoskoka prečnika 32 metra sa vodoskocima i do 16 metara započela je krajem prošle godine, a posao je vredan 1,8 miliona evra.  Ovaj objekat izabran na konkursu 2012. izazvao je lavinu kritika javnosti da je skup i nepotreban, a gradske vlasti na to su uzvratile „kome se ne sviđa, ne mora da je sluša”.

Kako je i ranije najavljivano, Slavija će dobiti tri saobraćajna prstena za automobile, a sa sadašnjeg kružnog toka na obod prstena biće prebačena autobuska i trolejbuska stajališta. Pešački prelazi pomeraju se 50 do 100 metara od sadašnjeg mesta prema unutrašnjosti ulica koje se ulivaju u kružni tok.

Jedno od glavnih pitanja ipak je kako će funkcionisati saobraćaj u toku obnove? Kako ističu u sekretarijatu, od okretnice tramvaja kod Omladinskog stadiona do Vukovog spomenika posao će biti podeljen u četiri faze, a saobraćaj postepeno zatvarati. Javni gradski prevoz će funkcionisati, ali izmenjenim trasama.

– U toku rekonstrukcije u zoni Trga Slavija i Bulevara oslobođenja vozila će saobraćati pravcima Makenzijeva – Kralja Milana i Nemanjina – Bulevar oslobođenja. Beogradska na potezu Trg Slavija – Njegoševa biće jednosmerna ka Njegoševoj. Sve vreme dok se bude radilo Trgu Slavija neće moći da se priđe iz Svetog Save i Deligradske – naglašavaju u Sekretarijatu dodajući da će o svim izmenama sugrađani biti blagovremeno obaveštavani.

Posle 180 dana radova vrednih oko 2,3 milijarde dinara sa PDV-om, očekuje se manja saobraćajna buka i vibracije, ali i ubacivanje „Kafovih” tramvaja u ulice kroz koje do sada nisu mogli da prolaze.

– Očekuje se i veća brzina tramvaja na novim šinama, ali i  povećan broj putnika (procena GSP-a je oko četiri odsto) i smanjenje troškova – dodaju u Sekretarijatu. Jedan od efekata koji nadležni najviše priželjkuju posle okončanja radova na tri saobraćajnice jeste da se poboljšaju uslovi za kretanje vozila i bezbednost učesnika u saobraćaju, kapacitet saobraćajnica usled novog uređenja saobraćajnih traka, kao i bolja koordinacija semafora na celom potezu. To u praksi znači da će ubuduće prednost na ovim saobraćajnicama imati vozila javnog prevoza i hitnih službi. 


Komentari2
fdbe9
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Dragan
Ovakav isti nadvoznjak su trebali da urade na autokomandi! Ili bar nesto slicno
Jovan
Joj teško nama. Pa ti isti su radili i Vojvode Stepe, a znate i sami kakav je (ne)kvalitet radova.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja