nedelja, 17.01.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
četvrtak, 30.03.2017. u 22:00 Ž. B.

Maratonci četiri puta „forsiraju” Savu

Na 30. beogradskom maratonu 22. aprila učesnici će dva puta trčati preko Brankovog mosta i Mosta na Adi, glavne atrakcije nove trase

Još 1989. godine uz pomoć Freda Liboua, osnivača i direktora Njujorškog maratona trasirana je staza Beogradskog maratona kojom se trčalo od trećeg maratona 1990. do 29. koji je održan prošle godine.

Ta trasa, njeni rekordi i rekorderi odlaze u istoriju jer će se 22. aprila na 30. beogradskom maratonu trčati novom trasom.

Nova trasa polumaratonske i maratonske trke sudeći po onom što je rečeno na predstavljanju u Skupštini Beograda biće mnogo zanimljivija i učesnicima i svima koji budu posmatrali snimke i fotografije s ove manifestacije.

– Razmišljanja i pripreme za promenu staze trajale su godinama a 20. decembra kada je gradonačelnik Siniša Mali najavio prelazak na novu trasu počeli smo da radimo na sprovođenju ove ideje u delo. Staru stazu smo prevazišli brojem učesnika, i sam Beograd ju je svojim razvojem prevazišao. Želeli smo da da trasu učinimo atraktivnijom za učesnike, maratonce i polumaratonce, kao i gledaoce, direktne i posredne i da tu „najlepšu razglednicu Beograda” kako je Beogradski maraton davno nazvao Đoko Vještica učinimo još lepšom. Maratonci više neće trčati dva istovetna kruga Novim Beogradom, a pored Brankovog mosta svi učesnici polumaratona i maratona od ove godine od ove godine trčaće i novim Mostom na Adi u oba smera, prvi put i starim jezgrom Zemuna i nekim bulevarima i ulicama Novog Beograda. Dobili smo sertifikate Međunarodnog udruženja maratona i uličnih trka (AIMS) i Međunarodne asocijacije atletskih federacija (IAAF) za polumaratonsku i maratonsku stazu i na njima će se ispunjavati norme za učešće na najvećim svetskim takmičenjima, kao i na onoj koju smo trasirali uz pomoć Freda Liboua – rekao je Dejan Nikolić, direktor Beogradskog maratona.

Od odluke o promeni staze do dobijanja sertifikata trebalo je obaviti dosta posla.

– Radili smo mesecima da nova trasa bude usvojena do 30. njegovog izdanja, jer je to najznačajniji događaj u glavnom gradu u sezoni. Dobili smo neophodne sertifikate i dozvole. Sa Sekretarijatom za saobraćaj proveravali smo više puta sve predloge mogućih staza da bi staza bila što atraktivnija a da bi grad što bolje funkcionisao, sa Sekretarijatom za javni prevoz radili smo na što boljem prevozu učesnika maratona i Beograđana, takođe i sa Upravom za saobraćaj Ministarstva unutrašnjih poslova čijih 1.500 pripadnika obezbeđuje manifestaciju, Beograd put već mesec i po dana sređuje novu trasu maratona i polumaratona, koja prvi put uključuje i Opštinu Čukarica, a uskoro će na trasu izaći i radnici Gradskog zelenila i Gradske čistoće da bi staza bila čista i bezbedna – rekao je Darko Glavaš, v. d. sekretara Sekretarijata za poslove odbrane, vanredne situacije, komunikacije i koordinaciju odnosa s građanima.

Novu trasu povoljno je ocenio i Miodrag Popović, v. d. predsednika Turističke organizacije Beograda, partner Beogradskog maratona u predstavljanju ove manifestacije u inostranstvu:

– Nova staza omogućiće učesnicima i svima koji posmatraju fotografije i snimke sa 30. Beogradskog maratona da naš grad vide iz nove perspektive i to potkrepljuje činjenicu da turizam nije nije samo privredna grana, već društvena pojava. Beogradskim maratonom počinje nova turistička sezona, a on značajno uvećava broj gostiju Beograda. Ove godine to je već napravilo Evropsko atletsko prvenstvo u dvorani, međutim Beogradski maraton to radi već 30. godinu i svake godine dovodi sve više i više gostiju na samu manifestaciju, ali i posle nje. To s e posebno uočava u poslednje tri godine od kada na tome radimo zajedno i znatno aktivnije…

 

Komеntari4
790b5
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Miki
Nova trasa sluzi samo da se potpuno blokira Novi Beograd i Zemun taj dan. Nevidjena glupost i neodgovornost.
Стеван
Са ценом пријаве од 30+ евра баш ће да га омасове . Трчао сам до прошле година , када је пријава била 2400 динара , што је много , а ове године је 3600 динара , 50 % скупље . Хвала , довиђења
Bcca
Mozda ce zbog toga konacno da operu kolovoz na novom mostu. Napravili most a niko se nije setio da ga ukljuci u redovno odrzavnje. Rasveta (bandere) vec 4 meseca ne rade sa uzvodne strane mosta, horinzotalna signalizacija potpuno nestala (izbledela) kada se prilazi mostu sa beogradske strane ... Most siroce ... Niko ne vodi racuna
Екатарина
Можда је ипак могла да се нађе боља рута. Пуко прелажење тамо-овамо преко моста на Ади је мало немаштовита варијанта.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja