utorak, 13.04.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
nedelja, 02.04.2017. u 21:19 M. Č.

Glasovi dijaspore osvanuli na „Tviteru”

Zbog društvenih mreža bilo je pitanja o svrsi predizborne tišine, ali dok ne bude promenjen zakon, ona ostaje da važi

Rezultati glasanja naših građana u inostranstvu, koji su svoje biračko pravo iskoristili još u subotu, osvanuli su ujutro, na sam dan glasanja u Srbiji i usred predizborne tišine, na društvenoj mreži „Tviter”.

Vladimir Dimitrijević, predsednik RIK-a, rekao je za „Politiku” da ne zna kako se to dogodilo, da se ovo telo drži zakona, koji kaže da se rezultati ne objavljuju do završetka glasanja, ali podseća da RIK radi u proširenom sastavu, pa je moguće da su podaci tako stigli na „Tviter”.

Prva se na „Tviteru” oglasila novinarka Tatjana Vojtehovski, jedna od sto javnih ličnosti koje su podržale kandidaturu Saše Jankovića, objavivši da je Janković u Londonu dobio 71,3 odsto glasova. Uz ovaj podatak, ona je poručila: „Idemo!” Na pitanje tviterašice Biljane zar se rezultati u dijaspori smeju objavljivati pre zatvaranja biračkih mesta u Srbiji, Vojtehovska je odgovorila: „Je l’ vam ja ličim na RIK?”

Prema podacima Republičke izborne komisije, na 53 biračka mesta u inostranstvu ukupno je upisano 11.590 birača. Kako su oni glasali u nekim svetskim metropolama objavio je pre podne portal „Dnevni žurnal”, navodeći da su se ove informacije prvo pojavile na „Tviteru”, a prema tim podacima Saša Janković je u Londonu dobio 241 glas od ukupno izašlih 338 birača. Vuk Jeremić, kako je navedeno, osvojio je 27 glasova, Beli Preletačević 24, a Aleksandar Vučić 19. Janković je najviše glasova osvojio i u Čikagu – 137, kao i u Vašingtonu – 149.

Objavljivanje rezultata izbora pre zatvaranja biračkih mesta jeste kršenje predizborne tišine.

Međutim, teško da će neko ko je to učino na društvenim mrežama biti kažnjen zbog toga, jer je Zakon o izboru narodnih poslanika, kojim je regulisana predizborna tišina, donet mnogo pre postojanja društvenih mreža, pa se one u njemu i ne pominju.

Tako predizborna kampanja na društvenim mrežama praktično nije ni prestajala, baš kao ni u vreme prošlogodišnjih parlamentarnih izbora. Upravo zbog društvenih mreža bilo je pitanja o svrsi postojanja predizborne tišine, ali ona, dok ne bude promenjen zakon, ostaje da važi.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja