utorak, 02.03.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
nedelja, 23.04.2017. u 21:30 J. J. K.
TRENDOVI

Film umesto dosadne reklame

Cilj nije da se otvoreno nudi proizvod, već da se ispriča priča koja će probuditi pozitivna osećanja prema nekom brendu
Документарац о алпинисткињи из Бангладеша цео је снимљен „ајфоном” (Принтскрин)

Američka glumica Keri Braunštajn predstavila je nedavno svoj rediteljski prvenac „Najstvarnije stvarno”.

Iako ga negde predstavljaju kao kratki modni film, reč je o formi na granici između visokobudžetne reklame i kratkog igranog filma.

Autorka se na šaljiv način poigrala komentarima koje ostavljamo na internetu, prikazujući kako bi bilo kada bi sve što napišemo na „Instagramu” ili „Fejsbuku” odjednom postalo realnost. Film od oko sedam minuta sponzorisala je modna kuća „Kenzo”, ali se ime brenda za razliku od klasičnog reklamnog spota, nigde ne pominje osim u odjavnoj špici.

Zanimljiva forma rezultat je saradnje oglašivača i filmskih umetnika, koja je postala dovoljno rasprostranjena da je prošle godine na Tribeka filmskom festivalu ustanovljena posebna nagrada „Iks”. „Najstvarnije stvarno” jedan je od deset finalista, uz ostvarenja koja su finansirali „Epl”, „Be-Em-Ve” i drugi. Ove godine stiglo je čak 600 prijava, trostruko više nego prošle.

Reč je o suptilnoj vrsti marketinga, namenjenoj ljudima koji više ne obraćaju pažnju na klasične reklame. Cilj nije da se otvoreno nudi proizvod, već da se ispriča priča koja će probuditi pozitivna osećanja prema nekom brendu. „Epl” je, na primer, sponzor dokumentarca koji u 13 minuta priča priču o alpinistkinji iz Bangladeša, koja se popela na sedam najviših vrhova sveta i u celosti je snimljen „ajfonom 6s”. Među finalistima je i osmominutni film kompanije za mobilna plaćanja „Skver”, koji govori o snovima izbeglice iz Sirije posle preseljenja u Tenesi.

„Ljudi koji smišljaju ove priče znaju da ako budu ličile na otvorenu reklamu ili neprimereno plasiranje proizvoda, gledaoci neće obratiti pažnju i zato je ključni faktor autentičnost. Tradicionalni advertajzing ima osobinu da nervira ljude, a u ovom slučaju pravilo je da morate ljudima da obogatite život umesto da ih bombardujete ponudom da nešto kupe, posebno u današnjem svetu mnoštva napadnog sadržaja”, kaže za „Njujork tajms” Endru Eseks, izvršni direktor „Tribeka enterprajzis”, globalne kompanije čiji je jedan od osnivača Robert de Niro.

Eseks je bivši direktor jedne marketinške agencije i pomogao je da se osnuje „Iks” nagrada kao podsticaj za onu vrstu marketinške poruke koja ne prekida TV program i surfovanje internetom.

Kratki filmovi moraju da imaju sve kvalitete dobrog filma, samo što je cilj drugačiji.

„To je snažna priča koja ostavlja utisak, budi pravu emociju, daje isti odgovor kao film koji je dobio Oskara. Međutim, on mora da donese rezultat brendu. Ako ’Koka-Kola’ napravi sjajan film, a ne proda više sokova, doživela je neuspeh”, kaže Eseks.

Kritike da na ovaj način brendovi suptilno obmanjuju kupce po njegovom mišljenju su preuveličane. Važno je samo da uloga sponzora bude jasno naznačena. Pominje dečju emisiju koju je sponzorisao „Čipotl”. Gledaocima je jasno da je sponzor lanac brze hrane, ali reč je o obrazovno-zabavnom programu koji bi trebalo da usmeri porodice da biraju zdraviju hranu.

Snimali reklame i nadali se da to niko neće primetiti

Za filmadžije i poznate ličnosti privlačno je da budu deo ovakvog projekta, a ne samo lice ili potpisnik „obične” reklame.

„Nekada je bilo ovako: snimiš reklamu i nadaš se da to niko neće primetiti. Sada brendovi traže nešto snažno sa umetničkom crtom i talentovanim ljudima je drago da budu angažovani”, objašnjava Eseks.

Finalisti će biti prikazani na Tribeka festivalu i na sajtu magazina „Atlantik”.

„Čitaoci dolaze na naš sajt da bolje razumeju o čemu ljudi danas razmišljaju i zašto su određene teme važne. Brendovi takođe imaju priliku da potrošačima daju širu perspektivu kad je reč o dramatičnim promenama koje se danas dešavaju i oblikuju naš svet”, prokomentarisala je Hejli Romer, izdavač ovog magazina. 

Komеntari1
d0424
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Vlah
"...i sacuvaj nas od Lukavoga..."

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja