četvrtak, 24.09.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
sreda, 26.04.2017. u 22:00 Gvozden Otašević

Kamion u Čikagu, dispečer u Čačku

Blagodareći novim informacionim tehnologijama i jevtinim telefonskim vezama, dispečeri koji savršeno vladaju engleskim pogađaju ture po Americi sedeći u Srbiji
Диспечери Туровићеве компаније у својој канцеларији у Чачку (Фото: Г. Оташевић)

Čačak – Više od stotinu kamiona u posedu Čačanina Saše Turovića krstari drumovima SAD i Kanade prevozeći robu, a posao se ugovara u Čačku, na Palama ili u Bijeljini. To je postalo moguće zahvaljujući novim informacionim tehnologijama, pa dispečeri koji savršeno vladaju engleskim pogađaju ture sedeći ovde.

Turovićeva firma „G&S express” ima sedište u Čikagu i ispostave u Las Vegasu i Čačku, a čačansku vodi Dejan Sertić, koji nam objašnjava kako se odvija ovaj posao:

– U Čačku imamo petoricu ljudi koji ugovaraju vožnje, i još desetoricu na obuci, a još dve firme u Čačku na isti način sklapaju poslove, radeći za nas. Sakupljamo se u 14 sati, počinjemo da radimo u 15, i smena traje do 23 ili 24 sata.

Takođe, uvek neko dežura cele noći, kao i nedeljom. Mi krećemo ovde kad i Amerikanci počinju tamo da rade. Ne postoji berza, već samo sajt koji drži neki broker, i tu kompanije prijavljuju potrebu za prevozom.

Dakle, dispečer u Čačku vidi na internet stranici da je, recimo, neka kompanija u Denveru zatražila uslugu kamionskog prevoza robe, a istovremeno ima pregled gde je trenutno svaki od kamiona, koji je najbliži, a koji je prazan. Onda telefonom pozivaju kompaniju koja traži prevoz i s njihovim predstavnikom ili šefom počinje cenkanje.

– Nekad se transport pogodi za tri do pet dolara po milji, i to je odlično, ali katkad uzmemo robu i na besplatan prevoz. Tamošnje tržište je specifično, morate da održavate veze i kad nema zarade. Kad pogode vožnju, naši dispečeri odmah obaveštavaju vozače, s kojima su u stalnoj vezi, da preuzmu robu. Obično je u kamionu po jedan – objašnjava Sertić.

Dodaje da škola za ovakvu vrstu poslova ne postoji, već je sve samo stvar veštine, i kako koji kandidat stasava, tako se uključuje u rad. Ističe da su pristojno nagrađeni, a i firma je našla svoj interes jer bi isti trud u Čikagu morala da plati znatno više.

Čuli smo se i sa Sašom Turovićem, koji je telefonom iz Čikaga za „Politiku” rekao:

– Imamo i dvojicu dispečera na Palama i trojicu u Bijeljini, koji rade isto ovo. Svi smo umreženi, 140 vozila, 300 radnika, voze Srbi, Rusi, Ukrajinci, Poljaci, Bugari, Rumuni, Amerikanci, Kanađani… Najduža tura je do Enkoridža na Aljasci, vozi se i po 3.500 milja do tamo, po pet ili sedam dana, a usput medvedi šetaju pored puta. Tamo prevozimo neku vojnu robu, tura je 26.000 dolara po jednom kamionu.

Turović je, inače, vezan za rodni grad i nesebično pomaže Čačane. Nedavno je u drugoj velikoj akciji poklonio automobile „fijat” Gradskoj bolnici i Dečjoj ustanovi „Radost”, i uputio novčanu pomoć Gimnaziji u Čačku, mesnom Udruženju paraplegičara, manastirima Vavedenje i Vujan i porodicama boraca sa Košara.

Komentari14
0d68b
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Ivan Cebic
Moze li neko da mi odgovori kako da nadjem posao vozaca kamiona. Hitno je, Naravno Amerika ili Kanada. Bilo bi dobro da moze kod ovog u Cikagu.
Branko Vukomanovic
Jel ima neko adresu nekog Brokera u Sad ili neki sajt gde mogu da se raspitam kako dodji tih ljudi u SAD, preko kojih idu utovari?
Goran
Škola itekako postoji, samo to u Srbiji ni novinari ne znaju, a mogli bi da se raspitaju. Zove se "logistika" na operacionom menadžmentu (http://om.fon.bg.ac.rs/logistika/) na FON-u. Samo, šta će Srbima škola, može sve i ovako.
Milan
Dobrotvor Turovic nece da pomene koliko placa svoje radnike u Cacku. Jedva 10% od onoga sto bi ga kostali u Cikagu. Nista kao vuciceva konkurentna Srbija! Ali zato ostaje novca za razna 'dobrocinstva'. Obezbediti, umesto dzeparca, tim mladim ljudima plate od kojih bi mogli da rese svoje stambeno pitanje, ozene se, imaju porodice, ... to ne spada u njegove dobrotvorne akcije? Njegov Lambordzini koji parkira pred lajonskom 'Skadarlijom' da ga ljubomorni klinci gledaju, ... sigurno spada?
milovan
Kako moze preci 3500 milja a toje negde blizu 6000 km za 6 dana?? Ima li tamo neka ogranicenja rada za vozace ili voze po 15 sati dnevno.
max
E moj zemljace. ovde zemljarina prelazi i po 6000 milja nedeljo. vozi se na divcha logbuk elektronski koji se namesta
Pete
Ne moze preci toliko. 14 h je cela smena vozaca a od toga 11h ima za voznju. Znaci u idealnim uslovima svaki dan po 550 milja sto uglavnom nije tako . Prosek je 2800 milja nedeljno.
Prikaži još odgovora

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja