utorak, 26.01.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
subota, 13.05.2017. u 16:06 Marija Đorđević

Zlatni lav paviljonu Nemačke

Performans Ane Imhof „Faust” preispituje položaj i tretman individue u snažnom korporativnom svetu gde svaki pojedinačni život diktira tržište
Детаљ пеформанса из павиљона Немачке (Фото М. Ђорђевић)

Od našeg specijalnog izveštača
Venecija - Žiri 57. bijenala u Veneciji, međunarodne izložbe savremene umetnosti dodelio je Zlatnog lava za najbolji paviljon Nemačkoj, tačnije umetnici Ane Imhof za izložbu, odnosno performans pod nazivom „Faust”.

Već po redovima koji su se odmah prvog dana formirali ispred paviljona Nemačke moglo je se naslutiti da je reč o intrigantnoj postavci.

Pre svega,  reč je o performansu što nije čest slučaj na paviljonskim predstavljanjima. Ispred glavnog ulaza žicom su ograđena dva dobermana u ulozi čuvara zgrade koji se prilično mirno igraju  dok ih  bijenalska publika fotografiše. Prostor paviljona takođe ima posebnu arhitektonsku strukturu. Pregrađen je na dva nivoa, zidove čine dupla stakla a pod takođe čini providno  staklo. Iza stakala se odvijaju performansi, po dvoje ili troje umetnika koji su u odnosima nasilja, intime, u svakom slučaju odnosima koji potenciraju naglašavaju poziciju tela , njegovu moć i nemoć u hladnom staklenom prostoru koji asocira na izgled neke korporacije.  Sve je vidljivo i svaki subjekt je pod kontrolom. I  izvođači i posetioci. Dok se iz pozadine čuje vrisak, posetioci su zapravo suočeni sa doživljajem moći, nasilja, otpora, a cilj imitacije seksualnog čina nije uživanje nego biti vidljiv i viđen.

Ovaj koncept preisputuje položaj i tretman individue u snažnom korporativnom svetu , svetu gde svaki pojedinačni život diktira tržište, gde je novac mera svega i kao u Faustu „prodajemo nešto što ne postoji. Duša ne postoji, proizvodi finansijskog sektora ne postoje, ali sistem funkcioniše” navela je komesar paviljona Suzan Fefer. 

Žiri u sastavu Manuel Boirja Vijel (Španija, predsednik) Frančeska Alfano Miljeti (Italija), Emi Čeng (Tajvan), Ntone Edjube (Kamerun), i Mark Godfri (Velika Britanija) u obrazloženju nagrade je istakao da je reč o „snažnoj instalaciji koja postavlja urgentna pitanja današnjice. Ona gura posmatrača u stanje uznemirenosti. Originalno arhitektonsko rešenje paviljona  takođe precizno pozicionira objekte, slike, telo i zvuk“., navedeno je u obrazloženju nagrade.

Zlatnog lava za najboljeg umetnika dobio je takođe nemački umetnik Franc Erhard Valter (1939). On je u prostoru Arsenala izložio zidnu instalaciju koja je negde na pola puta između slike i skulpture. Reč je zapravo o velikim zidnim platnima, spuštenih poput pamučnih zavesa, a posetiocu je omogućena namerno zbunjujuća igra ulsaka odnosno nemogućnosti ulaska u ovu instalaciju, pri čemu nam autor namerno i ne daje uputstva kretanja.  Po oceni žirija rad ovog umetnika simboliše način života i stalnog kretanja.

Srebrni lav za najboljeg mladog umetnika pripao je Hasanu Kanu iz za instalaciju „Kompozicija za javni park” a, specijalna nagrada za nacionalnu prezentaciju pripala je Sintiji Marsel iz Brazila. Dve specijalne nagrade dobili su  Čarls Atlas (SAD) i Petrit Halilaj  rođen na Kosovu, živi i radi  između Bozole (Italija), Berlina i Prištine.

O nagrađenim i drugim radovima sa ovogodišnjeg venecijanskog bijenala biće više reči u Kulturnom dodatku naredne subote.

Komеntari1
b9a2b
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Sasa Trajkovic
Sve je tu lepo ali gde je tu umetnost... ART prefiks ce uskoro stavljati i na toalet papiru, gde je tu likovnost... Bijenale u Veneciji je smotra likovnih vizuelnih umetnosti ali se u tom vizuelnom negde zagubila slika. Performansi, instalacije... razne tehnoloske novotarije i mnostvo IZAMA pardon POST izama samo su odraz gluposti i lennjosti savremenog coveka bez ideje ili vizije a o kreativosti netreba ni govoriti. Mozda su nemci pobedili ali je umetnost izgubila.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja