četvrtak, 22.08.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 23:05

Sporna sedišta u vozilima, a ne pojasevi

Autor: Ozren Milanovićnedelja, 21.05.2017. u 20:57
(Фотодокументација „Политике”)

„Politika” je pre nekoliko dana upozorila vozače i vlasnike manjih vozila, kupea i kabrioleta, prevashodno uvezenih iz inostranstva u proteklih nekoliko godina, na problem s upisanim brojem sedišta u saobraćajnoj dozvoli.

Da li je vaše vozilo na spisku Agencije za bezbednost saobraćaja i da li vam se podaci slažu (u tom slučaju možete obaviti tehnički pregled bez promene dokumenata za koje treba izdvojiti oko 100 evra) proverite u tabeli koju objavljujemo danas.

Da pojasnimo, vlasnici vozila koja su registrovana za prevoz pet putnika, a imaju po odredbi i propisu proizvođača predviđena četiri sedišta i pojasa, moraće da plate taksu, promene saobraćajnu dozvolu i time usklade tehničke karakteristike. Samo ugradnjom petog pojasa neće rešiti problem jer fabričke karakteristike su drugačije za vozila predviđena za četiri a ne pet putnika, od nosivosti, snage i gabarita.

Još krajem prošle godine Uprava saobraćajne policije MUP-a Srbije cirkularnim dopisom svim firmama koje se bave tehničkim pregledom poslala je spisak modela automobila za koje se mora primenjivati to pravilo. Ako je u saobraćajnoj dozvoli upisano pet putnika, a proizvođač je model predvideo i pravio za četiri putnika, po tom tumačenju mora da se izmeni stavka u saobraćajnoj dozvoli i da se od sada to pravilo poštuje.

Problem je nastao prilikom kupovine polovnih vozila iz inostranstva, čija dokumentacija ne odgovara stvarnoj situaciji. Putnik više (a samim tim i prekomerna opterećenost) može ozbiljno da ugrozi bezbednost takvog automobila u saobraćaju a samim tim i drugih učesnika

SAMO U „POLITICI” – LISTA MODELA AUTOMOBILA SA ČETIRI SEDIŠTA

(Foto D. Kozomara)

Kad bi MUP ažurirao bazu podataka lako bi se znao broj tako pogrešno registrovanih. Ovako ostaje sve na pretpostavkama, pa od dva miliona putničkih vozila u Srbiji pretpostavlja se da je takvih desetak odsto. Ako je svaki drugi neoprezno, greškom ili čak namerno registrovan da može da primi mimo fabričkog uputstva pet a ne četiri putnika, dolazi se do brojke od stotinak hiljada takvih vozila. Trošak da se greška ispravi iznosi po vozilu oko stotinak evra pa bi vozače u Srbiji to sve olakšalo za desetak miliona evra.

Sličan problem imaju neki takozvani karavani koji pozadi imaju fabrički ugrađena dodatna dva sedišta, ukupno sedam, fabrički su predviđeni da mogu da prevoze sedam putnika, ali su kod nas registrovani za samo pet osoba.

Problem imaju i vlasnici takozvanih minivenova, modela koji su pravljeni s dva sedišta i tovarnim prostorom pozadi, a onda su ih vlasnici dodavanjem zadnje klupe pretvarali u auto za pet putnika, a u saobraćajnoj dozvoli piše da je predviđeno za dve osobe... Ako policija zaustavi takav auto s tri ili više putnika, eto kazne i isključenja iz saobraćaja.

Ova nepoklapanja izgleda da su masovna i imaju više uzroka. Bilo je i namernog, ali i aljkavog nenamernog i pogrešnog upisivanja broja sedišta. Ministarka saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović reagovala je na ovaj novi vozački namet smatrajući da vozači ne mogu da budu krivi za novonastalu situaciju, pa shodno tome ne moraju ni da plate a MUP i Agencija za bezbednost saobraćaja Srbije tvrde da rade samo po zakonu i da su nemoćne i ne mogu tek tako tu situaciju drukčije da isprave i dovedu u red.


Komentari16
59cd5
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Нада
Мој случај: Мицубиши пајеро 1998. Купљен нов у Немачкој и овде регистрован. Фабрички направљен са седам седишта. Долазим на технички с дозволом где пише пет седишта. Неко је број седишта у неком тренутку променио, а да ја то нисам ни приметио. Сада неће да ме региструју јер они на техничком однекуд знају да је прављен са седам седишта. - Ако већ знате да је са седам седишта, онда тако и напишите. - Ми знамо, али не смемо да напишемо. Идите код увозника. Одем код увозника, а они не дају потврде за возила страија од 2000. Пишем МУПу да утврде где су направили грешку, а они ми шаљу фотокопију последње старе дозволе. Обраћам се Агенцији, а они кажу снађите се. Епилог - не могу да региструјем без атеста. Фабрички произведено и непромењено возило морам да возим на атест. Све из Агенције треба сменити јер не знају како да организују посао. И променити такво бирократско схватање безбедности. Узгред, од усвајања њиховог новог закона о саобраћају, број удеса се повећао.
Ристић Милан
Нисам сигуран одакле цифра од 100 еура и не знам за друга возила али за Фиат Панду 1.1 2004 год. је потврда из Крагујевца коштала 3.078.74 дин са пдв-ом.
Veverica
Cemu cudjenje? Ovce su za sisanje...
sasa
Ja imama ladu nivu, ona je sada za 4 osobe, moram da platim.... Ima zadnje sediste nepodeljeno...
Стефан Стојановић
1000 дин. момцима на техничком прегледу да процене да је задња клупа за троје... Не знам шта ми је боље - да ли овај покушај изнуде по 100 евра од грађана, да ли неусаглашеност и брзоплетост изјава по овом питању, да ли то да ће нас премијер/председник у неком тренутку спасти и смањити са 100 евра на 20 евра, изазвавши код нас грађана осећај захвалности и топлине, да ли могућност нових манипулација и корупције приликом техничког прегледа.
Preporučujem 15
Neša
Čemu čuđenje? Ipak se radi o desetak miliona evra! Eto kinte za alavce na vlasti!

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja