utorak, 20.10.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
utorak, 23.05.2017. u 18:51 A. M.
ISTRAŽIVANjE

Trčanje produžava život više od drugih sportova

Potrebno je 105 minuta šetnje da bi se ostvarila ista korist kao za 25 minuta trčanja
Tрчање је јефтино и не захтева никакву посебну опрему (Фото: Ројтерс)

Kako odabrati pravu aktivnost za rekreaciju? Šta je najbolje – plivanje, aerobik, pilates, vožnja bicikla, trčanje...? Stručnjaci će reći da je svaka fizička aktivnost korisna, a da je najbolja ona kojoj se rado prepuštate i koja vam najviše prija. Od sada bi, zahvaljujući studiji sprovedenoj na 55.000 Amerikanaca, odgovor na pitanje koja je fizička aktivnost najbolja, odgovor mogao da bude sasvim konkretan – trčanje.

Članak objavljen u časopisu „Napredak u kardiovaskularnim bolestima” navodi da oni koji trče žive u proseku tri godine duže od ostalih. Da bi ova vrsta aktivnosti donela korist, ne mora se trčati ni brzo, ni suviše dugo. Možete čak i piti, pušiti i imati višak kilograma, trčanje će i dalje smanjiti vaš rizik od prerane smrti, i to od 25 do 40 odsto.

Trkači su u boljoj formi, imaju niži nivo masti u organizmu i tanji struk u poređenju sa onima koji se bave drugim fizičkim aktivnostima

Autori smatraju da nijedan drugi sport nema takav uticaj. Sat trčanja će, statistički gledano, produžiti očekivani životni vek za sedam sati. Naravno, iako vas neće učiniti besmrtnim, trčanje će produžiti vaš život više nego šetanje, vožnja bicikla ili plivanje. Samo pet do deset minuta trčanja dnevno, brzinom manjom od deset kilometara na sat, smanjuje rizik od nastanka srčanih bolesti i prerane smrti izazvane bilo kojim uzrokom. To je znatno manji napor od 150 minuta umerenog treninga nedeljno, što je, na primer, preporuka britanske vlade koju većina ljudi zanemaruje.

Osim ovih zdravstvenih prednosti, trčanje ima još dobrih strana. Pre svega, jeftino je, ne zahteva nikakvu posebnu opremu, može se praktikovati bilo gde čim izađete iz kuće, ne može se zabušavati, a opasnost od povređivanja je gotovo zanemarljiva. Pogodno je naročito za one koji nemaju mnogo slobodnog vremena, jer se trčanjem isti efekat postiže za upola kraće vreme nego što to zahtevaju drugi sportovi. Prema tvrdnjama autora ove studije, potrebno je 105 minuta šetnje da bi se ostvarila ista korist kao za 25 minuta trčanja. Trkači su u boljoj formi, imaju niži nivo masti u organizmu i tanji struk u poređenju sa onima koji se bave drugim fizičkim aktivnostima, ističu ovi istraživači.

Komentari2
97c89
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Dr. Jovan i Kompanija
Mnogi lekari koji se bave proucavanjem sportovima po svetu su izdali zvanicno saopstenje da trcanje ne jaca srce vec samo misice tela. Srce, na protiv slabi od trcanja. Srce jaca hodanje koje pomaze cirkulaciuju. Time dokazuju da srce coveka nije napravljeno od Majke Prirode da bi trcalo jer zahteva veliku cirkulaciju krvi i time skracuje zivot. Preporucuje se da se cesce hoda, pa ce srce da rzvije normalnu cirkulaciju krvi bez opterecenja. Na taj nacin srce postaje jace i produzava zivot. Ne treba zaboraviti, da covek nije zec da bi trcao. Zec trci ali zivi kratko i burno.
Petar V. Terzic
Sto se tice rekreativnog pristupa-trcanje je veoma zdravo i preporucljivo ga je redovno upraznjavati. Ozbiljne naucne studije potvrdjuju da jedan sat trcanja produzuje zivot 7 sati. Trcanje je narocito korisno kada se menja ritam i kombinuje sa brzim hodanjem. Pogresno je vrsiti ekstrapolaciju pa zakljuciti da 2 sata trcanja "produzuju" zivot 14 sati,jer to je statisticka zakonitost. Mnogi pocetnici to ne shvataju,pa zaista preteruju.U zurbi da "nadoknade propusteno",neki pakleno pojacavaju intezitet i duzinu trcanja, mastajuci da se "priblizavaju vecnosti", sto moze biti pogubno za njihovo zdravlje. "Cuvati se od preterivanja kao od vatre",kaze Heraklit. Moramo izucavati prirodu.Ne smemo biti iskljucivi,jer nije sve u trcanju i hodanju, brzem ili sporijem pokretu. Kako onda shvatiti i tumaciti ovaj primer? Majmun je sav u pokretu, skace sa grane na granu - mala mu dzungla i zivi 25-30 godina. Kornjaci je prirodno uskraceno trcanje, nikada i nikuda ne zuri pa zivi "samo" 300 godina!

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja