utorak, 20.08.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 20:40

Našminkani „500-L” od leta u prodaji

Kompanija „Fijat-Krajsler automobili Srbija” umesto novog modela automobila, nudi redizajniranu verziju „velikog fiće”
Autor: Brane Kartalovićutorak, 23.05.2017. u 22:00
Из овог погона крагујевачке фабрике сутра ће изаћи редизајнирани „Фијат 500 -Л” (Фото ФАС)

Kragujevac – Kompanija „Fijat-Krajsler automobili Srbija” nam posle pet godina od početka serijske proizvodnje „500-L”, umesto novog modela automobila, koji je po ugovoru sa Vladom Srbije iz 2008. već morao da počne da se pravi, nudi restilizovanu i redizajniranu verziju „potpuno novog velikog fiće”, čija će masovna proizvodnja početi ovog leta, kada će i biti ponuđen potencijalnim kupcima.

Dakle, reč je o našminkanoj verziji starog modela čija je serijska proizvodnja počela još s jeseni 2012.

Vrsni poznavaoci industrije automobila će vam reći da ni promena jednog dela na automobilu nije jednostavna, budući da ta operacija iziskuju prilagođavanje i susednih komponenti. Ali to je više interna stvar fabrike, nego širokog javnog mnjenja i probirljivih ljubitelja četvorotočkaša, koje može da zadovolji samo neki ekskluzivni novitet.

U kontekstu budućnosti kragujevačke fabrike automobila, naše sveukupne privrede i spoljnotrgovinskog bilansa, „potpuno novi veliki fića” neće igrati bogzna kakvu ulogu, imajući, pre svega, u vidu da se stara verzija iz godine u godinu sve slabije prodaje. Od 2013, kada je zabeležen izvoz vredan 1,53 milijarde evra, do prošle godine, kada je od prekogranične prodaje „500-L” zarađeno 990,7 miliona evra, jasno se može pratiti linija grafikona, koja svake godine ide naniže za oko 200 miliona evra.

Šta će nam u četvrtak, za kada je zakazana svečana promocija novog „500-L”, preporučiti dizajneri iz Torina kada budu govorili o novoj verziji „velikog fiće”?

 Promenjena je kompletna svetlosna komponentistika, kako napred, tako i pozadi. Automobil sada ima farove sa LED sijalicama, a i neke druge nove lampice. Takođe, izvršena je promena na branicima, kao i na bočnim lajsnama koje su hromirane.

U novim sedištima i za novim volanom je komfornije i sigurnije će se osećati i vozač i putnici, a auto će verovatno imati mogućnost da sam koči u gradskoj vožnji, pri brzini do 30 kilometara na čas. Ispod haube će i dalje biti natprosečni „Fijatovi” motori, a nova verzija „500-L” će i dalje imati tri varijante, samo što će se drugačije zvati: „urban”, poluterenac „kros” i auto sa sedam sedišta „vagon”.

Pre premijere u četvrtak, kada će u Kragujevac stići najviši menadžeri grupacije „Fijat-Krajsler”, verovatno i premijer i izabrani predsednik Aleksandar Vučić, fabrika je sprovela standardna ispitivanja umivenog „500-L”, takozvane kreš testove, ali i probne vožnje ulicama grada.

Zamotan u maskirne folije, rediznajnirani „veliki fića” je mesecima krstario ulicama Kragujevca, a verovatno i nekim drugim drumovima, sve sa namerom da se ispita funkcionalnost repozicioniranog menjača, što je, možda, najveća i najozbiljnija promena na automobilu.

Na svečanosti ćemo saznati i koliko će koštati remodelirani „500-L”, mada neki mediji već kažu da će taj automobil, u zavisnosti od varijante i opreme, moći da se pazari po ceni od 18.400 do 20.870 evra. Osnovna verzija starog „500-L” koštala je 15.500 evra.

Novi „veliki fića” će ugledati svetlost dana u trenutku kada država još nema ugovor za izvoz ovog automobila u Rusiju i druge zemlje Evroazijske ekonomske unije. Kada kragujevačka fabrika, umesto nekadašnje tri, radi u dve proizvodne smene. Kada sindikat upozorava, po ko zna koji put, da srpska automobilska industrija neće moći da se nosi sa konkurencijom bez potpuno novog modela automobila.

U kompaniji „FCA Srbija”, zajedničkom privrednom društvu u kome „Fijat” ima 67, a naša država 33 odsto udela u kapitalu, trenutno je angažovano oko 2.500 radnika, ali ukupno gledano, sa komponentašima, u proizvodnju automobila direktno je uključeno bar 4.000 ljudi. Indirektno, broj Kragujevčana koji zavise od fabrike automobila, u koju je investirano 1,3 milijarde evra, mnogo je veći. To bi trebalo da imaju u vidu i „Fijatovi” menadžeri, ali i naši državni funkcioneri, tim pre što ovaj grad i dalje muku muči sa velikom nezaposlenošću. U Kragujevcu je, zvanično, bez posla oko 23.000 ljudi, što je gotovo trećina radno sposobnog stanovništva.


Komentari3
6702c
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Joca Mehanicar
Narode Srbije, hvalite FIAT-ove proizvode ali kupujte nemacke VW proizvode, ako zaista zelite da imate sigurne automobile.
Aleks
Odlično rečeno , ali nedorečeno . U celosti je to šminkanje mrtvaca .
milan rs
Prvi korak ka gasenju je nedostatak projekata i novih proizvoda...staru babu ne vredi sminkati

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja