nedelja, 20.10.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 12:51

Počela proizvodnja osveženog „500-L”

Izabrani predsednik Aleksandar Vučić ne može da garantuje, ali se nada i veruje da će Vlada Srbije sklopiti novi ugovor sa „Fijatom” do 31. decembra 2018, kada ističe prvobitni potpisan 2008. godine
Autor: Brane Kartalovićčetvrtak, 25.05.2017. u 11:45
Извршни директор компаније Фијат Алфредо Алтавила, генерални директор ФАС Силвија Вернети и премијер Србије Александар Вучић (Фото Танјуг

Kragujevac – „Fijat” je omogućio rast bruto nacionalnog dohotka, najveći je srpski proizvođač i izvoznik, pospešio je razvoj grada, radnici „Fijata” u Kragujevcu su najveći resurs kompanije, predstoji nam borba za rusko i evroazijsko tržište...

Ovim i drugim konstatacijama i porukama premijera i izabranog predsednika Srbije Aleksandra Vučića i izvršnog direktora grupacije „Fijat–Krajsler automobili” Alfreda Altavile je u Kragujevcu, u pogonu fabrike, svečano ozvaničen početak proizvodnje restilizovane verzije modela „500-L”. Serijska proizvodnja stare verzije „velikog fiće” počela je još s jeseni 2012, a nova, u kojoj ima gotovo 40 odsto savremenijih delova, biće dostupna kupcima već za nekoliko dana.

Osim premijera, ministara Zorane Mihajlović i Rasima Ljajića, te najviših menadžera grupacije „Fijat–Krajsler”, svečanosti u pogonu fabrike prisustvovali su i gradonačelnik Kragujevca Radomir Nikolić sa saradnicima, kao i radnici kompanije „Fijat–Krajsler automobili Srbija” koja je osnovana 2008. godine. Tada je ugovorom sa Vladom Srbije definisano da će „Fijat” biti vlasnik 67, a naša država 33 odsto kapitala u zajedničkom privrednom društvu. U kompletnu rekonstrukciju starih „Zastavinih” pogona i fabričkog kruga, koja je trajala više od tri godine, uloženo je 1,3 milijarde evra, od čega 850 miliona u modernu opremu.

– „Fijat” nam stvara tri odsto bruto nacionalnog dohotka, izvoz automobila čini osam odsto našeg sveukupnog izvoza, a u kragujevačkoj fabrici radi 2.460 ljudi. Bez „Fijata” bismo imali slabije rezultate i ja ovu priliku koristim da odam priznanje onima koji su pokrenuli ovaj projekat – rekao je Vučić.

Naglašavajući da treba da budemo ponosni na „naš mali srpski automobil”, izabrani predsednik Srbije je izrazio uverenje da će posao oko izvoza „500-L” na evroazijsko tržište biti završen do kraja godine.

– Teško je na evropskim ulicama videti lepši automobil u ovoj klasi. Ali naš cilj nije samo evropsko tržište. Mi nastavljamo borbu za rusko i evroazijsko tržište. Iako zavisi od naših partnera, verujem da ćemo taj posao završiti do kraja godine – izjavio je Vučić, poručivši da je obaveza države da finansijski pomogne i obezbedi tržište za plasman nove verzije „velikog fiće”.

Redizajnirana verzija „500-L” ima tri varijante, kao i prvobitni model koji je počeo da se pravi pre četiri i po godine, samo što se drugačije zovu: „urban” je gradski automobil, „kros” je poluterenac, a „vagon” ima sedam sedišta. Sve varijante su oplemenjene novim delovima, a najveće promene doživeo je eksterijer automobila. Napred su stavljeni robusniji branici, otvor za hladnjak je širi, na stranama su montirane hromirane lajsne, a modifikovana je i čitava svetlosna komponentistika.

Enterijer je osvežen funkcionalnijim volanom, modernijom instrument tablom, udobnijim sedištima, a menjač je repozicioniran u skladu sa potrebom vozača da brže reaguje. Ispod haube se i dalje nalaze poznati, natprosečni „Fijatovi” motori, koje koriste i druge velike kompanije sa kojima italijanski proizvođač ima komercijalnu saradnju.

– Kragujevac je centar naših proizvodnih aktivnosti u Srbiji. Industrijsku tradiciju grada, veštinu radnika i posvećenost Vlade Srbije spojili smo sa našim prisustvom na globalnom tržištu. Naša fabrika u Kragujevcu je za 30 meseci dostigla „srebrni nivo” standarda i vi je sa ponosom možete zvati svojom fabrikom. Sada kragujevački radnici obučavaju druge radnike u „Fijatovim” fabrikama širom sveta – rekao je Altavila, napomenuvši da je kragujevačka fabrika „retko dobar primer uspešne saradnje javnog i privatnog sektora”.

Pozivajući se na privrženost Japanaca svojim modelima, premijer Vučić je pozvao naše građane da kupuju „Fijatove” automobile koji se prave u Kragujevcu. Istovremeno, izabrani predsednik Srbije je najavio nove velike investicije u centralnom gradu Šumadije.

– Kragujevac je veliki grad, ne može „Fijat” sve sam. Pregovori sa dve nemačke kompanije i jednom italijanskom su u završnoj fazi. Nadam se da će u grad stići jedan novi komponentaš. Kragujevac neće ostati sam, još mnogo novca uložićemo u srce Šumadije – poručio je Vučić, rekavši kako je uveren da će i restilizovana verzija „500-L” pronaći put do srca ljudi na tržištu.

Za tržišno pozicioniranje osveženog „velikog fiće”, međutim, nema mnogo vremena, budući da ugovor sa „Fijatom” ističe 31. decembra 2018.  godine. U odgovoru na naše pitanje u vezi sa budućnošću kragujevačke fabrike, izabrani predsednik je izrazio očekivanje da će italijanski proizvođač ostati u Srbiji i po isteku prvobitnog ugovora.

– Ne mogu ništa da garantujem, ali se nadam i verujem da će Vlada Srbije sklopiti novi ugovor sa „Fijatom” do kraja sledeće godine – naveo je Vučić.

Mihajlovićeva: Kriva je Verica Kalanović

Put Kragujevac–Batočina, ukupne dužine 25 kilometara, čija je druga traka počela da se pravi još 2004, biće završen do kraja juna sledeće godine, izjavila je ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović. Za 13 godina gradnje završena je deonica u dužini od 10 kilometara kroz Kragujevac, a još devet kilometara kroz Batočinu biće asfaltirano do kraja ove godine. Ministarka Mihajlović je rekla da su radovi kasnili zbog Verice Kalanović, bivše ministarke zadužene za sproveđenje Nacionalnog investicionog plana.

Spomenik prvom „fići”

Na inicijativu Udruženja ljubitelja „fiće” iz Kragujevca, gradska uprava razmatra mogućnost da ovom automobilu podigne spomenik. U opticaji su dve lokacije: ili u centru grada kod fontane i bivšeg bifea „Sarajevo”, ili na budućem kružnom toku u Maloj Vagi. Prvi jugoslovenski automobil počeo je da se pravi 1956, proizvodnja je prekinuta 1985, a u tom periodu je sa „Zastavinih” traka sišlo 923.487 „fića”. 


Komentari18
fc3ca
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Sumadinac KG
Kada ce tacno biti bas ovaj automobil kupljen za sve ministre u vladi Srbije, sve funkcionere i sve ambasadore Srbije? Neka budu crni, sluzbena boja
Др Мирко Грбић,Бањалука
Не може човјек од ботова ни коментар оставити.
Srboljub Tudej
Ja prognoziram da ce za najdalje deset godina Kinezi preuzeti ovu fabriku i tu ce proizvoditi svoje elektromobile. Pojma nemam ko ce tada biti predsednik ili premijer Srbije, ali: FIAT ne moze da opstane na svetskom trzistu obzirom da u ovom momentu nema novca za razvoj elektromobila. Kroz deset godina ce iskljucivo proizvodjaci elektromobila opstati na trzistu, a tu FIAT danas ne ucestvuje u trci. Sakrivanje ove teme pod tepih nece spasti Srbiju od nadoilazece krize. Ali, to ce kroz koju godinu neminovno izbiti na videlo.
zlata
Svakako je interes Srbije saradnja sa Fiatom, jer taj mezimac moze i da odputuje i u zemlje Evroazijskog saveza sto bi bilo dobro i za nas i za nijih i za Fiat.
ivanjan
Lep automobil.

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja