nedelja, 25.08.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 21:46

Kako najbrže do penzije

Nekompletni podaci o stažu osiguranja, zaradama i doprinosima za penzijsko i invalidsko osiguranje utiču na dužinu trajanja postupka do rešenja o penzionisanju
Autor: Marija Brakočevićponedeljak, 29.05.2017. u 20:02
Потребна различита документација (Фото Д. Јевремовић)

Od trenutka kada neko odluči da završi radni vek, pa do momenta kada će dobiti rešenje da je i zvanično postao penzioner, ponekad može da prođe dosta vremena. Zato bi svaki kandidat za penziju trebalo na vreme da se informiše o svom statusu, prikupi dokumentaciju i što pre preda zahtev na šalteru Fonda za penzijsko i invalidsko osiguranje. Trebalo bi da ima na umu i to da koliko god da je sada procedura oko dobijanje penzije jednostavnija nego ranijih godina, prikupljanje „papira” često može da se zakomplikuje. U Fondu PIO kažu da vreme potrebno za prikupljanje dokumentacije zavisi od svakog konkretnog slučaja, ali i od vrste penzije za koju se predaje zahtev. Nadležni dodaju i da je zakonski rok za donošenje rešenja dva meseca od dana podnošenja zahteva.

– Najčešći razlozi za duže trajanje postupka su nekompletni podaci o stažu osiguranja, zaradama i doprinosima za PIO. Podaci mogu biti neceloviti i zbog neuplaćenih doprinosi za PIO, nepredavanja prijava M-4, nepostojanja pravne i finansijske dokumentacije o radnom angažovanju osobe i pribavljanje dokaza o radnom angažovanju onih koji su radili van zemlje – podsećaju u Fondu PIO, u kojem svoja prava ostvaruje više od 4,5 miliona korisnika, osiguranika i pravnih subjekata.

Jedan od načina da se budući korisnici penzija ne susreću sa ovakvim  problemom i na neki način utiču na brzinu postupka jeste da provere svoj ostvareni staž osiguranja i uplaćenih doprinosa. Fond je omogućio strankama da informacije o svojim podacima unetim u matičnu evidenciju mogu da dobiju ne samo na šalterima ove službe već i preko sajta, posredstvom računara, koristeći jedinstveni PIN kod.

– Uz popunjen zahtev i ličnu kartu, građani mogu da dobiju PIN kod besplatno na šalterima svih filijala odmah po podnetom zahtevu. Važno je napomenuti da PIN kod može da se koristi neograničeno i da garantuje zaštitu podataka i sigurnost uvida – napominju nadležni i podsećaju da je od 2010. godine, kada je ova usluga uvedena, dosad izdato više od 70.000 kodova koji građanima garantuju sigurnost uvida, zaštitu podataka i bezbedno korišćenje elektronskog servisa.

U zavisnosti od vrste penzije (starosna, invalidska, porodična), potrebna je i različita dokumentacija za odlučivanje po zahtevu. Fond je dužan da pribavi i obradi podatke o činjenicama o kojima se vodi službena evidencija, a koji su neophodni za odlučivanje.

– Ukoliko stranka izričito izjavi da će te podatke pribaviti sama, što je takođe moguće, onda je ona u obavezi da dostavi podatke o kojima se ne vodi službena evidencija, a koji su od uticaja za odlučivanje po zahtevu. To se uglavnom odnosi na rešenja o prekidu radnog odnosa, medicinsku dokumentaciju, dokaze o stažu ostvarenom u inostranstvu ili školovanju... – nabrajaju u fondu.

Od velike pomoći građanima i pravnim subjektima može biti i sajt fonda www.pio.rs, na kojem su im dostupni različiti elektronski servisi.

Kretanje predmeta – služi za praćenje kretanja predmeta od trenutka podnošenja zahteva do momenta dobijanja rešenja. Na godišnjem nivou ovaj servis iskoristi oko 20.000 građana.

E-zahtevi – vrsta internet naručivanja određenih potvrda iz fonda, za čije izdavanje nije potrebna dodatna dokumentacija. Preuzimanje dokumenta zakazuje se u terminu koji odgovara korisniku. Godišnje više od 24.000 građana na ovaj način obezbede potvrde fonda.

Kada u penziju – unošenjem osnovnih podataka može da se preračuna kada će se ostvariti pravo na starosnu i prevremenu starosnu penziju. Ovaj elektronski kalkulator u 2016. godini koristilo je oko 37.000 građana.


Komentari2
73869
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Dusan
Ja sampodneo zahtev za prevremenu penziju 27.12.2016.god.sa kompletnom dokumentacijom.Posle 100(sto)dana,potrazio sam mejlom objasnjenje o sudbini mog zahteva,na sta mi je odgovoreno da je doslo do neke greske i da je u zavrsnoj fazi.Resenje sam dobio 26.05.2017.god. Toliko o zakonskom roku od dva meseca.
Mica opajdara
Javašluk i bezobrazluk neviđen,čekam već 6 meseci,a verovatno ću da čekam još toliko,da neko ukuca u njihov sistem podatke od pre 30 godina.sve je plaćeno,dostavio im nove obrasce m-4 iz firme, koje su oni izgubili.mislim da imaju direktivu da odugovlače sa donošenjem rešenja,a dok ne isplate prvu penziju ljudi će da pasu travu
Preporučujem 16

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna / Društvo /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja