subota, 23.02.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 10:09
STARA NAPLATNA STANICA NA BUBANj POTOKU

Demontirani naplatni punktovi i deo nadstrešnice

Rušenje rampe trebalo bi da bude okončano u narednih mesec i po dana. – Zvaničan razlog za uklanjanje je nastavak gradnje obilaznice, a nezvaničan, otvaranje „Ikee”
Autor: Dejan Aleksićponedeljak, 05.06.2017. u 21:52
Посао се обавља по плану и веома брзо (Фото Анђелко Васиљевић)

Doskorašnja naplatna rampa na Bubanj potoku polako se pretvara u staro gvožđe. U prvih pet dana otkako je počelo rušenje veliki deo elemenata stanice za naplatu putarine već je uklonjen. Demontirane su kućice za naplatu i sve rampe, sklonjena je stara saobraćajna signalizacija, a na delu stanice na kom se ulazilo u Beograd isečen je i veći deo nadstrešnice.

Majstori izvođača radova, koji čine „Jedinstvo” i „Novi Pazar put”, a koje su reporteri „Politike” zatekli na Bubanj potoku, juče su seckali nadstrešnicu i pripremali su se i za skidanje preostalih njenih delova iznad doskorašnjih naplatnih punktova.

Na osnovu slike sa terena, na kome su se radnici razmileli, teško da neko da može da zamisli da će rušenje stare naplatne stanice trajati 45 dana, odnosno još ukupno četrdesetak, koliki je zacrtani rok. Ali, sve je jasnije ako se uzme u obzir da se oko Bubanj potoka nesmetano odvija saobraćaj. Ovih dana vozila prolaze u krajnjim trakama, kako na ulasku u Beograd, tako i na izlasku iz prestonice. Zbog rušenja naplatnih punktova i brojne uposlene građevinske mehanizacije, vozila ne prolaze kroz središnje trake nekadašnje stanice. Ono što je juče ipak moglo da se uoči je da, i pored signalizacije kojom je jasno obeležen smer kretanja vozila dok traju radovi, pojedini vozači zatvorene trake koriste za parkiranje automobila čime ometaju i usporavaju majstore na Bubanj potoku.

Kako bi posle četrdesetak godina korišćenja stara naplatna stanica, koju je početkom aprila nasledila nova kod Vrčina, skroz nestala sa saobraćajne mape, majstori bi trebalo da raščiste ovu deonicu auto-puta od Beograda do Niša. Sav ovaj posao vredan je nešto više od 152 miliona dinara sa PDV-om. Ugovor sa izvođačima potpisan je početkom maja, ali su se čekale druge potrebne dozvole za početak radova.

Savremena naplatna rampa kod Vrčina, sa 23 trake u jednom nivou, otvorena je 13. aprila kada je stanica kod Bubanj potoka i ugašena. Nova rampa ima veću propusnu moć za oko 40 odsto, a prvi veći ispit imala je za Uskrs i prvomajski odmor. Onu značajniju proveru imaće u toku leta kada će, kao i svake godine, ovim pravcem prolaziti veliki broj putnika koji ide na more i vraća se sa njega. Posle otvaranja ove stanice zatvorene su i manje naplatne rampe – „Tranšped” i „Vrčin”, gde se otada, takođe, više ne naplaćuje putarina.

Sve ovo, kako su nadležni u više navrata isticali, urađeno je u sklopu nastavka izgradnje obilaznice oko Beograda, odnosno deonica od tunela „Straževica” do Bubanj potoka. Nezvanično, glavni razlog za pomeranje naplatne stanice nekoliko kilometara niže, u pravcu ka Nišu, jeste otvaranje prve „Ikeine” robne kuće u Srbiji. Radovi na tom gradilištu na Bubanj potoku se privode kraju. Osim robne kuće, uveliko se „doteruju” i pristupne saobraćajnice, parking, ali i obala uz Zavojničku reku.

Još novih naplatnih stanica ove godine

U toku ove godine planirani su radovi na naplatnim stanicama „Subotica”, „Zmajevo”, „Vrbas”, „Bačka Topola”, „Žednik” i

„Feketić”. Kako navode u „Putevima Srbije”, osim stanica „Zmajevo” i „Vrbas”, sve ostale biće potpuno nove.

Na naplatnim rampama „Zmajevo” i „Vrbas” biće produžena naplatna ostrva, zamenjene kabine i kompletna oprema, ali i izgrađene nove nadstrešnice… Sređivanjem svih navedenih stanica, kako ističu u ovom javnom preduzeću, biće potpuno uređen sistem naplate putarine od Beograda do Subotice.

U toku su i radovi na naplatnoj stanici „Dimitrovgrad”, čije se otvaranje takođe planira u ovoj godini.


Komentari0
6e3a9
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja