ponedeljak, 26.10.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
petak, 16.06.2017. u 11:32

Erbas: Tehnički prihvat novih helikoptera za vojsku i policiju Srbije krajem 2018. godine

Хеликоптер Х145М (Фото Ербас груп)

Prvi helikopteri H-145M koje je Vlada Srbije naručila za potrebe Vojske Srbije i MUP-a, biće spremni za tehnički prihvat u Nemačkoj krajem 2018. godine, najavio je potpredsednik Erbasa za Jugoistočnu Evropu i Izrael Sesar Sančes Lopes.

On je za portal Tango.six kazao da je ugovorom predviđena isporuka devet helikoptera, pri čemu će od prva dva, jedan biti namenjen VS a drugi MUP-u, sa intervalom isporuke od mesec dana.

„Dogovoreno je da tehničari počnu program obuke u 2018. godini, pre isporuke prvog helikoptera da bi se osiguralo što ranije uvođenje novog tipa u upotrebu u Srbiji jednom kada oni stignu. Obuka pilota biće obavljena na vašim helikopterima odmah nakon njihovog tehničkog prijema, i to će biti u Nemačkoj”, kazao je Sančes Lopes.

Po njegovim rečima, ključna karakteristika helikoptera H-145M jeste širok spektar raspoloživih, opcionih, paketa za misije koji mogu biti brzo instalirani ili uklonjeni u zavisnosti od potreba misije.

„Letelica može biti rekonfigurisana iz transportera vojnika ili osoblja za misiju potrage i spasavanja ili medicinske evakuacije sa vitlom i nosilima ili za potrebe specijalnih snaga sa instalacijom kanapa za brzo spuštanje. Može biti pretvorena i u nadogradivu oružanu platformu”, kazao je predstavnik Erbasa.

Sančes Lopes je naveo i da ugovor koji je Srbija potpisala obezbeđuje „veoma širok program obuke za pilote i tehničare, tehničku pomoć Erbasa na lokacijama na kojima će biti bazirani helikopteri i inicijalan broj alata i rezervnih delova koji će osigurati uspešan period uvođenja helikoptera u operativnu upotrebu”.

Komentarišući deo ugovora koji se odnosi na sertifikaciju Vazduhoplovnog zavoda „Moma Stanojlović” i njegovu eventualnu promociju kao ovlašćenog regionalnog centra za remont helikoptera, potpredsednik Erbasa je kazao da je proces sertifikacije tog zavoda kao zvaničnog centra za održavanje Gazela helikoptera započet u januaru 2017. godine.

„Erbas Helikopteri trenutno razmenjuju tehničke i regulatorne informacije s 'Momom' sa ciljem da dobiju pomenutu sertifikaciju što je pre moguće.

Jednom kada budu u potpunosti sertifikovani, Erbas će dodatno promovisati 'Momu' kako bi potencijalno omogućio pristup novim prilikama za održavanje i, potencijalno, mušterijama na globalnom nivou”, kazao je Sančez Lopez.

On je dodao da je u okviru Erbas Helikoptera već formiran tim koji će rukovoditi autorizacijom zavoda „Moma Stanojlović” za proizvodnju određenih delova za helikoptere tipa Gazela.

„Trenutno analiziramo listu rezervnih delova koju je Moma predložila kao kandidate za proizvodnju kojima će trebati naša autorizacija. Neki od ovih delova sa liste biće izrađivani od gume što je čest materijal kada govorimo o nekim delovima za helikoptere”, naveo je rukovodilac Erbasa.

Helikopter H-145M predstavlja laki transportni i višenamenski helikopter s borbenim mogućnostima i smatra se jednom od najsavremenijih letelica u svojoj klasi koja je rasprostranjena u upotrebi širom sveta.

Osim dvočlane posade može da preveze još devet naoružanih vojnika i da nosi i raketno i mitraljesko naoružanje, zbog čega je idealan za prevoz pripadnika specijalnih snaga i vatrenu podršku njihovom desantu.

S obzirom da je reč o višenamenskoj platformi, H-145M može da se koristi i za izviđanje i borbene zadatke. U civilnoj verziji koristi se i za traganje i spasavanje.

U civilnim institucijama i policijskim snagama u upotrebi je u SAD, Velikoj Britaniji, Nemačkoj, Brazilu, Francuskoj, Litvaniji, Maroku, Namibiji, Peruu, na Filipinima, Ukrajini i u Švajcarskoj a koriste ga i vojske SAD, Nemačke, Saudijske Arabije, Albanije, Bolivije, Kazahstana i Tajlanda.

Helikopter ima dužinu od 13 metara, visinu 3,45 metra i može da ponese oko 1,800 kilograma korisnog tereta. Maksimalna brzina mu je 270 kilometra na čas a krstareća oko 245 kilometra na čas. Ima dolet od 680 kilometra a plafon leta mu je oko 5.200 metara. (Beta)

Komentari1
578bc
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Goran
Ma, šta je ovo naspram kompenzacionih poslova i obuke sa Rusima za ona dva helikoptera? Koga su Rusi sertifikovali, za koje ruske letilice mi pravimo nešto, ima li koja? Čak ni akumulator ne smemo da napravimo već čekamo "poklon" od baćuške Putina.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja