subota, 27.02.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
subota, 17.06.2017. u 21:11 Dejan Aleksić
RADOVI NA GRADSKIM SAOBRAĆAJNICAMA

„Ključaće” majstori, ali i vozači i pešaci

Najkompleksniji radovi na Slaviji, u Bulevaru oslobođenja i Ruzveltovoj ulici. – Konačno će biti obnovljena pešačka staza sa leve strane, iz pravca Brankove na Brankovom mostu
Припреме за уређење новог платоа (Фото: Драган Јевремовић)

Da su planovi gradskih otaca postali realnost, vozači bi ovog leta prolazili obnovljenom Slavijom i Bulevarom oslobođenja, zahuktavala bi se izgradnja podzemne garaže u Kneza Miloša, a radovi na oštećenoj pešačkoj stazi Brankovog mosta bi se privodili kraju. Vozači bi se uveliko parkirali u obnovljenoj i modernizovanoj garaži na Obilićevom vencu, a sugrađani bi prolazili obnovljenom Ulicom maršala Birjuzova. Jednostavnije bi se sada stizalo do železničke stanice „Beograd centar”. Realnost na terenu demantovala je ove najave.

Neki od radova će se u toku ovog leta, ali i na jesen, preklopiti, pa će pešaci i vozači morati da se priviknu na brojne izmene u saobraćaju i saobraćajne gužve koje uvek prate ovakve poduhvate.

Slaviju „pomerio” propali tender

Najkompleksniji radovi ovog leta predstoje na Slaviji, u Bulevaru oslobođenja i Ruzveltovoj ulici. Prva faza obnove Ruzveltove startovala je krajem maja u Mije Kovačevića, i taj posao trebalo bi da bude okončan u prvoj dekadi jula. Posle toga u Ruzveltovoj slede naredne faze, a za vozače, putnike i pešake očekuje se da najkomplikovanija bude ona u kojoj će se raditi potes od Bulevara kralja Aleksandra do Kraljice Marije. Jer tim delom saobraćajnice prolaze tramvaji 2, 5, 10, 12, 13, autobusi 27, 32 EKO 1, 74... ali i brojni vozači koji idu ka palilulskim naseljima i Banatu.

Danas bi trebalo da počne i obnova Bulevara oslobođenja. Kreću pripremni radovi na tramvajskim bašticama koji će trajati do 28. juna. Zbog toga će Katićeva, Birčaninova, Nebojšina, Tiršova, Pasterova, Ohridska, Kneginje Zorke, Krušedolska (ulice koje se ukrštaju sa Bulevarom) biti „slepe” i neće moći iz njih da se ulazi u Bulevar niti da se iz njegovog pravca skreće. Biće postavljene donje noseće ploče tramvajskih koloseka na ukrštanjima sa bočnim ulicama, a treba da se ukloni postojeća kontaktna mreža i osposobi desna polovina ulice za saobraćaj dok se bude radilo na levoj strani.

Od 29. juna do 28. avgusta obnavljaće se leva polovina ulice, a saobraćaj će se odvijati desnom. Tada će Katićeva, Birčaninova, Pasterova i Tiršova biti prohodne za saobraćaj, a „slepe” će ostati Nebojšina, Krušedolska, Ohridska i Kneginje Zorke.

U toku rekonstrukcije Slavije i Bulevara vozila će ići trasama Makenzijeva – Kralja Milana i Nemanjina – Bulevar oslobođenja. Beogradska od Trga Slavija do Njegoševe biće jednosmerna ka Njegoševoj. Dok se bude radilo na Slaviji neće moći da se priđe iz Svetog Save i Deligradske.

Vozači treba da računaju na još jedne moguće radove. Otkako je otvorena nova fontana na kružnom toku, pojedini vozači se žale da voda sa nje prska na automobile, pa se može desiti da u toku leta majstori iz „PMC inženjeringa” koji je gradio vodoskok izađu na teren kako bi otklonili ovaj nedostatak. Obećanje nadležnih je da će se uz pomoć senzora podešavati jačina mlaza kako ne bi prskala po vozilima. A zadatak da u narednih godinu dana održava fontanu ima upravo „PMC inženjering”.

Početak radova na Slaviji i Bulevaru prvobitno su, inače, najavljivani za proleće 2016, ali je tadašnji tender propao. Kada je raspisan novi, u radove sa ove dve saobraćajnice uključena je i Ruzveltova. Start posla bio je planiran za april, ali pomerilo ih je kašnjenje završetka radova na fontani.

Počinje popravka Brankovog mosta

U toku radova na Brankovom mostu, vrednih oko 210 miliona dinara koje će izvoditi „Mostogradnja”, konačno će biti obnovljena pešačka staza sa leve strane, iz pravca Brankove. Zameniće se 432 metra staze sa ogradom, sledi sređivanje i delova mostovske konstrukcije ispod staze. Za razliku od tri saobraćajnice u centru grada, na delu mosta gde se izvode radovi, to jest sa leve strane, kolovoz neće biti u potpunosti zatvoren. Očekuje se da za saobraćaj bude zatvorena žuta traka. Prema tenderskoj dokumentaciji, radovi bi trebalo da traju 260 dana, ali poslednje najave su da će biti okončani za pola godine.

U pešačkoj zoni probijeni svi rokovi

Najveće probijanje rokova trenutno je u centralnoj pešačkoj zoni. Radovi koji su zimus započeli u Maršala Birjuzova trebalo je da budu okončani otprilike u toku ovog meseca, ali su pomereni za 1. avgust. Kao nepredviđeni problem pojavila se izgradnja toplovoda. Ono što vozače naročito već duže vreme zanima jeste datum otvaranja garaže na Obilićevom vencu koja je pod opsadom majstora od prošlog aprila. Umesto u februaru, što je bio zacrtani rok, ona bi na korišćenje trebalo da bude konačno predata u julu. Najveća nepoznanica je ipak kraj radova na Kosančićevom vencu gde je zvuk bušilica i građevinskih mašina mesecima noćna mora žiteljima. Rok za okončanje radova bio je kraj zime, ali tamo su i dalje na svakom koraku skele, hrpe peska, gomile kaldrme pored puta...

Čekaju se pristupnice „Prokopu” i Mostu na Adi

Maj ove godine bio je prvobitni datum za završetak pristupnih veza Mostu na Adi iz pravca Tošinog bunara, ali i za pristupnice „Prokopu” iz pravca Bulevara kneza Aleksandra Karađorđevića. Rokovi su i ovde prekoračeni. Kod Mosta na Adi razlog je bio pojavljivanje ostataka starog aerodroma. Ali, za razliku od drugih delova grada, na ove dve lokacije „gotov proizvod” bi trebalo da se vidi u toku ovog meseca – na „Prokopu” već ove nedelje, a 26. juna i oni na novom bulevaru kojim će se za desetak minuta, kako je najavljeno, stizati od Tošinog bunara do Požeške.

Za izvođače penali ili bonusi

Značajnijih dodatnih odlaganja rokova za završetak radova na Slaviji, Bulevaru oslobođenja i Ruzveltovoj ne bi trebalo da bude jer ugovorom za njihovu obnovu predviđeni su penali za izvođača. Za kašnjenje u međurokovima to će biti 0,1 odsto od vrednosti ugovora za svaki dan zakašnjenja. Ako obnova potraje duže od 180 dana, penali će biti 0,4 odsto od vrednosti ugovora za svaki dan kašnjenja. Ukupna vrednost penala ne može biti veća od 15 odsto vrednosti ugovora. Pre nekoliko dana gradonačelnik je ukazao i da će angažovana firma „MBA Ratko Mitrović” dobiti bonus ukoliko posao završi pre isteka roka.

Zatvoreno parkiralište „Slavija 2”

Za vozače je, zbog uređenja Slavije i Bulevara oslobođenja, zatvoreno parkiralište „Slavija 2”. Vozačima će na raspolaganju biti 88 parking mesta na parkiralištu „Slavija 1”, koje će raditi uobičajeno.

IZMENE U SAOBRAĆAJU:

Od Trga Slavija do Veterinarskog fakulteta

do 28. juna:

Ukida se: 9, 10 i 14

Uspostavlja se:

tramvaj 9L (Kalemegdan /Donji grad/ – Dorćol – Starine Novaka – Trg Slavija – Savski trg – Blok 45)

autobus 9A (Trg Slavija – Banjica 2)

Promene:

30, 39, 42, 47 i 59 okretaće na Trgu Slavija

9A, 30, 39, 42, 47 i 59 će kao dolazno i polazno stajalište koristiti „Trg Slavija” (stajalište linije 31).

Od 29. juna do 28. jula

Sve isto kao i u prvoj fazi osim za linije 30, 39, 42, 47 i 59.

Vozila sa ovih linija će ponovo polaziti iz Birčaninove

Mije Kovačevića

Do 9. jula  – važe ranije najavljene izmene

Komеntari1
d3a31
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Silvija
Odlično su se to dosetili. Postoje li nekakvi planovi u gradskoj vlasti? Recimo, da se ne poklapaju svi radovi, da grad funkcioniše, da građanima bude bolje? Ovako je sve gore i gore, kao da grad vode oni koji mrze Beograd i Beograđane.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja