petak, 20.09.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 17:54

Ministarstvo građevine odgovorilo Vujoviću

Autor: V. R.ponedeljak, 19.06.2017. u 07:30
Радови на Коридору 10 (Фото Танјуг/Александар Ћирић)

Povodom izjave ministra finansija Dušana Vujovića da je Srbija potrošila sedam milijardi dinara manje sredstava od planiranih investicija u prvih pet meseci, juče su se oglasili Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, kao i „Koridori Srbije” – jedno od dva javna preduzeća koja je Vujović „prozvao” da odgovore na pitanje zašto se podbacilo u realizaciji ulaganja na građevinskim projektima.

U saopštenju resornog ministarstva pojašnjava se da je na 30 poduhvata čiju realizaciju kontroliše to ministarstvo do 15. juna povučeno oko 51 odsto planiranih sredstava, a u narednim mesecima očekuje se još bolji rezultat, jer je građevinska sezona u punom jeku. „Imajući u vidu da tokom zime nema radova, pa samim tim ni trošenja budžeta za kapitalne investicije, realizacija rashoda za kapitalne investicije ne može se sagledati na osnovu podataka za nekoliko meseci, već se mora posmatrati na godišnjem nivou”, navodi se u saopštenju koje su prenele agencije.

Ministarstvo je dodalo i da je izvršenje budžeta kojim upravlja na nivou od 49 odsto za investicije iz republičkog budžeta i 53 procenta kad je reč o projektima koji se finansiraju iz kredita. „Posebno je važno da izvedeni radovi na terenu u potpunosti prate finansijsku realizaciju, budući da su javna preduzeća, kao uslov za isplatu subvencija, u obavezi da Ministarstvu dostavljaju mesečne izveštaje o povlačenju kredita i realizaciji projekata”, ističe se u saopštenju.

Obaveza ovakvog izveštavanja, kako se navodi, prvi put je uvedena od januara ove godine, a zahvaljujući dobroj organizaciji ministarstva primenjen je i nov način upravljanja projektima, zahvaljujući kojem je u prethodne tri godine izgrađeno 200 kilometara auto-puta, kao i skoro 300 mostova. „Među 30 projekata čiju realizaciju kontroliše ministarstvo su najznačajniji i najveći projekti u oblasti saobraćajne infrastrukture, kao što su izgradnja Koridora 10, uključujući i ipsilon krak kod Subotice, Koridora 11, mosta Ljubovija–Bratunac, Žeželjevog mosta u Novom Sadu, te rekonstrukcija pruge Beograd–Bar i deonica na železničkom Koridoru 10”, navodi se u saopštenju.

Ministarstvo navodi da ukupan budžet za sve projekte kojima upravlja u 2017. iznosi 61,7 milijardi dinara, od čega je 20,4 milijarde dinara iz budžeta Srbije, a 41,3 milijarde dinara iz projektnih zajmova.

Dušan Vujović je, podsetimo, pre dva dana u Bečićima, obrazlažući svoj stav, naveo da „put koji je započet a nije završen ne daje nikakve ekonomske rezultate, već daje pozitivne ekonomske efekte samo u meri u kojoj je građevinska operativa angažovana i podiže zaposlenost i plate i potrošnju materijala”. U odgovoru „Koridora Srbije” na ove tvrdnje ističe se da slabije povlačenje sredstava za investicije u prvom kvartalu može vrlo lako da se objasni – pre svega uslovima na gradilištu i vrstama projekata koji se izvode. Iz tog javnog preduzeća poručuju da je u prva dva meseca ove godine teško bilo očekivati od izvođača da ispune planove u izvođenju radova s obzirom na vremenske uslove koji su u tom periodu bili u Srbiji. „Trošenje kapitalnih investicija ne može se gledati na nekoliko meseci već na godišnjem nivou, samim tim dok je zimski period nema ni obavljanja građevinskih radova, pa nema ni trošenja”, ističe se u saopštenju.

Kako se dodaje, s obzirom na ove okolnosti, sva sredstva koja nisu utrošena u prvom kvartalu iz navedenih razloga već se uveliko povlače, jer je građevinska sezona u punom jeku, kako bi kompletan Koridor 10 bio završen. „Ne umanjujući odgovornost za izvođenje projekata na izgradnji auto-puteva u Srbiji, ’Koridori Srbije’ će uz podršku i saradnju Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Ministarstva finansija, kao i vlade, nastaviti odgovorno sa sprovođenjem planova”, zaključuje se u saopštenju.


Komentari2
62f91
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Nesa
Nesposobni i jedni i drugi.Lako je viditi finansije kad skreses troskove tamo gde se niko ne buni( penzije ), jer da se bune ne biste dobili na izborima. Ministartsvo graddjevine je katastrofa, prolazim cesto putevima i obicno vidim 2 radnika sede pored neke masine. Nikad, ali nikada nisam video vise od 10 ljudi na nekom gradilistu da stvarno nesto rade!Katastrofa! U Nemackoj donesu reflektore i rade nocu, da danju ne bi pravili zastoj u saobracaju ili se radi u 3 smene i zavrse za nedelju dana.
Milan Viskić Džakalo
Подржавамо др Душана Вујовића.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja