nedelja, 29.11.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
utorak, 20.06.2017. u 22:15 D. Stanišić

Neslaganje entiteta blokira dogovor o auto-putu Sarajevo–Beograd

RS predlaže projekte koji vode do Užica, dok Federacija BiH predlaže trasu preko Žepča, Tuzle, Brčkog i Bijeljine i drugu do Užica uz povezivanje Višegrada i Sarajeva
Коридор Пет це у БиХ (Фото ЈП Аутоцесте Федерације БиХ)

Od našeg dopisnika
Sarajevo – Republika Srpska i Federacija BiH još nisu postigle dogovor o trasi brzog puta Sarajevo–Beograd kroz BiH, čija izgradnja je dogovorena na zajedničkoj sednici Vlade Srbije i Saveta ministara BiH u decembru prošle godine.

U traganju za konačnim odgovorom na pitanje „kojom trasom kroz BiH bi trebalo da se gradi ta cesta?” u Sarajevu su razgovarali ministar transporta i komunikacija BiH Ismir Jusko i entitetski ministri zaduženi za saobraćaj – Neđo Trninić i Denis Lasić.

Pregovori su, kako sada stoje stvari – bezuspešni.

Glavni problem na putu do postizanja zajedničkog dogovora predstavlja određena razlika između rešenja koje nudi  Republika Srpska i onih za koje se zalaže Federacija BiH.

I jedna i druga strana nude po dva rešenja za brzi put (od auto-puta se razlikuje jer nema zaustavnu traku), s tom razlikom što oba koja dolaze iz Republike Srpske vode ka Koridoru 11 auto-puta kroz Srbiju, koji je već stigao do Užica, dok bi po jednom od rešenja koje predlaže Federacija BiH trasa išla preko Žepča, Tuzle, Brčkog i Bijeljine, a po drugom do Užica uz povezivanje Višegrada i Sarajeva, i to pod uslovom da ne zaobiđe Goražde.

Ministar saobraćaja i veza RS Neđo Trninić kaže da je u vezi sa putnim povezivanjem Sarajeva i Beograda najaktuelnija priča od Sarajeva prema Vardištu. „To nije sporno nikome. Početna tačka jeste Sarajevo, a krajnja Vardište i imamo dve varijante – kroz Republiku Srpsku od Sarajeva preko Pala, Rogatice, Sokoca, Višegrada do Vardišta, a druga je preko Mesića i Goražda”, naveo je on, napomenuvši kako na sastanku u Sarajevu nije bilo spremnosti da se dogovori konačno rešenje jer je, kako je rekao, neophodno to pitanje dići na viši nivo i doći do rešenja koja je varijanta prioritetna.

Ne želeći da se izjasni koja je varijanta bolja ili lošija, Trninić je kazao da su obe dobre „budući da povezuju zemlje, ljude, privrede i gradove”, te podsetio da je trenutni stav Vlade RS u vezi sa rutom Sarajevo–Beograd planiran strateškim dokumentima, odnosno Prostornim planom i Strategijom transporta RS koja je sastavni deo Strategije transporta BiH.

Resorni ministri će nastaviti razgovore o trasi brzog puta Sarajevo–Beograd kroz BiH, a naredni sastanak, na kome će im se pridružiti entitetski premijeri i predsedavajući Saveta ministara BiH, trebalo bi da bude održan 20. jula. Do tada bi trebalo da bude poznato i to s koliko novca i na koji način, da li će to biti kredit ili grant, Turska namerava finansirati deo izgradnje puta, što su njeni političari najavili krajem prošle godine.

Komentari8
47fd7
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Trifun
@Славиша Гавриловић Zasto dajete negativan komentar o necemu o cemu niste dovoljno informisani?Autoput Beograd-Sarajevo konkurise za sredstva EU("Berlinski proces"),isto kao i autoput Nis-Pristina-Drac.Pored toga,za finansiranje autoputa Beograd-Sarajevo je zainteresovana i Turska...Svako iz svojih razloga.I sad ne uzeti ta sredstva koja se nude i izgraditi autoputeve,koji ce preporoditi krajeve kroz koje prodju...Zasto?
Trifun
@Славиша Гавриловић .."реците ми колико пара дају ти страни инвеститори и под којим условима" Vi ste,apriori,"antiprotivni" svakom novom razvojnojnom projektu,kao i jedan dobar deo Srbije,koji bi pristao i da Srbija propadne,samo zato sto je vodi Vucic...Kako mozete pitati za konkretnu cifru,kad se jos ne zna ni trasa buduceg autoputa?Potrebno je odrediti trasu,napraviti projekat pa onda izracunati "cifru"..BITNO,u celoj prici,je da je to rzavojni projekat za Srbiju(i Republiku Srpsku) i da ce on biti finansiran parama EU(mozda,delom,i Turske)..Zar mislite da bi oni iz EU finansirali nesto za sta nema ekonomske(pa i politicke)osnove?Ko brani Republici Srpskoj da "да улаже паре у енергетику"?Zasto bi izgradnja autoputeva iskljucivala "ulaganje u energetiku"?Naprotiv,mreza savremenih autoputeva nas otvara prema svetu,privlaci strane investitore,turiste...Da li ste vi i kad prosli "kozijom stazom" do velikog "energetskog objekta" TE "Gacko"?Mislite da cete tako privuci investitore?
Славиша Гавриловић
На релацији БГД-СА-БГД постоје три путна правца која, за наше услове, имају задовољавајући квалитет и њима се без проблема одвија путнички саобраћај и транспорт робе. Те саобраћајнице имају и већи капацитет него што су садашње и средњорочне потребе. Када правимо путеве морамо прије свега водити рачуна о нашим потребама. Да смо тако радили Србија би прво направила Ибарску магистралу, а не ауто пут "Братство-јединство". Када сте информисани реците ми колико пара дају ти страни инвеститори и под којим условима, а колико Република Српска. Ја вјерујем да је Републици Српској паметније да улаже паре у енергетику и зарађује колико толико него да страћи паре у пут за који унапријед знамо да је недрентабилан и са геостратешке стране проблематичан.
Славиша Гавриловић
Приједлог за градњу брзог пута је потекао из главе једног политичара без икакве рачунице. Тек тако. Ако се некоме та идеја свиђа нека лијепо прво израчуна укупна улагања, рок поврата уложених средстава и нека прихвати да то улагање финансира из сопствених средстава. А потом могу доћи на ред прорачуни која је траса оптимална. Овако ово је обично наклапање беспослених бирократа.
Miro Koch Simic
Prosle god.autom NOCU ove godine autobusom NOCU auto put Opucine I Beograd Srbija brois aute na prste za 2.meseca godisnjih nema rentabiliteta za pravi auto put Osim vecnih dugova
Milan
Uvek kada je u pitanju trasa saobracajnice,poslednju rec treba da imaju strucnjaci,inace bice mnogo krivina.
melanija katic
nek naprave oba pravca...

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja