Od našeg dopisnika
Sarajevo – Republika Srpska i Federacija BiH još nisu postigle dogovor o trasi brzog puta Sarajevo–Beograd kroz BiH, čija izgradnja je dogovorena na zajedničkoj sednici Vlade Srbije i Saveta ministara BiH u decembru prošle godine.
U traganju za konačnim odgovorom na pitanje „kojom trasom kroz BiH bi trebalo da se gradi ta cesta?” u Sarajevu su razgovarali ministar transporta i komunikacija BiH Ismir Jusko i entitetski ministri zaduženi za saobraćaj – Neđo Trninić i Denis Lasić.
Pregovori su, kako sada stoje stvari – bezuspešni.
Glavni problem na putu do postizanja zajedničkog dogovora predstavlja određena razlika između rešenja koje nudi Republika Srpska i onih za koje se zalaže Federacija BiH.
I jedna i druga strana nude po dva rešenja za brzi put (od auto-puta se razlikuje jer nema zaustavnu traku), s tom razlikom što oba koja dolaze iz Republike Srpske vode ka Koridoru 11 auto-puta kroz Srbiju, koji je već stigao do Užica, dok bi po jednom od rešenja koje predlaže Federacija BiH trasa išla preko Žepča, Tuzle, Brčkog i Bijeljine, a po drugom do Užica uz povezivanje Višegrada i Sarajeva, i to pod uslovom da ne zaobiđe Goražde.
Ministar saobraćaja i veza RS Neđo Trninić kaže da je u vezi sa putnim povezivanjem Sarajeva i Beograda najaktuelnija priča od Sarajeva prema Vardištu. „To nije sporno nikome. Početna tačka jeste Sarajevo, a krajnja Vardište i imamo dve varijante – kroz Republiku Srpsku od Sarajeva preko Pala, Rogatice, Sokoca, Višegrada do Vardišta, a druga je preko Mesića i Goražda”, naveo je on, napomenuvši kako na sastanku u Sarajevu nije bilo spremnosti da se dogovori konačno rešenje jer je, kako je rekao, neophodno to pitanje dići na viši nivo i doći do rešenja koja je varijanta prioritetna.
Ne želeći da se izjasni koja je varijanta bolja ili lošija, Trninić je kazao da su obe dobre „budući da povezuju zemlje, ljude, privrede i gradove”, te podsetio da je trenutni stav Vlade RS u vezi sa rutom Sarajevo–Beograd planiran strateškim dokumentima, odnosno Prostornim planom i Strategijom transporta RS koja je sastavni deo Strategije transporta BiH.
Resorni ministri će nastaviti razgovore o trasi brzog puta Sarajevo–Beograd kroz BiH, a naredni sastanak, na kome će im se pridružiti entitetski premijeri i predsedavajući Saveta ministara BiH, trebalo bi da bude održan 20. jula. Do tada bi trebalo da bude poznato i to s koliko novca i na koji način, da li će to biti kredit ili grant, Turska namerava finansirati deo izgradnje puta, što su njeni političari najavili krajem prošle godine.