ponedeljak, 12.11.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 21:22
SPOJENI NOVI BEOGRAD I ČUKARICA

Od Radničke do Tošinog bunara za 6 minuta i 18 sekundi

To prolazno vreme izmerila štoperica gradonačelnika – Da bi Most na Adi bio kompletiran, na njega treba da se postave tramvajske šine i da se izgradi pristupna veza prema Rakovici
Autor: D. Aleksićponedeljak, 26.06.2017. u 09:25
Градоначелник Синиша Мали и новинари у промотивној вожњи на мосту преко Аде (Фото Танјуг)

Korak ka upotpunjavanju Unutrašnjeg magistralnog poluprstena, takozvanog mini-autoputa kroz centralni deo grada, načinjen je otvaranjem novog bulevara od Tošinog bunara do Mosta na Adi. Saobraćajnicu, kao deo poluprstena koji će Novi Beograd povezati sa Pančevačkim mostom, od prošlog aprila gradio je španski „Rubau”. Prvobitno najavljivani rok, maj ove godine, probijen je, ali konačan rezultat je – 6,18. Za toliko minuta, prema štoperici gradonačelnika Siniše Malog, sada se stiže od Radničke ulice do Tošinog bunara.

Novi bulevar sa četiri kolovozne trake čini kilometar i po puta i 500 metara mostovske konstrukcije sa dve izlazno-ulazne rampe na mostu. Moderna saobraćajnica povezana je sa ulicama Đorđa Stanojevića, Omladinskih brigada i Španskih boraca. Posao je vredan 13,5 miliona evra i finansiran je iz kredita Evropske investicione banke.

– Cilj je bio da ljudi iz Novog Beograda mnogo brže dolaze u stari deo grada. Saobraćajnica je značajna i za žitelje Banjice, Voždovca i Rakovice. Sada nas očekuje i završetak tramvajskih šina na mostu, za šta ćemo izvođača imati do kraja godine, a naredne krećemo i da radimo. Trenutno rešavamo imovinske probleme u topčiderskom delu. Kada to okončamo, očekujemo do proleća naredne godine da počnemo da uređujemo pristup mostu sa te strane – ukazao je Mali.

Na pitanje novinara da li bi mogao da se uvaži predlog DS-a i SDS-a da novi bulevar ponese ime nekadašnjeg gradonačelnika Nenada Bogdanovića, Mali je uzvratio da će o imenu odlučivati isključivo Beograđani na aplikacijama grada.

Od UMP-a samo most i priključci

Završetak pristupnica Mostu na Adi iz pravca Tošinog bunara, iako je jedan od važnih delova Unutrašnjeg magistralnog poluprstena (UMP), nije i najzahtevniji na unutrašnjoj obilaznici koja će biti duga dvadesetak kilometara. To će, pre svega, biti topčiderski tunel iz koga bi se izlazilo kod „Partizanovog” stadiona. Dalje bi se išlo ka Šumicama i za potes od Autokomande do Šumica postoji nekoliko varijanti. Procene su da će tunel, deonica do Šumica i eksproprijacija zemljišta koštati oko 120 miliona evra.

Prema ranijim najavama, posle presecanja Ustaničke, deonicu UMP-a činio bi još jedan tunel, a na površinu bi ponovo izlazio kod Gospodara Vučića, pa dalje preko Južnog bulevara. U tunel bi se ponovo ulazilo ispod Vojislava Ilića i Bulevara kralja Aleksandra. Prolazio bi pored Novog groblja, preko Ruzveltove i završavao bi se kod Pančevačkog mosta. Projekcija iz 2008. bila je da bi UMP mogao da se završi do 2020, ali već sada je jasno da je to teško ostvarivo. Za sada od delova UMP-a postoji samo Most na Adi sa pristupnim saobraćajnicama i petljom kod Hipodroma.

Jarbol – još jedan simbol Beograda

Gradonačelnik je na svoj spisak budućih simbola prestonice uvrstio i jarbol visok 120 metara, na kome bi od naredne godine trebalo da se vijori srpska trobojka dimenzija 20 puta 30 metara.

– To je inicijativa predsednika Vučića. Taj jarbol, investicija vredna 200 miliona dinara, za koju je novac obezbeđen uštedama iz budžeta, važan je za celu Srbiju i turizam – ocenio je Mali.

Na zapažanje da bi prioritet trebalo da budu izgradnja vodovoda i kanalizacije, prvi čovek prestonice je naglasio da je potrebno i jedno i drugo.

– Vodovod i kanalizacija su apsolutni prioritet. Važno je i asfaltiranje nekategorisanih puteva. Ali, jarbol podižemo da ulepšamo grad – istakao je Mali. 

Gde je Folić

Kao mesto sastanka za obilazak pristupnih saobraćajnica Mostu na Adi utvrđen je Stari dvor. Odatle su medijske ekipe i predstavnici grada krenuli otvorenim autobusom. Ali, tek što se pošlo, uočeno je da fali neko važan.

– Pa gde je Folić? – nekoliko predstavnika Gradske uprave brzo je shvatilo da se „uspavao” gradski urbanista Milutin Folić.

Gradski urbanista je, taman kada je autobus mogao da mu pobegne „ispred nosa”, u poslednjem trenutku istrčao iz taksija i utrčao u autobus što je propraćeno smehom i pošalicama kolega.

Biciklisti: staza uska, a ivičnjaci visoki

„Doček iznenađenja” na novom bulevaru priredili su predstavnici nekoliko udruženja biciklista s transparentima „Stop nazubljenim ivičnjacima” i „Vesiću, opet si nas prevario”. Biciklisti su, posle obilaska saobraćajnice, gradske čelnike sačekali na mestu predviđenom za izjave. Nelagoda je bila vidljiva.

„Gde je Folić? Foliću, idi vidi sa ljudima... Popričaj”, signalizirao je gradonačelnik urbanisti.

„Pa šta da im kažem? U pravu su”, uzvratio je Folić Malom pre nego što je otišao da popriča.

Posle izjava medijima, i gradonačelnik je razgovarao sa biciklistima.
Kako se moglo čuti, problem je nastao zbog toga što nisu u praksi primenjene sugestije biciklista i Folića, pa umesto prelaza utopljenih u asfalt, izgrađeni su izdignuti ivičnjaci koji biciklistima smetaju. Oni su zamerili i što je staza uska.

„Jan Gel bi plakao kada bi video kako su urađene staze”, ironično su dobacili biciklisti podsećajući na danskog arhitektu sa kojim su zimus predstavnici grada imali sastanke i na ovu temu. Diskusija je okončana dogovorom da biciklisti sutra dođu kod gradonačelnika na razgovor. 


Komentari2
55e84
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Mihailo Vuković
U razvijenom svetu gradovi se razvijaju u pravcima koje planeri donose za narednih 50 - 100 godina . Vlasti se smenjuju , ali se jednom usvojeni planovi sprovode i obogaćuju . Beograd nema planera , koji je inače po rangu iznad urbaniste i arhitekte . Zato imamo situaciju da nečiji kapric odlučuje da li će se već započeti planovi nastaviti , ili će se izaći u susret nečijem privatnom interesu , makar i protivno interesima građana .
Marjan Milić
Šta ste čekali sve ove godine, ljubi vas Djilas?

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja