ponedeljak, 18.01.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
petak, 30.06.2017. u 09:00 J. Kavaja

„Gugl” više neće zavirivati u poštu

Stručnjaci kažu da i bez skeniranja mejlova američka kompanija ima dovoljno podataka o tome šta korisnici pretražuju i koje sajtove posećuju da bi im plasirala ciljane oglase
„Гугл” скенира електронску пошту корисника и циљано му пласирала рекламе (Фото Пиксабеј)

Kompanija „Gugl” skenirala je ličnu elektronsku poštu korisnika da bi im ciljano plasirala reklame, ali to više neće činiti. Odluka je doneta da bi se bolje ujednačili proizvodi koji se nude privatnim korisnicima i firmama. Naime, paket „Guglove” elektronske pošte za firme nije besplatan i poslovnim korisnicima nikada nisu ni skenirali mejlove da bi im na osnovu pomenutih reči plasirali reklame. „Običnim” vlasnicima naloga jesu, ali to više neće raditi, obećali su.

„Doneli smo odluku da kasnije ove godine i u besplatnom servisu ’džimejl’ postupamo isto kao sa onim za poslovne korisnike. Iako njima nikada nismo skenirali prepisku, mnoge potencijalne klijente je odbijao pogrešan utisak da mi to ipak radimo. Sada će stvari biti manje dvosmislene”, objasnila je u svom blogu Dajan Grin, viši potpredsednik za „Gugl klaud”.

Promena politike pokazuje koliko su kompaniji dragoceni poslovni korisnici, komentarišu stručnjaci. Više od tri miliona firmi plaća njegovu uslugu „G Suite”.

Pre malo više od tri godine „Gugl” je počeo da „čita” sve mejlove i to je jasno naveo u izmenjenim uslovima korišćenja formulacijom da „automatizovani sistemi analiziraju sadržaj prepiske” radi boljeg prilagođavanja oglasa i blokiranja virusa. Suočen sa kritikama da nije dovoljno transparentan, „Gugl” je posle dopunio uslove korišćenja jasnim navodima da skenira sve mejlove korisnika. Analiza se obavlja na poslatim, primljenim i sačuvanim mejlovima svih naloga.

Reklame se na svim platformama „Gugla” plasiraju na osnovu korisnikove prepiske i celog profila na „Guglu”, koji obuhvataju rezultate pretrage, korišćenje mapa i pregleda na „Jutjubu”. Po tome se prikazuju oglasi procenjeni kao relevantni kako bi se povećala šansa da ih korisnici „kliknu”, a Gugl i njegovi klijenti ostvare što više prihoda.

Pre više od tri godine „Gugl” je počeo da „čita” sve mejlove i to je jasno naveo u izmenjenim uslovima korišćenja formulacijom da „automatizovani sistemi analiziraju sadržaj prepiske” radi boljeg prilagođavanja oglasa i blokiranja virusa

Stručnjaci za marketing uveravaju oglašivače da prekid ove prakse neće mnogo smanjiti efikasnost ciljanog oglašavanja. Možda ipak neće moći da blagovremeno ponude reklamu, jer skeniranje pošte omogućavalo je, na primer, da kada neko piše mejl osiguravajućoj kući, konkurentske firme vrlo brzo izbace svoje oglase sa primamljivom ponudom.

Američki tehnološki džin ipak ima dovoljno podataka o tome šta korisnici pretražuju, koje sajtove posećuju i slično, a skeniranje pošte uticalo je samo na nijanse u profilisanju. Na drugoj strani, to je upravo ono što brine borce za zaštitu privatnosti. Još u vreme kada su ovu kompaniju žestoko kritikovali zbog početka skeniranja mejlova, mnogi su isticali da to nije najgore što „Gugl” radi i da su problematičniji neki drugi aspekti njegovog delovanja.

„Stvarno je opasno to što ’Gugl’ obrađuje informacije u odeljenju analitike, i što na osnovu pojedinačnih naloga može da vrši profilisanje. Ta količina informacija koju imaju o nama treba da nas zabrinjava zbog toga što je privlačna vladinim službama, a i zbog povremenih curenja podataka”, prokomentarisao je za „Gardijan” Džim Kilok, izvršni direktor američke grupe „Otvorena prava”.

Komеntari1
d4f53
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

zlatko
@@@ „Стварно је опасно то што ’Гугл’ обрађује информације у одељењу аналитике, и што на основу појединачних налога може да врши профилисање. @@@ A nije opasno to sto Google prodaje podatke o nama , gde surfujemo sta kupujemo itd?? Nije opasno to sto Face Book uparuje nase kontakte iz WhatsUp I preporucujemo nam "prijatelje" na taj nacin sireci svoj biznis... Pre svega FB nema zakonsko pravo da "prebira" po nasim kontaktima I sada vi verujte njima na rec da ne citajmu poruke koje su tamo napisane??? Na drugoj sgtrani ne zelami milione "skorojevica" koji "nas obavestavaju" o svom fizickom izgledu, o svojim namerama, o tome sta im se svidja, koga su izabrali za prijatelja, gde su putovali, sa kim su rucali, kada su isli u WC jeli to trajalo kratko I malo duze, gde idu na godisnji odmor, koju muziku vole ....politiku itd,.... I onda nam je odnosno njima neko kriv sto 2 % ljudi upravlja "stokom" od 7 milijardi I nesto ljudi na planeti. Pa sami smo krivi sto smo na ulicu izneli prljav ves.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja