sreda, 14.11.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 15:48
SAOBRAĆAJNI PLAN PRESTONICE

„BG vozom” do Resnika naredne godine, metroom tek od 2023.

Plan predviđa da do 2033. godine Beograd dobije četiri linije „BG voza”, dve metroa, novi most na mestu Starog savskog, most preko Ade Huje, tunele od Savskog amfiteatra do Bulevara despota Stefana i ispod Topčiderskog brda
Autor: D. Aleksićponedeljak, 03.07.2017. u 21:00
БГ воз (Фото Д.Ј.)

Ako bi se u priči o saobraćajnoj slici prestonice koristio rečnik tombole, srećni brojevi za njeno ozdravljenje bili bi tri, šest i šesnaest. Tri oblasti razvoja, šest najvažnijih projekata i ukupno 16 godina da se sve to sprovede predviđa Saobraćajni master plan Beograda (SMART) koji je predstavljen u Starom dvoru. Ukoliko ne ostane mrtvo slovo na papiru, plan koji je grad godinu i po radio sa londonskim WSP-om predviđa da do 2033. glavni grad Srbije dobije četiri linije „BG voza”, dve metroa, novi most na mestu Starog savskog, most preko Ade Huje, tunel od Savskog amfiteatra do Bulevara despota Stefana i tunel ispod Topčiderskog brda.

Brojanje putnika, optimizacija gradskih i prigradskih linija, analiza trendova rasta stanovništva u prestonici, kako je istakao gradonačelnik Siniša Mali, pokazali su da osim postojeće veze „BG vozom”, od Batajnice preko Vukovog spomenika do Ovče, treba da se uspostave još tri. Već sledeće godine putnici bi gradskom železnicom mogli da se prevoze od Vukovog spomenika do Resnika.

– Tu se trenutno rekonstruiše pruga. U planu je i linija koja bi Surčin i aerodrom povezala sa Novim Beogradom. Čekamo završetak koncesije za aerodrom kako bismo sa onim ko preuzme vazdušnu luku definisali na koji način da povežemo aerodrom. Druga predviđena linija povezala bi Makiš i Karaburmu – ukazao je Mali.

„Pametni” saobraćajni plan grada, čije sprovođenje je podeljeno u međufaze do 2021. i 2027, iznova je definisao i prve linije metroa. Prva, duga oko 22 kilometra, trebalo bi da bude veza Makiškog polja i Mirijeva preko Savskog amfiteatra i Karaburme, a druga, duga 19,8 kilometara, da poveže Zemun i Ustaničku. Ako neko ne urekne ove najave i ako se na vreme obezbede finansije, gradnja prve linije trebalo bi da počne krajem 2019. ili početkom 2020, a prvi delovi grada metroom bi bili povezani za tri, četiri godine. Ideja je da se linije metroa i „BG voza” dopunjuju, da postoje presedačke tačke sa jedne na drugu vrstu prevoza što do sada, kako su naglasili nadležni, nije bilo predviđeno.

– Narednih dana očekujem saglasnost za potpisivanje sporazuma o izradi predfizibiliti studije za prvu liniju metroa sa „Ežisom” iz Francuske. Njena izrada potrajaće oko devet meseci, a posle toga sledi izrada glavnog projekta – ukazuje Mali dodajući da bi ovakva vizija, kada se sprovede u delo, doprinela i razvoju Makiškog polja, „Beograda na vodi”, Bloka 18 i Ade Huje – delova grada gde se predviđa rast stanovništva, ali i milijardu evra novih investicija.

– Od naknada za građevinsko zemljište dobijenih tim ulaganjima dalje bi se investiralo u druge infrastrukturne projekte – računica je prvog čoveka prestonice.

Da bi ovi delovi Beograda i postali primamljivi investitorima, mora da postoji bolja saobraćajna infrastruktura. Saobraćajni master plan kaže da je najvažnije da se kompletiraju dva beogradska „Skadra na Bojani” – obilaznica oko prestonice i Unutrašnji magistralni poluprsten. Od infrastrukture u svemu tome, kako napominje gradonačelnik, najvažniji su upravo dva mosta i dva tunela.

– Projekat za novi savski most ulazi u završnu fazu, završićemo ga do novembra. Za tunel od Savskog amfiteatra do Bulevara despota Stefana projekat očekujemo do kraja godine. Radovi na novom savskom mostu trebalo bi da počnu naredne godine, a posle toga i tunel. Zbog imovinskopravnih odnosa most preko Ade Huje nije realno da krenemo da gradimo pre 2019 – kazao je Mali.

Za tunel ispod Topčiderskog brda, kako je naveo gradonačelnik, najrealnija je varijanta po kojoj bi se iz njega izlazilo na autoput iznad Autokomande.

– Do polovine naredne godine mogao bi da se uradi idejni projekat – rekao je Mali.

Ocena gradskih čelnika je da će sve ove stavke iz SMART plana rezultirati najboljim saobraćajnim efektima. Koliko je opozicija saglasna sa njihovom računicom znaće se već posle naredne sednice Skupštine grada na kojoj će se ovaj dokument i naći pred odbornicima.

 

Za dve i po godine od Ostružnice do Bubanj potoka

Za rasterećenje saobraćajnih čepova u gradu, kao što su gužve na „Gazeli”, smatra gradonačelnik, najvažniji je završetak obilaznice od Ostružnice do Bubanj potoka. Kako je istakao, vlada je blizu potpisivanja sporazuma sa izvođačem, koji bi tu deonicu mogao da završi za dve do dve i po godine.

 

Do kraja 2017. izvođač za šine na Mostu na Adi

Da gradnja novog savskog mosta na mestu starog ne može da počne pre postavljanja tramvajskih šina na Mostu na Adi, sa novinarima se saglasio i gradonačelnik. Kako je rekao, za tramvajski saobraćaj Stari savski most neće biti zatvoren dok se onom na Adi ne postave šine.

– Tender za taj posao nije propao. Prema informacijama koje imam, ide se u pregovarački postupak jer nijedna od pristiglih ponuda nije ispunila sve uslove. Do kraja godine biće izabran izvođač, a radovi bi trebalo da traju od 12 do 18 meseci. Uklapa se u zacrtanu dinamiku – uveren je Mali.


Komentari6
ea8c9
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Nelle
Realno, da je pruga normalna, BG voz bi mogao komotno da ide na liniji Mladenovac - BG centar, recimo na svakih 20 minuta u spicu i 35 van njega. Tako bi se obuhvatio sav potez od Beograda i Rakovice do Mladenovca, sto znaci da bi bio BG vozom bio obuhvacen Resnik, Pinosava, Ripanj, Klenje, Ralja, Sopot Kosmajski, Vlasko Polje i Mladenovac! Vreme putovanja ne vise od 40-ak minuta od prve do poslednje stanice, a linijom 493 treba vise od sat vremena!
zlatkovich
@@ „БГ возом” до Ресника наредне године, метроом тек од 2023.@@@ Majko mila znaci da cu ipak docekati da za moga zivota sednem u Beogradski metro o kome se prica ceo moj zivotni vek. Ovo me podseca na kontekst smesnih klipova gde asfaltiranje ulice Labuda Đukića traje 300 godina....
Rade
Zar par zadnjih brojanja vozila nije pokazalo da je najopterećeniji pravac preko Novog Beograda ka aerodromu . ,, CIP '' je odavno izradio projekat lakog šinskog prevoza do aerodroma . Šta god to značilo , ova vlast taj pravac i ne spominje . A gužve su svakim mesecom sve veće .
Nikola
A šta je sa povezivanjem Pančeva i Inđije i Stare Pazove? To bi bio pum pogodak. Pa ukoliko je potrebno i da plate nešto, neka finansiraju
Vlada
Srbija je uzela kredit a Beograd dobio dupli kolosek do Ovce! PNcevo, Pazova, to je druga prica tj. pokrajina.
Preporučujem 4
petar
Ta linija je postojala i dugo je radila. U odnosu na to vreme železnički saobraćaj je znatno unazađen.
Preporučujem 8

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja