sreda, 20.01.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
ponedeljak, 10.07.2017. u 21:05 A. M.

Četiri grupe korisnika „Fejsbuka”

Dok su jedni usmereni na sticanje novih poznanstava, drugi se samoreklamiraju
„Фејсбук” броји две милијарде корисника (Фото Ројтерс/Д. Рувић)

Dve milijarde korisnika, koliko broji najpopularnija društvena mreža „Fejsbuk”, stručnjaci sa jednog američkog univerziteta svrstali su u četiri grupe. Njihova studija sve korisnike deli na one koji su usmereni na sticanje novih poznanstava i učvršćivanje postojećih, zatim na one kojima ova društvena mreža služi za pokazivanje i hvalisanje, na ljude koji izveštavaju o dešavanjima iz svoje sredine i na kraju na voajere koji samo gledaju profile drugih. Do ove podele stručnjaci su došli na osnovu korisničkih odgovora na 48 pitanja.

Ljudi svrstani u prvu grupu rado komentarišu objave drugih ljudi pokušavajući tako da ojačaju veze sa svojim prijateljima. Za njih je ova društvena mreža nastavak stvarnog života i mesto koje im pomaže da, kako su izjavili, iskažu ljubav prema porodici.

U drugu grupu svrstani su korisnici kojima „Fejsbuk” služi za ličnu promociju, koji objave, slike i video-sadržaj postavljaju ne da bi razvijali prijateljstva, već da bi prikupili što više „lajkova” i privukli što veću pažnju. Ova grupa korisnika, prema tumačenju istraživača, u „lajkovima” vidi ličnu potvrdu i priznanje, a slika o sebi koju prikazuju često nije istinita.

Treću grupu čine oni koji ne objavljuju informacije o sebi već žele drugima da skrenu pažnju na neko dešavanje iz medija ili iz njihove lokalne sredine. Oni sajt „Fejsbuka” ne koriste za kontakte sa porodicom i prijateljima.

Poslednja kategorija su posmatrači, kojima je društvena mreža zamena za gledanje ljudi i koji žele slobodno da listaju profile drugih ljudi, da prate njihova interesovanja i saznaju ko su im prijatelji.

Komеntari0
64a57
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja