sreda, 01.04.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 08:07

Poslovodstvo traži prekid štrajka, zaposleni početak pregovora

Uprkos sugestiji iz vlade, sindikati kragujevačke fabrike automobila zahtevaju da se, „Fijat” izjasni o njihovim zahtevima
Autor: Brane Kartalovićponedeljak, 10.07.2017. u 22:00
Производња „фијата” обустављена пре две недеље (Фото ФАС)

Kragujevac – Prva smena radnika „Fijatove” fabrike automobila u Kragujevcu odbacila je sugestije pristigle iz Vlade Srbije da se štrajk obustavi i započnu pregovori. Druga „Fijatova” smena se o ovoj varijanti rešavanja problema izjašnjavala kasno po podne. „Fijat” je, inače, pozivajući se na naš zakon o štrajku, zabranio zajednički protest svih radnika koji se, zbog toga, u fabrici okupljaju pre i posle podne.

Prema rečima predsednika Štrajkačkog odbora Zorana Markovića, sindikati u Kragujevcu su prihvatili predlog premijerke Ane Brnabić da se „pregovara na najvišem nivou”, ali protest ne žele da obustave dok se poslodavac, prethodno, ne izjasni o njihovim zahtevima.

– Dalji razvoj događaja zavisi isključivo od štrajkača. Namerno ne kažem radnika „Fijata”, jer ima i onih koji ne štrajkuju. Radnici prve smene su odlučili da nema obustave protesta dok se „Fijat” ne izjasni o našim zahtevima. Sasvim je izvesno da će isto postupiti i radnici druge smene. „Fijat” prvo mora da kaže šta nudi, da nam to dostavi zvanično, tek posle toga mogu da počnu pregovori – objašnjava Marković iz Samostalnog sindikata.

Istovetan stav po pitanju prekida štrajka i započinjana pregovora imaju i u sindikatu „Nezavisnost”.

​Sindikat metalaca iz Italije podržava štrajkače 
Sindikat metalaca Italije i radnici koji rade u italijanskom Fijatu daju podršku i solidarni su sa radnicima koji štrajkuju u fabrici FCA Srbija u Kragujevcu, izjavio je juče nacionalni koordinator za automobilsku industriju u Fiomu-u ČGIL Mikele de Palma. „I Vlada Srbije i poslodavac moraju, jednostavno, da prihvate da počnu pregovore sa radnicima. Oni su pokazali da su jedinstveni i imaju prvo da se bore za poboljšanje uslova rada i bolje plate”, rekao je De Palma novinarima, prenosi Beta.

– U nedelju po podne, kada smo držali sindikalnu skupštinu, bilo je različitih predloga, ali smo se dogovorili da nema obustave štrajka sve dok se poslodavac ne izjasni o našim zahtevima. Prvo „Fijat” mora da kaže šta misli, a mi ćemo se konsultovati sa radnicima koji će odlučiti da li je to dovoljna ponuda se protest prekine – kaže Nenad Matić, poverenik „Nezavisnosti” za Šumadiju.

Tako, zahtevi sindikata i radnika u štrajku ostaju isti: bruto plata 50.000 dinara, umesto dosadašnje od 38.500, nova organizacija proizvodnje i rasterećivanje radnika, isplata bonusa za efikasnost ostvarenu 2016, kao i isplata nadoknade za prevoz do fabrike od 22 sata uveče do pet ujutru kada u Kragujevcu ne funkcioniše gradski prevoz.

–„Fijat” se ponaša kao vlada neke velike i moćne zemlje koja ne pregovora sa teroristima. Ali mi smo obični, namučeni ljudi, koji ne možemo više da radimo duplo za istu platu. Pristali smo da radimo za 300 evra mesečno, ali to je bilo prihvatljivo dok su u fabrici radile tri smene. Otkako je jedna smena ukinuta, mi radimo i posao onih koji su otpušteni, a primamo istu platu. To je nepodnošljivo – kaže radnik koji nam se predstavio kao Milenko Ćurčić, plašeći se da bi mogao trpeti posledice ako izjavu da pod svojim pravim imenom.

S početka serijske proizvodnje modela „500-L“, svi „Fijatovi” radnici morali su da potpišu kodeks ponašanja koji izričito zabranjuje komunikaciju sa novinarima. Zato radnički kragujevačke fabrike automobila odbijaju da razgovaraju sa „sedmom silom”.

U fabrici štrajkuje nešto više od 2.000 od ukupno 2.500 zaposlenih. Štrajkuju radnici angažovani u proizvodnji, administracija, takozvane „bele kragne” nisu stupile u protest jer se, kako navode u sindikatima, plaše da će im u dosijea biti upisane loše karakteristike zbog kojih neće moći da se zaposle kod drugih stranih poslodavaca.

Zbog zastoja u proizvodnji restilizovane verzije modela „500-L“, u Kragujevcu su rad prekinuli i svi „Fijatovi”“ kooperanti u kojima je angažovano oko 1. 500 radnika.


Komentari5
85506
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Andrea
Da li se neko pita sta će biti sa radnicima ako fiat ode? Lako je reći idite iz srbije a šta će posle biti nikoga ne zanima, odakle će ti ljudi posle toga da žive to se izgleda zaboravilo odakle će 2000radnika d@živ ?
Vesa D
..socijalisticko radnicko samoupravljanje kao najvisa sloboda radnika da ima pravo na rad i postenu zaradu da zivi u dostojanstvu a ne da prezivljava kao stoka u sadasnjem vremenu..radnici istrajte i nedajte da vas ponizavaju..
milovan
Talijani,zatvorite fabtiku i idite tamo gde ljudi hoce raditi. Ti radnici ih Kragujevca pamte dane Zastave.Pare uzimali unapred,vozila placena ljufi cekali godinu dsna a dobivali krseve.A za iste pare mogli kupiti dobar auto u inostrandtvu.Ali drzava im dala monopol.E ssda tofa nema,morsju fobto raditi za msnje pare pa im muka.I NAMA JE BILO MUKA OD ZASTAVE. Zatvoriti fabriku a radnici onda neka pecaju.
Djuliano
ovakvima kakav je ovaj komentator milovan karma kad - tad pokaze da se nadobudan stav u vremenu kad mislis da si "mocan" obije u glavu i bude kasno kad se shvati da je ista mecka i tebi zaigrala na vratima u vreme kad ti je malo opala "moc".
Preporučujem 6
Vesa D
..Milovane a zasto Italijanci ne primene minimum zarade Eu I daju srpskim robovima u Kragujevcu kad se duvaju da prave svetski auta I prodaju sirom sveta I to po zestokim cenama jer je auto koje sklapaju I prave srpski radnici ima kvalitet..
Preporučujem 26

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja