sreda, 23.10.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 20:30
TV BAROMETAR

Hvala do neba

Autor: Meri Bilićsubota, 22.07.2017. u 09:00

Danima, preciznije od 27. juna, štrajk zaposlenih u „Fijatu” bila je top vest o kojoj su govorili svi: i vlast i opozicija i sindikalci, ekonomisti, analitičari, „radnici i poštena inteligencija” (kako se to nekada govorilo)... Pravljene su specijalne emisije i TV prilozi, razbuktala se polemika na društvenim mrežama o tome ko je u pravu a ko bi „hleba preko pogače”. I onda se u utorak dogodio pomak u Kragujevcu gde je sazvana konferencija za novinare na kojoj su premijerka Ana Brnabić i predsednik Štrajkačkog odbora kragujevače fabrike Zoran Marković obelodanili da će otpočeti razgovore sa menadžmentom „Fijat Krajsler automobili Srbije” i pozvali radnike da se sutradan pojave na radnim mestima i da u fabrici otpočne proizvodnja.

Bilo je zanimljivo kako su o tome izvestile televizije: oni koji su u to vreme emitovali turske serije, nisu ih prekidali, Radio-televizija Srbije je preko Radašina iz Petlovca (repriza serije „Selo gori, a baba se češlja) „pustila” kajron sa tom vešću a samo je Televizija N1 direktno prenosila obraćanje iz Kragujevca.

U Srbiji, zemlji u kojoj su najskuplje reči hvala, molim i izvini ova prva se nemilice troši u svim informativnim emisijama u kojima se uključuju reporteri sa lica mesta. Prezenter emisije obavezno srdačno zahvaljuje novinaru (koji samo radi svoj posao) pa sve vreme slušamo Nado, hvala, Vera, hvala... Još kad izveštač razgovara sa nekom ličnošću na važnoj poziciji u političkom ili javnom životu ili ekskluzivnim sagovornikom a kolega iz studija kaže: „Hvala tebi i tvom sagovorniku”... Tada čovek pusti mašti na volju da zamisli nadrealnu situaciju: da recimo novinaru u Britaniji posle intervjua sa kraljicom voditelj vesti kaže: „Hvala tebi i tvojoj sagovornici”... Jeste preterano poređenje, ali... Lepo je biti kurtoazan ali se mora i znati da ono što je u opisu radnog mesta i za šta se prima plata, ne zahteva preterivanja. Posebno što smo svakodnevno svedoci da tokom razgovora u TV studiju gledalac, koji je propustio da u prvoj minuti čuje ime i profesiju gosta, ili da to pročita na ekranu, ostane do kraja priloga u nedoumici ko je pričao i – zašto je baš on bio pred kamerama...

Nedavno je u Dnevniku Radio-televizije Srbije pokrenuta tema dečijih igranih filmova i činjenice da je tek svaki stoti film namenjen mladoj generaciji. Nezainteresovanost producenata objašnjena je time što dečiji filmovi na duge staze vraćaju uloženi novac za razliku od bioskopskih hitova koji vrlo brzo postanu rekordni po broju gledalaca. Upravo je javni servis taj koji ima adut i čitav bi utisak o dobro pogođenoj temi bio neuporedivo jači da je momenat iskorišćen da se prikaže, na primer, kratki dečiji TV film „Nestaško”, snimljen 1986. po scenariju Gordana Mihića u režiji Zdravka Šotre, i tako potkrepi teza o važnosti kvalitetnih dela u odrastanju mališana koji su spletom nesrećnih okolnosti prepušteni rijaliti zaglupljivanju.


Komentari4
b8fcc
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Ilic Momcilo
Na ovaj komentar me je navela izjava gospodje-ice Vukice,koja u jednoj recenici kaze,da smo, kao nacija, skloni da na umetnost gledamo kao na "falinku".Zato cu izneti jedno moje iskustvo iz OS.Naime,davne 1966 godine u OS-li na casu likovnog,ucili smo o slikarstvu i posle predavanja i razgovora,jedna devojcica je pitala nasu divnu nastavnicu,sta je to umetnost u slikarstvu.Odgovor je bio,da ima dosta definicija umetnosti,ali da se ona slaze s jednim srednjevekovnim slikarem,koji je rekao da je umetnost ona slika,koja u vama budi najrazlicitija osecanja,uspomene,zadovoljstvo i td,kad je gledate na zidu u vasoj kuci.I sada na moju radost,drzim se te definicije i nije mi vazno ko je slikao sliku i koliko ta slika kosta,sto je prvo sto cujete od vlasnika slika koji su drugacije uceni.I gle cuda,mnogima se svidjaju moji zidovi gusto ukraseni uglavnom,"dzabaka"delima.A svaka od njih mi je i nekakva uspomena i ZADOVOLJSTVO,kada ih gledam.Mozda i u ovoj prici sa TV emisijama ima nesto slicno.
Вукица
Све врсте претеривања доводе до контра ефекта, па се и непрекидно и безразложно захваљивање ТВ-новинара, због свега и свачега, свело на празну флоскулу, од које нам само притисак скаче. Но, пошто смо, као нација, склони да на умереност гледамо као на „фалинку“, нећемо се брзо ослободити ни „хвала...“, ни мишљења већине да је занимљивије слушати о штрајковима, свађама и вређањима, него о међусобним договорима. Шта да радимо, „так'а нам природа“...
Радомир Кошанин
У тексту се упоређују РТС и британска телевизија. Новинари нашег јавног сервиса се очигледно угледају на колеге из BBC-а. Тако се уместо јутрос каже раније данас (earlier today), уместо корист benefit, имајте леп дан (have a nice day), уместо пријатан дан и још много таквих примера. Every day we are progressing more and more!
Sasa Trajkovic
Veliki kompliment ovoj dami koja svojom strucnoscu osecajem za meru i detalj pokazuje veliko znanje o kulturi govora i vestini komunikacija u nasoj medijskoj sferi, UKAZUJE na poguban uticaj medija na kulturu izrazavanja ali i na kulturu odevanja i uopste licnu kulturu nasih novinara i spikera na TV u daju losu sliku ali i los primer gradjanstvu koji i sami preuzimaju te obrasce ponasanja i komuniciranja u svakodnevnom zivotu. O pogubnom uticaju mas MEDIJA na stvaranje masovne kulture pogotovo na obrazovanju dece i omladine NE treba ni govoriti ... ili treba?

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna / Spektar /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja