sreda, 11.12.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 23:05

Počinje gradnja pasarele od Savskog pristaništa do Beogradske tvrđave

Otvara se gradilište pored Beton hale, a kada pešački most 2018. bude završen krasiće ga skulptura „Odande dovde” vajara Mrđana Bajića i Ričarda Dikona
Autor: Daliborka Mučibabićnedelja, 23.07.2017. u 10:07
Последња препрека отклоњена – потписана грађевинска дозвола

Poslednja prepona za početak gradnje pasarele koja će povezati Savsko pristanište i Beogradsku tvrđavu preskočena je potpisivanjem građevinske dozvole za taj projekat, potvrdili su za naš list u  Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture. To znači da bi gradnja pešačkog mosta mogla da počne sledeće nedelje, a u to je uveren i izvođač radova, firma „Bauvesen” sa kojom je Direkcija za građevinsko zemljište sredinom aprila ugovorila posao vredan oko 200 miliona dinara sa PDV-om. Spremni smo kao zapete puške, kaže Nemanja Trifunović, direktor „Bauvesena”, kome smo uhvatili muštuluk jer dozvolu čeka od aprila kada je Direkcija, investitor, podnela zahtev.

– Posao će biti podeljen u dve faze. U prvoj, osim izgradnje pasarele predviđeno je i uređenje platoa ispod i oko nje. Majstori će za to imati 270 dana, ali bi trebalo da završe pre jer taj zahvat nije složen. U drugoj fazi, za koju je dat kraći rok – 150 dana, sređivaće se slobodne površine Savskog šetališta i staze na padini Beogradske tvrđave.

Pešačku prečicu čini stotinak metara dugi most koji će se protezati od parkinga na krovu Beton hale do Sava kapije, gde će se nasloniti na Beogradsku tvrđavu. U njegovom produžetku pored Beton hale biće vijugava rampa za silazak na šetalište pored reke. U centru rampe biće deset metara visoko postolje od kortena sa liftom u unutrašnjosti, dok će se na njegovom vrhu naći neobična skulptura „Odande dovde”, koju su pre devet godina osmislili vajar Mrđan Bajić i njegov britanski kolega Ričard Dikon.

Za izradu tog umetničkog dela „Delta holding” gradu je donirao 300.000 evra, a Saobraćajni institut CIP poklonio mu je projekat celog kompleksa. Skulptura bi, prema ranijim najavama, sledećeg meseca trebalo da bude izložena na lokalitetu, gde će čekati da sve bude završeno kako bi bila postavljena na vrh visokog postolja.  

Pasarela ruši objekat pored Beton hale

Izgradnja pasarele koja će spojiti Savsko pristanište i Beogradsku tvrđavu neće obradovati vlasnika objekta tridesetak metara udaljenog od Beton hale jer je predviđen za rušenje. Razlog je što je ta baraka od 400 kvadratnih metara nelegalna, nalazi se na zemljištu namenjenom za javnu upotrebu i na njenom mestu biće stopa vijugave rampe kojom će se posetioci penjati na pešački most, kažu za naš list u Direkciji za građevinsko zemljište, investitoru projekta.

U ovom javnom preduzeću su dodali i to da čekaju rešenje o rušenju, ali da ono ne bi trebalo da prolongira početak gradnje planiran za sledeću nedelju. Jer, dozvolu za gradnju je izdalo Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, nadležno zato što se pasarela gradi na Beogradskoj tvrđavi – spomeniku kulture od izuzetnog značaja.

– Čak i da tada ne stigne pravosnažno rešenje o rušenju izvođač može da započne pripremne radove – ističu u Direkciji za građevinsko zemljište.  

Da li će Miodrag Popović, vlasnik bespravnog objekta viđenog za odstrel, da ga ukloni ili će čekati da mu bageri zabrundaju pod prozorom jer na dvesta metara od te barake on ima i restoran „Bela vista”, nismo saznali zato što Popović, kako kaže, ne želi tim povodom da se oglašava u medijima. Nezvanično smo saznali da je za tu kuću koja zvrji prazna sedam, osam godina, podneo zahtev za legalizaciju.

Između buduće pasarele i „Bela viste” predviđen je park, a njegovo uređenje uvršćeno je u drugu fazu projekta. 


Komentari12
819c4
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Слобанка
За оне који не знају, кортен је материјал чија површина подсећа на зарђало гвожђе и може се видети на Савском тргу испред Железничке станице - изгледа веома ружно. Наравно, виђао сам и зналачки употребљен квалитетан кортен у унутрашњем и спољашњем уређењу. Сумњам да ће овде бити тако, пре као у горе наведеном примеру.
Драгиша
"пасареле" Је варваризам од француске речи PASSERELLE а која на српском значи:ПРЕЛАЗ, МОСТ, БРВНО, КАПЕТАНСКИ МОСТИЋ (на броду). Потпуно сувишно и бахато скрнављење српског нам језика. Каква је намера била новинарке писца овог чланка, шта је тиме хтела да постигне ? Да ли да се узвиши у односу на нас обичну рају ?
Pavle Petrovic
Tacno, ja licno nisam imao pojma sta ta rec znaci, dok nisam video crtez. Recimo "pesacki prolaz" ili "pesacki most" su mogli da upotrebe umesto te strane reci, koja opet, dobro ste primetili, ima za cilj da nekome da privid "superiornosti".
Preporučujem 52
Marko
Lepo je kad se nešto gradi, ali zašto se kod nas daju predugački rokovi (da li da s epravdaju prekomerno potrošene pare) i zašto se uvek bira nešto na osnovu par odluka nekih ljudi pritom beskorisno se zauzima najvazniji prostor. Desetine hiljada ljudi i sve više će dolaziti rečnim kruzerima na taj deo Save i to su mahom penzioneri koji treba da pešce uzbrdo stotine metara. Isto kao i sa Beogradom na vodi gde se konačno raskrčio krš i gde će svi moći da uyivaja na reci gde decenijama nisu mogli da priđu, a onda suprotono obećanju ceo projekat se prolongita u nekoliko faza sa rokom završetka od 45 godina! Drugim rečima kad većina nas ne bude živa. Nama treba neko ko gradi sad i odmah i pre svega ne krade niti se skriva iza kvazi-stranih investitora.
Branko MB
Malo je gradova koji imaju takav dar od prirode kao Beograd.Citam komentare ljudi koji su uglavnom protiv svega novog.Mnogo sam video gradova koji imaju reku ali svi su obgrlili reku a Beograd se ograduje od reka.Zasto smeta izgradnja Beograd na vodi.Beograd se mora videti i sa reke,a isto tako i gradani da vide reku.To isto vazi i za pasarelu.Vidite samo blokove pored reke kako su ogradeni nasipom od reke.Pa zar nije moglo da se lepe stambene zgrade naslone uz nasip pa bi Beograd bio na reci i grad bi se video i sa reke.Jos uvek se ta greska moze ispravitii.I opet ce biti ljudi protiv lepote.
Petar .Stanimirovic
Nameće se pitanje vlastima -da li su predvidjena i sredstbva za buduće rušenje ove skalamerije,čiju izgradnju planiraju. /tu,odmah /? Može se desiti da jednom dodje i neka druga vlast,sa opreznijim ukusom.Zaboravljamo da je panorama Kalemegdana istorijska legitimacija Beograda /Singidunuma, Fehervaroši... / i da se sa tim nasledjem nije igrati "Leta se mua" / L´etat eést moi/, što bi se reklo :" Država -to sam ja ". Šta još nekima neće pasti na um-od silne bahatosti, neskromnosti i samouverenosti ??
Goran Kostic
To su projekti za "ugradjivanje", zato za njih postoji toliki entuzijazam.
Preporučujem 45

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja