ponedeljak, 25.01.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
četvrtak, 27.07.2017. u 15:19

U Srbiji 128 električnih vozila i dva punjača za njih

Elektični skuteri, električni autobusi i trolejbusi uključeni su u ovaj broj
(Фотодокументација „Политике")

Prvi punjači za elektične automobile postavljeni su nedavno na naplatnoj stanici „Preševo”, kao i u renoviranoj garaži na Obilićevom vencu, a ne računajući vozila sa stranim registarskim oznakama, podaci MUP-a pokazuju da njih može da koristi 128 vozila sa srpskim tablicama.

Upravo to je brojka vozila na električni pogon upisanih u jedinstveni registar vozila, a podaci MUP-a dostavljeni Tanjugu pokazuju i da su u taj broj uključeni i elektični skuteri, kao i električni autobusi i trolejbusi.

Takođe, od ukupno 128 električnih vozila u Srbiji, čak 90 je registrovano u Beogradu, a, između ostalog, od infrastrukture zavisi da li će naša zemlja dostići standard drugih zemalja i da li će imati veći broj električnih vozila u upotrebi, od zaista simboličnih 128.

Poređenja radi, Velika Britanija je 2014. imala svega 500 registrovanih električnih automobila, do kraja 2016, u toj zemlji registrovano je više od 35.000 „plag-in” automobila, a u prvih šest meseci ove godine, u Ujedinjenom kraljevstvu registrovano je više od 22.000 električnih automobila.

U toj zemlji, e-automobili sada predstavljaju oko 1,6 odsto ukupnog tržišta automobila, odnosno više od 100.000 električnih vozila registrovano je na tablice Ujedinjenog kraljevstva, što e-flotu te zemlje čini četvrtom po veličini u Evropi, iza Norveške, Francuske i Holandije.

Vlada Velike Britanije aktivno usvaja „plag-in” vozila u Ujedinjenom Kraljevstvu kroz razne podsticaje, uključujući i oslobađanje plaćanja taksi zakrčenja od 11,5 funti dnevno, koju su vozači četvorotočkaša koji zagađuju, benzinaca i dizelaša, dužni da uplate prilikom ulaska u centar Londona, a vozači e-vozila imaju i besplatno parkiranje i mogućnost da voze žutim trakama.

Takođe, u toj zemlji, kao rezultat i vladinih i privatnih investicija, mreža punktova za punjenje e-vozila povećala se sa nekoliko stotina u 2011. godini na više od 4.300 lokacija za punjenje, 6.700 uređaja za punjenje i 12.500 konektora, koliko ih je bilo do maja 2017. godine.

U Srbiji se u narednom periodu očekuje instaliranje elektropunjača na granici s Hrvatskom, na naplatnoj stanici „Šid”, na auto-putu u Beogradu, kao i instaliranje još dva punjača na stanicama „Dimitrovgrad”, na ulazu i izlazu iz Bugarske i „Subotica jug”, na ulazu i izlazu iz Mađarske.

Na našem tržištu postoji ponuda dosta skupih električnih automobila, gledano iz ugla visine prosečne plate, a kako bi oni u širem stanovništvu bili prihvaćeni i kako bi znatno porastao njihov broj, osim neophodne infrastrukture, potrebne su i subvencije države. (Tanjug)

Komеntari3
84095
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Mirjana sa Dorcola
Nas Tesla iz druge dimenzija zna i vidi ovo o elektricnim vozilima i prijatno mu je - hvala ti nas veliki brate Nikola Tesla - velika zahvalnost od Mirjane iz Arizone
pedja
Steta. Ja sam misljenja da je Srbija u stanju da pravi sopstvena elektricna vozila, dizajnirana i napravljena u Srbiji, nasom pamecu. Jedino baterije bi morali da uvozimo. Ujedno, ovakva vozila su idealna za vozikanje po gradu i okolini, mogla bi biti znatno jevtinija i po ceni i po troskovima ekspoatacije, da ne govorimo sto trose domacu struju a ne uvoznu naftu.
Dušan
Još dok sam ja studirao 1985 Srbija je bila lider u proizvodnji baterija , konkretno Krušik iz Valjeva. Tako da ako je od toga nešto ostalo do danas verovatno ni baterije nebi trebalo da budu neki veći problem. Problem je u tome što za sada nema nekog standarda oko tih stanica-stubova za punjenje električnih vozila . Tu su problemi kao nekad sa punjačima i baterijama za mobilne telefone i kompjutere(skoro svi su različiti čak i kad je marka telefona ista).

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja