sreda, 13.11.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 20:26

Zabeležena druga najsnažnija eksplozija posle Velikog praska

subota, 29.07.2017. u 21:20
(Фото Танјуг/Википедија)

Tim međunarodnih naučnika zabeležio je najsnažniju eksploziju u istoriji istraživanja univerzuma, prenosi Dejli mejl.

Eksploziju je prouzrokovala smrt masivne zvezde, a ovaj događaj omogućio je stvaranje najjasnije slike bljeskova gama zraka, koji ne prestaju da fasciniraju astronome još od njihovog otkrića ranih šezdesetih godina.

Do eksplozije dolazi kada masivna zvezda postane nestabilna jer ne može da proizvede dovoljno energije da se suprotstavi sopstvenoj masi. Ona tada doživi kolaps pod uticajem sile sopstvene gravitacije i pretvori se u neutronsku zvezdu ili crnu rupu. U toku ovog procesa, snažni mlazevi gasa otpuštaju se u univerzum brzinom svetlosti.

Eksplozija je bila toliko jaka da je bilo moguće videti je sa Zemlje samo pomoću dvogleda, iako je bila udaljena 10 milijardi svetlosnih godina, navode naučnici.

Za nekoliko sekundi oslobođeno je onoliko energije koliko jedna zvezda emituje u periodu od 10 milijardi godina.

Dužina trajanja ovog fenomena iznosi od nekoliko sekundi do jednog minuta.

Naučnici su ovaj put imali priliku da se pripreme zahvaljujući tome što je u junu 2016, pre eksplozije, zabeležen kratak svetlosni bljesak koji je nazvan GRB 160625B.

„Eksplozija je usledila nakon 100 sekundi, što znaci da smo imali dovoljno vremena da postavimo teleskope u odgovarajući položaj”, rekao je profesor Karol Mundel sa Unierziteta u Batu koji je učestvovao u istraživanju, prenosi B92. (Tanjug)

27c7b

Slavka T.
Ovaj svet je stvorio Bog. Bog znaci dobro. Zanimljivo je kako je mladi A. Ajnstajn logicno dokazao da postoji Bog. Naime, pitao profesor studente: ko je tvorac svega postojeceg? Svi studenti, a medju njima i mladi Ajnstajn, jednoglasno su rekli -"Bog". "Ko je stvorio zlo?",pitao profesor. Nastao je tajac.Zatim je ustao A. Ajnstajn i pitao profesora: "Ima li hladnoce?" "Ima", odgovorio je profesor. "Ima samo toplota, gde je ona nema hladnoce", rekao je Ajnstajn. "Ima li tame?", pitao je dalje Ajnstajn. "Ima", odgovorio je profesor. "Ima samo svetlosti, gde ona sija nema tame", rece Ajnstajn. "Bog postoji i znaci dobro, on nije stvorio zlo, vec zlo vlada tamo gde se na Boga zaboravilo", odgovorio je Ajnstajn. Zna se da je Ajnstajn verovao u objektivnu fizicku realnost i blisko mu je bilo Spinozino shvatanje Boga. Kasnije je evoluiralo njegovo verovanje kada je suptilnije uocio svu tananost i tajanstvenost univerzuma, sto je "uzdiglo i povezalo nauku i religiju".
zoran stokic
Da bi zajednica mogla da se smatra društvom mora da sadrži dovoljnu količinu reda - regularnosti; regularnosti se prenose tradicijom preko ustanova; ako te regularnosti izostaju postajemo uzmenireni. Ustanove (muzeji, škole, mediji...) mogu da funkcionišu i na način koji se upadljivo razlikuje od njene „prave“ funkcije. Ta „proizvoljnost“ u dejstvu ustanova se sprečava radom drugih ustanovama i radom građana. Kvarenje ustanova sprečava se znanjem! Rast otvorenih društava odvija se kroz pretpostavku slobodne diskusije i kritike... znanje je u osnovi evolutivne prirode svog živog sveta, počiva na stalnom učenju na graškama, pokušajima i ispravljanju zabluda i verovanja, pretpostavkama i novim uvidima u stalno promenljivim uslovima opsatnaka. Zatvorena društva svoj hod započinju uklanjanjem kritičkog mišljenja iz ustanova a to sprovode pink-sega doktori nauka koji se umesto naučne etike i metodologije koriste: arogancijom, neznajem, kandilima i svećama!
Petar V. Terzic
Da li je ovo najbolji i jedino moguci univerzum ili je samo najverovatniji, kako tvrde statisticari? Da li postoji paralelni univerzum? Mozda zivimo u virtuelnom svetu koji stalno "izmice" zasnivacima naucnih teorija koji pretenduju da "konacno" objasne nastanak i evoluciju univerzuma, kao u jednostranoj teoriji Velikog praska?R.Boskovic je zasnovao koncept jedinstvene fizicke sile, dok je Ajnstajn razvio njegovu ideju i pokusao je da zasnuje jedinstvene teoriju polja. Jedinstvena prirodna sila se manifestuje kroz, za sada, samo 4 poznate sile, koje nije mogla da objedini teorija struna (nema "jednacine za sve").Nauka ide dalje i otkrivanjem novih sila i zakona potvrdjivace jedinstvo sveta i njegovu objektivnu realnost.Da li "crne rupe"-postajuci "bele rupe"- radjaju novi svet sa revolucionarno izmenjenim vremenskim oblicima,pa mozemo govoriti o mogucem toku vremena? Stvoritelj je sazdao tako kompleksno uredjen svet, ali ne da nas muci nego da nas podstice na nova otkrica i kreacije.
Jovan Milanovic