sreda, 25.11.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
utorak, 01.08.2017. u 21:33 A. Telesković

„Er Srbija” ne ukida liniju za Njujork

Nezvanično, poslovnice u Novom Sadu, Nišu i Užicu su zatvorene, a do kraja meseca prestaće da radi i predstavništvo u Valjevu
Отказ добило 30 запослених из сектора комерцијале (Фото Д. Ћирков)

Nije istina da će „Er Srbija” postati niskobudžetna, odnosno lou kost kompanija. Ali je istina da se ovaj avio-prevoznik transformiše. Ukratko, ovo je zaključak koji može da se izvuče iz zvaničnih izjava nadležnih i predstavnika ove kompanije, nakon što je Radio Slobodna Evropa, objavio krajem prošle nedelje da „Er Srbija” priprema teren za transformaciju u niskobudžetnu kompaniju.

„Tačno je da se u ’Er Srbiji’ dešava niz promena čiji je cilj da se postigne ekonomičnije poslovanje, veće uštede i povećanje profitabilnosti u jednoj veoma konkurentnoj industriji sa mnogo izazova”, saopštavaju iz ove kompanije.

Šta će ova promena, međutim, doneti putnicima? Hoće li se „Er Srbija”, kada je o troškovima reč, ubuduće ponašati kao niskobudžetna kompanija, a kada je o cenama avio-karata reč, to neće biti slučaj? Odnosno, hoće li rezultat promene aktuelne poslovne strategije biti da će putnici za isti novac dobijati manje.

U „Er Srbiji”, međutim, kažu da mere racionalizacije „neće ni na koji način uticati na redovno obavljanje poslovnih aktivnosti, niti će uticati na kvalitet usluge koja se pruža gostima”. Dodaju da će to doprineti boljoj organizaciji rada, uz optimalno korišćenje ljudskih resursa i uštede u poslovanju.

Već je zvanično potvrđeno da je 30 zaposlenih iz sektora komercijale dobilo otkaz. Nezvanično, poslovnice u Novom Sadu, Nišu i Užicu su zatvorene, a do kraja meseca prestaće da radi i poslovnica u Valjevu.

S obzirom na to da je „racionalizacija” u modernom ekonomskom rečniku lepa reč za otkaze i smanjenje troškova, pitali smo šta će još ovaj proces transformacije u praksi doneti. Direktan odgovor nismo dobili.

„Te mere se odnose na uvođenje čitavog niza inovacija i unapređenja u poslovanje kompanije u cilju poboljšavanja izbora za naše goste i obezbeđivanje da se trend rasta iz prve polovine nastavi i dalje tokom godine”, odgovoreno nam je iz „Er Srbije”.

Podsećaju da su u aprilu ove godine prešli na korišćenje takozvanog sabre sistema za prodaju, prijavu na let i ukrcavanje. Na primedbe jednog dela javnosti da su nova sedišta mala odgovaraju da su konstruisana tako da zauzimaju mnogo manje prostora. To nam je omogućilo da povećamo kapacitet za sedenje u našim uskotrupnim erbas avionima,

„Ugradili smo 1.500 svetski priznatih sedišta rekaro BL3520, dok istovremeno gostima nudimo više boravišnog prostora. Preuređenjem kabine naše erbas flote i povećanjem kapaciteta za 12 odsto, možemo bolje da odgovorimo zahtevima tržišta tokom letnje sezone”, ističu u ovoj kompaniji koja trenutno leti do 42 destinacije.

Najavljuju i to da su nakon razmatranja petogodišnjeg biznis plana, odlučili da se više fokusiraju na letove ka evropskim tržištima. Demantuju i tvrdnje medija da se razmatra ukidanje linije za Njujork.

„Na osnovu temeljne analize finansijskih pokazatelja poslovanja, ’Er Srbija’ je utvrdila da postoji potreba da se kroz restrukturiranje postojeće organizacije rada i strukture zaposlenih smanje troškovi poslovanja. Zbog uvedenih tehnoloških, ekonomskih ili organizacionih promena prestala je potreba za radom određenog broja zaposlenih u kompaniji. Čitav postupak sproveden je u saradnji sa reprezentativnim sindikatima, uz učešće Nacionalne službe za zapošljavanje i uz poštovanje svih obavezujućih propisa. Navedene mere neće ni na koji način uticati na redovno obavljanje poslovnih aktivnosti, niti će uticati na kvalitet usluge koja se pruža gostima”, uveravaju u „Er Srbiji”.

Tvrdnje koje su se pojavile u nekoliko beogradskih medija, u vezi sa navodnom transformacijom u lou kost kompaniju, u potpunosti su iskonstruisane i netačne, ističu. Dodaju da će „Er Srbija” nastaviti da sleće na glavne svetske aerodrome kao što su JFK u Njujorku, „Hitrou” u Londonu, „Šarl de Gol” u Parizu i druge.

„Lou kost kompanije uglavnom sleću na manje aerodrome, udaljene od velikih gradova u kojima su takse za korišćenje aerodromskih usluga mnogo niže. ’Er Srbija’ ima vrhunski Premium salon na Aerodromu ’Nikola Tesla’ u Beogradu, najbolji na Balkanu, dok lou kost tako nešto po pravilu nemaju. Na kraju, lou kost kompanije lete od tačke A do tačke B, dok kod ’Er Srbije’ možete da kupite karte za putovanja do 42 destinacije preko čvorišta u Beogradu, kao i do stotina drugih destinacija. Dakle, ’Er Srbija’ ne može nikako da se transformiše u lou kost kompaniju”, zaključuju.

Komentari8
dd435
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Jelena Petrović
Čemu služe predstavništva, posebno u Valjevu i Užicu, na primer, u doba elektronskih rezervacija karata? Ne mogu da budu profitabilna nikako i odavno ih je trebalo ugasiti.
Nikola Nesic
Ovo između znakova navoda, znači da AIR Srbija pošto je država lepo isplatila sva dugovanja, postaje kompanija koja će poslovati kako to arapski partner smatra da treba da bude. To mišljenje stranog partnera nema ništa sa idejom koju smo mi kao i uvek naivno imali. Držaće linije koje oni smatraju da su rentabilne, radiće onoliki broj ljudi koliko je isplativo, a san da će neko drugi rešiti naše probleme a da ćemo se mi kititi lagodnim životom će se raspršiti. Udeo srpskih političara u ovome je ostao na nivou naših snova, oni su dobili svoj deo i zadržaće ga. Neka se spremi Beograd na vodi.
Dragan Dragan
Ne govorite o sporednim stvarima, yatvaranje poslovnica po Srbiji, već o sledećem: 1. Da li može da flota bude prosečno stara oko 20 godina i da se za nju plaća lizing, koji ne znamo kako je ugovoren i da postoje uslovi da se stvori profit. 2. Da li može da se bude ekonomičan, a da izmedju ATR 72 i A 319, nema aviona sa oko 100 sedišta. 3. Ko još radi dugolinijski saobraćaj u šemi, jedan avion jedna linija. Ima još mnogo pitanja, ali ovo su glavna i ne treba da se priča o nekim transformacijama i reorganizacijama zbog većeg profita i sličmo da se javnost u Srbiji zaludjuje. I na kraju da li će se pojaviti neki nemački privatni investicioni fond i otkupiti udeo Etihada. Etihad je za SNS bio symbol kompanije, ali rast je očigledno bio kancerogen, sa 10 godina tradicije se ne stiče ono čime su se oni hvalili pa u prvom sukobu sa Lufthanzom, zgaženi...
Marija
Zbog njihovog ekonomičnog poslovanja je broj radnika Er Srbije porastao sa 700 (2013.godine) na više od 2000 (2016.) a gubici veći nego za vreme rata, sankcija i bombarodvanja.
Velibor Popović
Pored internet, masa poslova postaje višak, pa je tako i sa ovom granom poslovanja. Budimo patriote, kupujmo domaće!!
Srbislav Vasilijevic
@Срба Turbulencija je povezana sa tim kojoj kompaniji pripada avion? Vi ste ipak izbaceni iz skole, ili ste je napustili, negde na pocetku 8. razreda. Steta, a takav potencijal!
Срба
@Алекса: ја бих пре платио 30+ евра више за ДИРЕКТАН лет између Београда и Њу Јорка (повратно) него да чамим на неком европском аеродрому чекајући преседање неколико сати. Услуга на лету између Београда и Њу Јорка је САВРШЕНА! Недавно сам летео са Ал Италијом из Њу Јорка до Београда са преседањем у Риму. Италијански авион од Њу Јорка до Рима је био толико смрдљив и раздрндан (уз стравичну турбуленцију од самог полетања), а храна и услуга изузетно лоше, уз нељубазно особље, да је Ер Србија без премца у поређењу са Ал Италијом на рути Београд- Њу Јорк! Искрено се надам да се тај директан лет између Србије и САД неће укидати. Летови су увек скоро потпуно пуни (када сам ја летео), и била би права штета укинути лет и линију на које се чекало 20 година да би се обновили.
Prikaži još odgovora

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja