ponedeljak, 06.04.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 17:22

Putnik je dužan da brine o stvarima u prevozu i smeštaju

Organizator putovanja u Rim na kome su putnici opljačkani ne snosi odgovornost, za „Potrošač potvrdili i u turističkoj inspekciji
Autor: Jelica Anteljsreda, 02.08.2017. u 11:00
(Фото Д. Јевремовић)

Turistička inspekcija je juče potvrdila da organizator putovanja na kome su putnici iz Srbije opljačkani u Rimu ne snosi odgovornost za krađu materijalnih sredstava. Kako objašnjavaju, agencija je odgovorna za realizaciju ugovorenog putovanja i za izvršenje usluga iz programa putovanja.

– Putnici su sa turističkom agencijom sklopili ugovor o turističkom putovanju koji sadrži potvrdu o putovanju (o uplaćenom aranžmanu), program putovanja, opšte uslove i garanciju putovanja. Sve ove elemente ugovora putnik mora da dobije (i potvrdi njihov prijem) prilikom uplate aranžmana. Tim ugovorom su uređena prava i obaveze turističkih agencija i putnika, a u skladu sa propisima –  kažu u inspekciji za „Potrošač”.

Zakonom o turizmu su, pored ostalog, propisana prava i obaveze turističkih agencija organizatora putovanja i putnika, kao i to da  turistička agencija organizator putovanja odgovara putniku za ispunjenje ugovorenih obaveza iz opštih uslova i programa putovanja. Propisano je da su opšti uslovi putovanja ugovor između agencije organizatora putovanja i putnika kojim se uređuju prava i obaveze organizatora putovanja i prava i obaveze putnika i sadrži sve međusobne obaveze koje su važne za realizaciju ugovora o putovanju.

U turističkoj inspekciji napominju da opšti uslovi putovanja svih turističkih agencija sadrže između ostalog i odredbe koje se odnose na obaveze putnika u pogledu čuvanja dokumenata i ličnih stvari. Tako je i u uslovima agencije „Viva travel” koja je organizovala ovo putovanje navedeno da je putnik dužan da brine o svojim stvarima unetim u prevozno sredstvo i unetim u smeštajni objekat. Sva svoja prava po navedenom, putnik ostvaruje direktno od prevoznika, pružaoca usluge smeštaja ili osiguranja, a prema važećim međunarodnim i domaćim propisima.

– Putnik lična dokumenta, stvari i vrednosti ne ostavlja u prevoznom sredstvu, jer organizator ne odgovara za njihov nestanak. Preporučuje se da se dokumenta, zlato, vredne stvari, tehnički instrumenti i medikamenti nose isključivo u ručnom prtljagu. Putnik ima obavezu da prijavi gubitak, oštećenja ili nestanak prtljaga u toku puta predstavniku organizatora – kažu naši sagovornici iz Turističke inspekcije.

Uplatom aranžmana svaki putnik dobija garanciju putovanja koja se odnosi i između ostalog i na nadoknadu štete u vezi s pruženim uslugama iz programa putovanja i ne pokriva naknadu štete iz drugih vrsta osiguranja (putno osiguranje, osiguranje od putne odgovornosti, osiguranje putnika u saobraćaju, zdravstveno osiguranje, osiguranje protiv nezgoda, životno osiguranje, kasko osiguranje vozila i dr.). U cenu putovanja nisu uključena druga osiguranja.

U inspekciji kažu da je krađa prijavljena italijanskoj policiji, ali građani imaju pravo da se obrate i našim organima reda ukoliko smatraju da će na taj način zaštiti svoja prava. Oni napominju da se pitanje nadoknade materijalne i nematerijalne štete ne rešava u postupku inspekcijskog nadzora, već na sudu.


Komentari3
fb7a2
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

ćosović jovica
Uzansama o ugostiteljkoj delatnosti i hotelijerstvu, definisane su obaveze pružaoca usluge da brine o integritetu stvari svog gosta. U postupku odgovoran je da nadoknadi štetu. Uzansama o putničkom saobraćaju takođe definisano je da pružalac prevozničke usluge odgovara za stvari svog korisnika putovanja.Kada se radi o šopigu ili razgledanju turističkih i istorijskih znamenitosti, posada prevozniaka obavezna je za to vreme da svoj autobus obezbedi na adekvatan način i za to je odgovoran pružalac usluge da izvrši nadoknadu štete. Ovo je samo izbegavanje odgovornosti na teret korisnika usluge. Uzansama regulisano je da aranžman bezbedno je komplemetaran.
Petar M.
Da li to znaci da putnik treba da plati agenciji, pa da onda sedi u sobi i cuva svoj prtljag???
katica
Spinovanje. Pasoš, te novac, platne kartice...samo moron može da drži u hotelskoj sobi i tsl... To se na putovanju nosi u svom džepu!
Preporučujem 10

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja