petak, 10.04.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 12:12

Od srede delimično zatvaranje saobraćaja na Brankovom mostu

Vrednost posla je 210 miliona dinara, a planirano je da se rekonstrukcija završi krajem godine
petak, 11.08.2017. u 15:47
Почињу радови на Бранковом мосту (Фото З.Кршљанин)

Režim delimičnog zatvaranja saobraćaja na Brankovom mostu počeće da se primenjuje od srede, 16. avgusta, najavio je danas gradski menadžer Goran Vesić. Kako je objasnio, delimično zatvaranje saobraćaja nije moglo da bude izvršeno ranije, jer je odobrenje za izvođenje tog dela radova dobijeno tek danas.

Prema Vesićevim rečima, od sutra JKP „Beograd put” počeće sa presecanjem ograde i utvrđivanjem prelaza sa jedne na drugu konstrukciju i taj posao će biti završen do ponedeljka, 14. avgusta u večernjim satima.

Sutra će takođe biti zatvoren deo Ulice sajmište, zbog postavljanja dizalice uz stub mosta sa novobeogradske strane, a tokom radova, u toj neće biti prekida javnog gradskog saobraćaja.

Saobraćaj preko Brankovog mosta odvijaće se tokom dana u po dve saobraćajne trake u svakom smeru, jer će dve desne traje u smeru od Novog Beograda ka Brankovoj ulici biti zatvorene kako bi se odvijali radovi na rekonstrukciji mosta.

U noćnim satima će za saobraćaj dvosmerno biti otvorena samo desna strana mosta, odnosno tri trake, iz pravca Brankove ulice ka Novom Beogradu.

Vesić je istakao da je vrednost tog posla 210 miliona dinara, a planirano je da se rekonstrukcija završi krajem godine, imajući u vidu da se radi o izuzetno zahtevnoj zameni čeličnih delova konstrukcije, čije tačno stanje može biti utvrđeno tek po skidanju svake pojedinačne čelične konzole.

Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda preduzeće sve kako bi se radovi izvodili u jeku građevinske sezone i što pre osposobio trotoar koji je godinama bio van funkcije, a izvođač će uvesti i noćni rad za pojedine faze radova, naznačio je Vesić.

„Nova staza za pešake i bicikliste biće moderna, imaće hidroizolaciju i odgovarajuću podlogu protiv klizanja, što će povećati nivo bezbednosti”, podvukao je Vesić.

Pripremni radovi na rekonstrukciji pešačke staze na uzvodnoj konstrukciji Brankovog mosta počeli su polovinom juna, a posle početnog organizovanja gradilišta i postavljanja zaštitne konstrukcije ispod mosta na novobeogradskoj strani, izvršene su pripreme za skidanje asfalta sa pešačke staze i spojeva čelične konstrukcije, postavljene skele na stubovima s obe strane reke i demontirano dekorativno osvetljenje.

Po dobijanju rešenja kojim se odobrava izvođenje ovog dela radova, stekli su se uslovi da se na Brankovom mostu uspostavi režim saobraćaja koji će omogućiti izvođaču dalje radove na sanaciji pešačke staze, navodi se u saopštenju Gradske uprave.

Detaljna analiza stanja pešačke staze urađena je pre tri godine i konstatovano da su oštećenja čelične konstrukcije i betonskih ploča veoma teška i da se ne mogu popraviti uobičajenim održavanjem, već je neophodna izrada projekta za rekonstrukciju pešačke staze na uzvodnoj strani mosta.

Projektom je predviđeno da se na dužini od 432 metra mosta zamene čelične konzole koje nose pešačku stazu sa ogradom, kao i ivičnjak između pešačke staze i kolovoza.

Izvođač će ugraditi nove čelične konzole i ivičnjake, dok će se ograda demontirati, sanirati i ponovo ugraditi, s tim što će biti podignuta na odgovarajuću visinu od 1,2 metra zbog biciklista koji veoma koriste Brankov most.

Takođe, servisiraće se reviziona kolica koja se pomoću točkova pomeraju duž pešačke staze i služe za održavanje spoljnih delova mosta, a biće ugrađeno oko 400 tona novih čeličnih konstrukcija. Sav čelik i prateći materijali koji se budu ugradili odgovaraće propisanim standardima.

Brankov most je obnovljen 1956. godine na stubovima ranijeg Mosta kralja Aleksandra, koji je srušen u Drugom svetskom ratu.

Zbog razvoja grada na levoj obali Save, od 1974. do 1978. godine izgrađena je nova konstrukcija na nizvodnoj strani mosta koja je imala istu siluetu i statički sistem.

Na taj način Beograd je dobio moderan most sa po tri saobraćajne trake u svakom smeru, ali taj most je sagrađen od delova tri različita mosta koji su građeni u razmacima od više od dvadeset godina.

Bez obzira kada je koji deo mosta sagrađen poslednjih 40 godina nisu rađene ozbiljnije rekonstrukcije pa je zbog eksploatacije došlo vreme za popravku njegove uzvodne pešačke staze. (Tanjug)

 


Komentari0
e5287
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja