nedelja, 07.03.2021. ✝ Vеrski kalеndar € Kursna lista
petak, 18.08.2017. u 16:44 Toma Todorović

Rame uz rame sa razvijenim zemljama

„Ponosni smo što su srpski građevinari, srpski neimari uspeli kroz Grdeličku klisuru da urade ono što nikome do sada nije pošlo za rukom”, istakao je predsednik Srbije
По­ста­вљен по­след­њи но­сач на мо­сту из­над ре­ке Вр­ле и из­над Вла­ди­чи­ног Ха­на, за ко­ји је ре­че­но да је то мост-ви­ја­дукт ко­ји је до­дир­нуо не­бо (Фо­то Т. Тодоровић)

Predejane – Došao je trenutak kada će „Bizmarkova Grdelička klisura” konačno biti premošćena najmodernijim i najsavremenijim auto-putem, a uskoro će isto tako biti i sa Sićevačkom klisurom kod Niša, u delu prema srpsko-bugarskoj granici na Istočnom kraku Koridora 10. Ovo je na Južnom kraku Koridora 10 kod Vladičinog Hana rekao predsednik Srbije Aleksandar Vučić, koji je sa ministarkom građevinarstva i infrastrukture Zoranom Mihajlović, v. d. direktorom JP „Koridori Srbije” i direktorom JP „Srbija putevi” Draganom Drobnjakom i izvođačima radova obišao gradilište najlepšeg mosta na novom auto-putu kroz jug Srbije:

– Ovde se završava jedan od najlepših i najdužih, ali i najviših mostova na Koridoru 10 i ponosni smo što su srpski građevinari, srpski neimari uspeli kroz Grdeličku klisuru da urade ono što nikome do sada nije pošlo za rukom. Rekao sam da je ovo „Bizmarkova klisura” zbog pominjanja u njegovim delima, ali Grdelička klisura je naša, srpska i tvrdim da sada u našoj zemlji imamo ovakve vrhunske, velelepne objekte kakve na svojim auto-putevima nemaju ni mnogo razvijenije zemlje od Srbije. Dokazali smo da smo u stanju da realizujemo i najteže poslove i sada, kad se sve na izgradnji Koridora 10 skoro približava kraju, moram da kažem nešto o čemu se malo zna: na deonici od 40 kilometara novog auto-puta Ljig–Preljina, od kada je otvoren i pušten u saobraćaj, nemamo nijedno smrtno stradalo lice. To govori koliko su važne ovakve moderne saobraćajnice, najviše zbog bezbednosti i neuporedivo veće sigurnosti učesnika u saobraćaju i ljudi – rekao je predsednik Vučić.

– Srbija je posle Drugog svetskog rata sagradila nekoliko stotina kilometara auto-puteva, ali je u poslednje tri-četiri godine uspela da izgradi, ispostavlja se, isto toliko najsavremenijih saobraćajnica koliko u prethodnih pet, šest decenija – rekao je predsednik Srbije i dodao:

– Na tu činjenicu moramo da budem najponosniji, kao što sve i najveće zasluge za realizaciju verovatno ubedljivo najtežeg dela posla pripadaju radnicima iz Crne Trave, iz Kraljeva i Kruševca i drugih mesta i iz različitih podizvođačkih kompanija. Nadam se da zakašnjenja, i pored problema kojih stalno ima, neće biti. Predstoji izgradnja velikih tunela na Mominom Kamenu, na tunelu Manajle i biće problema, ali rešićemo ih sasvim sigurno.

Predsednik Srbije najavio je da će upravo na prelepom mostu-vijaduktu na Vrli, za koji je rečeno da je „dodirnuo nebo”, biti postavljeno i dekorativno osvetljenje.

V. d. direktora JP „Koridori Srbije” Zoran Babić istakao je da je most-vijadukt na Vrli kod Vladičinog Hana najozbiljniji građevinski poduhvat u ovom trenutku u ovom delu Evrope kad je reč o saobraćajnoj infrastrukturi:

– Na dužini od 26 kilometara kod Grdeličku klisuru grade se dve velike petlje – kod Predejana i ovde kod Vladičinog Hana, ali i dva izuzetna tunela, od kojih je Manajle dug 1.808 metara i najduži je tunel u Srbiji. Takođe, gradi se skoro neverovatnih 14 kilometara potpornih zidova i, što je posebnost ove deonice Južnog kraka Koridora 10, grade se i 33 mosta. A ovaj most na Vrli je izuzetno građevinsko zdanje, dužine 645 metara, s nosećim stubovima visokim 62 metra, i nalazi se na najvišoj koti ovog koridora. Poređenja radi, najveći stub ima visinu dvadesetospratnice, a most-vijadukt spojen je sa 140 nosača, od kojih je svaki težak 87 tona. Upravo sada postavljaju se dva poslednja nosača s obe strane mosta – na prvoj „osi 1” i na poslednjoj „osi 15”. Da bi se sve ovo uradilo, radnici su na gradilištu bili danonoćno i radilo se 24 sata bez prekida, kako bi građani Srbije kroz do sada nepremostivu Grdeličku klisuru dobili najmoderniji auto-put.

Ponosni smo na naše građevinare, na naše radnike uposlene kod izvođača i podizvođača, rekla je ministarka građevine i potpredsednica Vlade Srbije Zorana Mihajlović:

– Ovo je najteže i najzahtevnije gradilište danas u Evropi i posle izuzetnog angažovanja zaposlenih na ovoj deonici Koridora 10 nalazimo se pred završetkom radova. Možemo i da se pohvalimo, jer u odnosu na 2014. godinu, danas brojimo čak 12 miliona više automobila kroz Srbiju. A to, posebno ističem, nije zbog toga što se neko odjednom setio da prolazi i putuje kroz našu zemlju, već zato što Srbija završava svoje deonice modernog i savremenog auto-puta, opremljenog u celoj dužini vaj-faj vezom, s punjačima za automobile na električni pogon i svim drugim neophodnim sadržajima. Sigurna sam da će svi građani Srbije i strani državljani koji prolaze kroz našu zemlju već u narednoj 2018. godini putovati kompletno završenim Koridorom 10 i da će na srpskim auto-putevima biti mnogo više vozila. A dobro se zna da auto-putevi nisu samo automobili, već i investicije, otvaranje novih radnih mesta i bolji život za sve – rekla je Zorana Mihajlović.

Komеntari32
7a674
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Dane
Ako autoputevi donose prosperitet, zasto sve ne cveta tamo gde je do sada postojao autoput?
marko
Бизмаркова грделичка клисура, јел се неко ово баш зеза са нама. Могу да разумем нечију фасцинацију са неким или нечим, али распродавати сопствено зарад тога је горе него оно јефтино улизиштво. Према улизицима нико баш нема милости, посебно на државном нивоу. На том нивоу се зна ко је жртва, зна се народ тј друштво. Даље мислим да нема потребе да се наставља, сваком је јасно.
tomkarlo
Šta uradiše oni drčni demokratski antikomunistički političari od '90 prošlog veka pa do kraja prve decenije ovog novog milenijuma? Ništa, osim što sve rasprodaše, uništiše i u svoje džepove natrpaše znoj prethodnih 50 godina našeg rada. Nisu ni ovi bolji što se tiče eksploatacije ali bar nešto trajno ostaje za njima.
Jelisaveta Marković
Lepo je videti da se nešto ipak pomaklo i kod nas jer druge zemlje su savremene auto-puteve već odavna i sagradile i stavile u funkciju. Nadam se da ćemo se Hrvatskoj približiti bar po auto-putevima, jer Hrvati su izgradili verovatno jednu od najboljih mreža autoputeva u Evropi i verovatno zahvaljujući i tome imaju enorman porast prihoda i od turizma ali i stabilan rast cele privrede u što se mogao uveriti svako ko je putovao u Hrvatsku ili kroz Hrvatsku. U tom kontekstu ovo je za čestitati i ministarki Mihajlović ali i Vučiću i celoj vladi i ovim se zaista otvaraju nove perspektive za sve građane Srbije i taj posao treba čim pre završiti!
Milo Hrnić
Ako....ako, lijepo je vidjeti da i Srbija ide prema nekakvoj "normali"!

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

logo

Ovaj veb sajt koristi kolačiće

Sajt politika.rs koristi kolačiće u cilju unapređenja usluga koje pruža. Prikupljamo isključivo osnovne podatke koji su neophodni za prilagođavanje sadržaja i oglasa, nadzor rada sajta i aplikacije. Podaci o navikama i potrebama korisnika strogo su zaštićeni. Daljim korišćenjem sajta politika.rs podrazumeva se da ste saglasni sa upotrebom kolačića.

Prijavitе sе na našu mailing listu

* Obavеzna polja