Predejane – Došao je trenutak kada će „Bizmarkova Grdelička klisura” konačno biti premošćena najmodernijim i najsavremenijim auto-putem, a uskoro će isto tako biti i sa Sićevačkom klisurom kod Niša, u delu prema srpsko-bugarskoj granici na Istočnom kraku Koridora 10. Ovo je na Južnom kraku Koridora 10 kod Vladičinog Hana rekao predsednik Srbije Aleksandar Vučić, koji je sa ministarkom građevinarstva i infrastrukture Zoranom Mihajlović, v. d. direktorom JP „Koridori Srbije” i direktorom JP „Srbija putevi” Draganom Drobnjakom i izvođačima radova obišao gradilište najlepšeg mosta na novom auto-putu kroz jug Srbije:
– Ovde se završava jedan od najlepših i najdužih, ali i najviših mostova na Koridoru 10 i ponosni smo što su srpski građevinari, srpski neimari uspeli kroz Grdeličku klisuru da urade ono što nikome do sada nije pošlo za rukom. Rekao sam da je ovo „Bizmarkova klisura” zbog pominjanja u njegovim delima, ali Grdelička klisura je naša, srpska i tvrdim da sada u našoj zemlji imamo ovakve vrhunske, velelepne objekte kakve na svojim auto-putevima nemaju ni mnogo razvijenije zemlje od Srbije. Dokazali smo da smo u stanju da realizujemo i najteže poslove i sada, kad se sve na izgradnji Koridora 10 skoro približava kraju, moram da kažem nešto o čemu se malo zna: na deonici od 40 kilometara novog auto-puta Ljig–Preljina, od kada je otvoren i pušten u saobraćaj, nemamo nijedno smrtno stradalo lice. To govori koliko su važne ovakve moderne saobraćajnice, najviše zbog bezbednosti i neuporedivo veće sigurnosti učesnika u saobraćaju i ljudi – rekao je predsednik Vučić.
– Srbija je posle Drugog svetskog rata sagradila nekoliko stotina kilometara auto-puteva, ali je u poslednje tri-četiri godine uspela da izgradi, ispostavlja se, isto toliko najsavremenijih saobraćajnica koliko u prethodnih pet, šest decenija – rekao je predsednik Srbije i dodao:
– Na tu činjenicu moramo da budem najponosniji, kao što sve i najveće zasluge za realizaciju verovatno ubedljivo najtežeg dela posla pripadaju radnicima iz Crne Trave, iz Kraljeva i Kruševca i drugih mesta i iz različitih podizvođačkih kompanija. Nadam se da zakašnjenja, i pored problema kojih stalno ima, neće biti. Predstoji izgradnja velikih tunela na Mominom Kamenu, na tunelu Manajle i biće problema, ali rešićemo ih sasvim sigurno.
Predsednik Srbije najavio je da će upravo na prelepom mostu-vijaduktu na Vrli, za koji je rečeno da je „dodirnuo nebo”, biti postavljeno i dekorativno osvetljenje.
V. d. direktora JP „Koridori Srbije” Zoran Babić istakao je da je most-vijadukt na Vrli kod Vladičinog Hana najozbiljniji građevinski poduhvat u ovom trenutku u ovom delu Evrope kad je reč o saobraćajnoj infrastrukturi:
– Na dužini od 26 kilometara kod Grdeličku klisuru grade se dve velike petlje – kod Predejana i ovde kod Vladičinog Hana, ali i dva izuzetna tunela, od kojih je Manajle dug 1.808 metara i najduži je tunel u Srbiji. Takođe, gradi se skoro neverovatnih 14 kilometara potpornih zidova i, što je posebnost ove deonice Južnog kraka Koridora 10, grade se i 33 mosta. A ovaj most na Vrli je izuzetno građevinsko zdanje, dužine 645 metara, s nosećim stubovima visokim 62 metra, i nalazi se na najvišoj koti ovog koridora. Poređenja radi, najveći stub ima visinu dvadesetospratnice, a most-vijadukt spojen je sa 140 nosača, od kojih je svaki težak 87 tona. Upravo sada postavljaju se dva poslednja nosača s obe strane mosta – na prvoj „osi 1” i na poslednjoj „osi 15”. Da bi se sve ovo uradilo, radnici su na gradilištu bili danonoćno i radilo se 24 sata bez prekida, kako bi građani Srbije kroz do sada nepremostivu Grdeličku klisuru dobili najmoderniji auto-put.
Ponosni smo na naše građevinare, na naše radnike uposlene kod izvođača i podizvođača, rekla je ministarka građevine i potpredsednica Vlade Srbije Zorana Mihajlović:
– Ovo je najteže i najzahtevnije gradilište danas u Evropi i posle izuzetnog angažovanja zaposlenih na ovoj deonici Koridora 10 nalazimo se pred završetkom radova. Možemo i da se pohvalimo, jer u odnosu na 2014. godinu, danas brojimo čak 12 miliona više automobila kroz Srbiju. A to, posebno ističem, nije zbog toga što se neko odjednom setio da prolazi i putuje kroz našu zemlju, već zato što Srbija završava svoje deonice modernog i savremenog auto-puta, opremljenog u celoj dužini vaj-faj vezom, s punjačima za automobile na električni pogon i svim drugim neophodnim sadržajima. Sigurna sam da će svi građani Srbije i strani državljani koji prolaze kroz našu zemlju već u narednoj 2018. godini putovati kompletno završenim Koridorom 10 i da će na srpskim auto-putevima biti mnogo više vozila. A dobro se zna da auto-putevi nisu samo automobili, već i investicije, otvaranje novih radnih mesta i bolji život za sve – rekla je Zorana Mihajlović.