sreda, 14.11.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 12:51
OBNOVA PRESTONIČKIH ULICA

Pakleno leto za pešake i vozače – svi radovi u isto vreme

Zbog zakašnjenja obnove Slavije i odlaganja rekonstrukcije Brankovog mosta poklopili su se rokovi za preuređenje centralnih saobraćajnih čvorišta – Vozači lutaju po zatvorenim ulicama zbog loše obaveštenosti, a putnici su sluđeni jer moraju da tragaju za izmeštenim stajalištima
Autor: Dejan Aleksićsubota, 19.08.2017. u 21:31
Трг Славија (Фото Д. Јевремовић)

Kada je krajem maja počela obnova Ruzveltove ulice znalo se da i majstore i Beograđane čeka dugo, vrelo leto na prestoničkom asfaltu na kome će se svakodnevno vežbati strpljenje i tolerancija. Ali, malo ko je mogao da zamisli da će se ostanak u Beogradu preko leta putnicima u javnim prevozu, pešacima i vozačima pretvoriti u priličnu moru. Beograđani i gosti bilo da se voze autobusom ili automobilom nedeljama ne mogu da planiraju sastanke i viđanja jer im stanje na ključnim prestoničkim saobraćajnicama to ne dozvoljava. 

Problem je nastao jer se, zbog propalog prošlogodišnjeg tendera, obnova Ruzveltove, Bulevara oslobođenja i Slavije preklopila sa rekonstrukcijom Brankovog mosta na koju se čekalo pune četiri godine. U međuvremenu se potreba za obnovom ukazala i na saobraćajnicama u Zemunu, na Voždovcu, Vračaru...

Pešaci preskaču i zaobilaze raskopane kolovoze. Zbog loše obaveštenosti vozači lutaju po zatvorenim ulicama, a putnici su sluđeni jer po vrućini moraju da tragaju za izmeštenim stajalištima. Obnove saobraćajnica u dvomilionskom gradu su neophodne, ali nikako nije jasno zašto nisu određeni prioriteti i makar mali razmaci između radova.

Ruzveltova

Treća faza rekonstrukcije ulice najviše je poremetila svakodnevicu Beograđana. Otkako su se pre nekoliko dana majstori preselili na potes između Kraljice Marije i Bulevara kralja Aleksandra, sugrađani ne mogu da se snađu kako najbrže da stignu do odredišta. Ukinuta stajališta kod Vukovog spomenika, kasna obaveštenost o izmenama i neobeležena prolazna stajališta i dalje su prava muka za korisnike javnog prevoza. Ni vozačima nije mnogo bolje. Raskrsnica sa Kraljice Marije je zatvorena od srede, ali mnogi zbog loše signalizacije i dalje ne znaju za to, pa se izrevoltirano okreću i vraćaju ka 27. marta i Bogosloviji. Čak i da se putnici i vozači „utreniraju” narednih dana, teško da će se slika u ovom delu grada promeniti nabolje jer ova faza radova trebalo bi da se završi 16. septembra kada će grad uveliko biti pun.

(D. Kozomora)

Bulevar oslobođenja i Slavija

Usko grlo za vozače automobila i javnog prevoza nedeljama su i ove dve saobraćajnice, ali situacija na terenu poslednjih dana pokazuje da su se nekako već navikli na to. Oni koji mogu uveliko voze okolnim saobraćajnicama preko Vračara, Zvezdare i Savskog venca zaobilazeći trg i bulevar. Nešto drugačija situacija je za vozače javnog prevoza kojima su u ovom delu grada, zbog zatvaranja kružnog toka na Slaviji, glavni koridori Bulevar oslobođenja – Nemanjina i Makenzijeva – Kralja Milana. U ovim ulicama gotovo svakodnevno se povremeno stvaraju saobraćajna zagušenja jer kroz Nemanjinu prolazi znatno više autobusa, a kod kružnog toka, gde trenutno ne mogu da okreću, susreću se trolejbusi iz pravca Kralja Milana i Makenzijeve. A kako od 1. septembra startuje red vožnje sa više vozila, na ovoj tački koju su okupirali neimari glavni izazov će biti nesmetano odvijanje javnog prevoza iz različitih smerova.

Brankov most

„Pa, jesu li morali sad i njega da rade?”, najviše ponavljano pitanje na prestoničkim ulicama ovih dana je upravo ovo. I zaista, ako se zna da se obnova čekala 48 meseci pitanje je zašto je baš sada zapelo da se pod hitno krene i sa ovim radovima i da na mostu danju mogu da se koriste samo četiri trake, a noću svega tri. Pogotovu što se obnavlja pešačka staza, a ne ceo most. Da muka bude veća, radovi su se zahuktali u vreme „Bir festa” koji svake godine zahteva posebnu organizaciju saobraćaja kod Ušća. Jedina olakšavajuća okolnost je što je privremena signalizacija na mostu dobro urađena i što su nadležni ovih dana odlučili da se u smeru ka Novom Beogradu ukine žuta traka kako bi je što više vozača koristilo. Ko od vozača ne voli da rizikuje i upada u gužve, dok traju radovi, u zavisnosti iz kog dela grada dolazi, pametnije je da koristi Most na Adi, „Gazelu”, Stari savski i Pupinov.

Ali, do kraja radova, po svemu sudeći, najviše će biti nezadovoljni putnici koji koriste stajalište „Brankov most” u smeru ka Novom Beogradu, jer je ono do daljeg ukinuto.

Glavna i Cara Dušana (Zemun)

Ove nedelje pod opsadom majstora, ali ne građevinara, već radnika „Vodovoda i kanalizacije” našli su se Glavna i Trg Branka Radičevića u Zemunu. Zbog ovih radova za saobraćaj su zatvorene tri desne saobraćajne trake u Glavnoj, u smeru ka Batajnici (na potesu od Bežanijske do Cara Dušana), kao i dve desne saobraćajne trake na Trgu Branka Radičevića, u smeru ka gradu. Zbog ovoga opet trpi javni prevoz jer autobusi koji idu ka gradu (17, 73, 45 83, 84, 703, 704, 705, 706E, 706 i 707 i noćni) sada delom trase moraju da kruže. To znači da putnici moraju da računaju na dvadesetak minuta dužu vožnju. Ako je Zemuncima za utehu, radovi u ovom kraju prestonice trebalo bi da budu okončani pre jesenjih gužvi, odnosno do 31. avgusta.

Bore Stankovića

Kod Hrama Svetog Save problem za vozače, pešake i putnike javnog prevoza ne stvara samo smanjen kapacitet Bulevara oslobođenja, već i obnova Ulice Bore Stankovića koja je počela polovinom jula, a trajaće do polovine decembra. Plan je da ubuduće ova saobraćajnica ima prostran kolovoz, trotoare, zeleni pojas i nove podzemne instalacije. Prema rečima nadležnih, na ovu obnovu se čekalo devet godina. Ali, kako nije reč o nekoj od centralnih gradskih ulica, i ovde je pitanje što je ona morala da se radi baš sada kada su raskopani Slavija i bulevar, a saobraćajno zakrčene Makenzijeva, Kralja Milana, Nemanjina i okolne manje vračarske, zvezdarske i savskovenačke ulice.

(Foto Kamera MUP-a Srbije)

Banatska

Jeste da nije reč o ulici u centru grada, ali s obzirom na to da su u njoj radovi planirani do 21. oktobra, jasno je da obnova ove saobraćajnice prilično remeti svakodnevne navike građana koji gravitiraju ka tom delu Zemuna. A kada se tome doda da su zbog ovih radova promenjene trase autobusa 85 i 612, svakako da će ove jeseni Zemuncima i te kako biti neophodno strpljenje.

Zemljoradnička

Prilično udaljena od centra je i Zemljoradnička ulica, ali i ona spada u one čija će obnova zaći u septembar, kada se u glavni grad vraća većina onih koji su na odmorima. Rekonstrukcija ove ulice trajaće do 15. septembra, ali za razliku od ostalih, ako se može verovati navodima gradskih otaca, to su peticijom tražili žitelji Voždovca. Ali, dok se ti radovi ne okončaju autobus 406L ide izmenjenom trasom: okretnica „Voždovac” – Bebelova – Baštovanska – Paunova – Bulevar oslobođenja – Bulevar JNA – Bulevar patrijarha Germana i dalje redovno.

Dečanska i Makedonska

Ako se za neke radove može reći da zaista nisu bili neophodni u ovom trenutku, bar prema ocenama Beograđana, to je obnova Platoa Milana Mladenovića kod Doma omladine. Gužve kod Terazijskog tunela su počele da se stvaraju kada je krenula obnova Brankovog mosta. Radovi kod DOB-a sada su dodatno doprineli zakrčenju kod tunela kod koga i u redovnim okolnostima saobraćajni čepovi nisu retkost. Problem je i što je vrlo prometno autobusko stajalište kod Doma omladine ukinuto i ono po svemu sudeći neće biti vraćeno ni posle radova, već će biti pomereno za pedesetak metara. Kako će to izgledati, znaće se krajem septembra za kada je planirano okončanje ove obnove.


Komentari3
3f3f3
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

milos
Tamanhtedoh da pitam zasto sve odjednom, kad me Bankovic podseti na izbore ! Providno !
natalija
Urbanistička "mafija" je ceo Beograd u poslednjih 30 g pretvorila u Kaluđericu....Dok nam je "staro-nova" vlast od 1990-2017 branila "obraz" od svih naroda iz bivša YU (evo otojuč od Makedonije) urbanistička mafija (rođaci, kumovi, drugovi,...bez dila s nekim iz vlasti to nije moguće) pretvoriše Beograd u ruglo (kako grad ne treba da izgleda)...evo neka svako na guglu mapama (ako ne može uživo) pogleda kako izgledaju gradovi u dva slovenska naroda znači u Češkoj, Poljskoj (ako nećete da gledate gradove Zapada)...
Боривоје Банковић
Ово је део предизборне кампање који има за циљ да покаже како радикали без беџа умеју да врше грађевинске радове и без фантомки. Али бих све нешто рекао да ће им се ово тотално расуло обити о главу.

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja