ponedeljak, 06.04.2020. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 17:22

Luk Žeželjevog mosta ostao na suvom

Juče je trebalo da počne zahtevni i u isto vreme atraktivni građevinski poduhvat navlačenja jednog od dva masivna luka mosta ka sredini reke, ali se to nije desilo
Autor: Snežana Kovačevićutorak, 22.08.2017. u 12:26
(Фото С. Ковачевић)

Novi Sad – Ponovo kasni izgradnja novog Žeželjevog mosta u Novom Sadu, koji je po prvobitnom roku trebalo da bude završen još 2013. godine. Juče je trebalo da počne zahtevni i u isto vreme atraktivni građevinski poduhvat navlačenja jednog od dva masivna luka mosta ka sredini reke, ali se to nije desilo. Isprečili su se, po nezvaničnim saznanjima našeg lista, tehnički problemi i nastale su nove poteškoće, pa je luk ostao da leži na petrovaradinskoj obali.

Sve to će najverovatnije odložiti i lansiranje drugog luka, koji se nalazi na novosadskoj obali. Dva luka inače treba da se navuku na središnji stub mosta koji se jedini nalazi u rečnom koritu Dunava i zajednička je tačka njihovog oslonca.

Lučka kapetanija Novi Sad ranije je već obavestila sve brodare da će zbog radova na Žeželjevom mostu plovidba na delu Dunava kod Novog Sada biti obustavljena od 21. do 24. avgusta (navlačenje prvog luka), kao i od 17. do 20. septembra (navlačenje drugog luka). Međutim, brodovi su i juče plovili uobičajenom trasom.

„Plovni saobraćaj se normalno odvija jer je ukinuta obustava. Obavestili su nas da se radovi odlažu”, rekao je juče „Politici” šef novosadske Lučke kapetanije Boris Oreb, dodajući da je kapetanija zbog toga izdala novo obaveštenje brodarima, preduzećima rečnog saobraćaja i vodoprivrede i drugim zainteresovanim za plovidbu.

Po njegovim rečima, zahtev za novu obustavu plovidbe potrebno je uputiti 15 dana ranije pre traženog datuma. O obustavi plovidbe se inače obaveštavaju i međunarodne organizacije, poput Dunavske komisije.

Zbog ponovnog kašnjenja u izgradnji mosta ponovo se postavlja pitanje kada će „Žeželj” konačno biti završen. Predsednik pokrajinske vlade Igor Mirović je oprezniji u prognozama nego pre dva meseca, kada je zajedno sa potpredsednicom Vlade Srbije, ministarkom Zoranom Mihajlović i evropskim komesarom Johanesom Hanom obišao gradilište. Tada je sa „velikom izvesnošću” govorio o novembru 2017, doduše kao završetku izgradnje mosta samo za železnički saobraćaj. Automobili bi, u toj varijanti, preko njega prelazili kasnije, nakon izgradnje pristupnih saobraćajnica.

„Teško je sada prognozirati kada će se pustiti železnički saobraćaj, u dan. Plan je da to bude do kraja novembra ove godine”, kazao je nedavno Mirović za RTV, navodeći da su radovi „ponovo ušli u zonu kašnjenja, tri-četiri nedelje” i da su razlozi za to bili nesreća na gradilištu, gde je poginuo jedan radnik, kao i nepredviđeni dodatni radovi.

„Treba biti objektivan. U potpunoj funkciji, most sasvim sigurno neće biti gotov tamo do proleća sledeće godine”, dodao je. Stari most, koji je srušen u NATO bombardovanju 1999. godine, dobio je naziv po arhitekti Branku Žeželju. Građen je četiri godine, od 1957. do 1961. godine. Novi most biće dugačak 474 metra. Imaće dva železnička koloseka, dve saobraćajne trake za drumski saobraćaj i sa svake strane konstrukcije po jednu pešačko-biciklističku stazu.

Sredinom avgusta, potpredsednica vlade Zorana Mihajlović razgovarala je u Beogradu sa čelnicima španske firme „Azvi”, izvođačem radova na mostu. Oni su je obavestili da će, prema postojećoj dinamici radova, do sredine novembra Žeželjev most moći da se pređe pešice, a puštanje železničkog saobraćaja planirano je za januar, navedeno je između ostalog u saopštenju nakon sastanka. Tada je takođe rečeno da se do kraja meseca, 21–24. avgusta, očekuje lansiranje malog luka na petrovaradinskoj strani.


Komentari4
1b80a
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Jeremija
Kakav investitor, takvi i izvođači. Gde nađoše tu špansku firmu, za boga miloga?
Miloš
Za vreme Slobodana Miloševića u Novom Sadu je za kratko vreme izgrađen Varadinski most, a ovaj Žeželjev most se gradi godinama. Za to vreme je Beograd dobio tri mosta.
Miki
Greska je bila popravljati te mostove,onaj ko ih je srusio neka pravi.Nas recni i zeleznicki saobracaj je u minusu,a evo sada i u vazdusnom saobracaju zestoka kriza.Trebali smo ostati izolovani i poljoprivredna zemlja za sebe i svoje .Kome se ne svidja neka ide iz zemlje.Ovako smo prezaduzeni a i dalje nista nemamo.
Nikola Nesic
Predlog je fantastičan, ali se ne slažu političari, kažu a šta će biti sa provizijom? Dakle mora da se zadužujemo, jer ko će uzimati pare sa strane? I bombardovanje mu dobro dođe, onda mora da se gradi, a tad narod ne pita ko će da gradi i koliko će da košta, nego radi, daj. Zna sve to srpski političar i zato rado u otvaranja i razna druga kićenja i zalivanja ide, tamo su pare bez motike.
Preporučujem 38

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja