ponedeljak, 19.11.2018. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 20:42

„Er Srbija” drastično reže troškove

U ovoj kompaniji ne odgovaraju jasno na pitanje hoće li 100 zaposlenih biti proglašeno tehnološkim viškom. Nezvanično, međutim, može da se čuje da osim administracije i deo letačkog osoblja može da ide na neplaćeno
Autor: Anica Teleskovićponedeljak, 28.08.2017. u 21:45
Џејмс Хоган, Дане Кондић и Синиша Мали на отварању нове линије за Њујорк (Фото Танјуг/З. Жестић)

Posle Džejmsa Hogana, koji je 31. maja ove godine i zvanično smenjen sa pozicije člana Nadzornog odbora „Er Srbije”, mnogi će izgleda odleteti sa platnog spiska ove avio-kompanije. Nije prošlo ni nekoliko nedelja od kako je Siniša Mali, predsednik Nadzornog odbora „Er Srbije”, potvrdio da će 30 zaposlenih dobiti otkaz, napravljen je i novi spisak od 100 prekobrojnih od ukupno 1.600 zaposlenih u „Er Srbiji”.

Ali kako „Politika” nezvanično saznaje, tu nije kraj rezovima u nacionalnom avio-prevozniku.

Poslovodstvo „Er Srbije” je od novog menadžmenta „Etihada” dobilo procene o viškovima i uštedama koje moraju da naprave. Osim otkaza postoji i ideja da se deo letačkog osoblja pošalje na neplaćeno odsustvo, kako bi smanjili troškove.

U „Er Srbiji” za „Politiku” ne odgovaraju jasno na pitanje hoće li 100 zaposlenih biti proglašeno tehnološkim viškom.

„Odluka o eventualnom smanjenju broja zaposlenih u kompaniji, koju mogu da donesu Nadzorni odbor i izvršni menadžment kompanije, još nije doneta”, odgovaraju. Informaciju, međutim, ne demantuju.

Dodaju da se zbog uticaja sezonskih faktora, broj zaposlenih u avio-industriji povećava i smanjuje tokom godine.

„Osim toga, inovacije i različiti kratkoročni projekti, takođe, mogu da utiču na promene broja zaposlenih u kompaniji”, ističu. Kao primer navode uvođenje širokotrupnog aviona „erbas A330”, čarter-letove tokom letnje sezone, kao i uvođenje takozvane „sabre”, potpuno nove IT platforme za prodaju i rezervaciju karata.

U zavisnosti od složenosti procesa i vremena potrebnog da se projekti u potpunosti primene, zavisi i dužina angažovanja stručnjaka, kažu u „Er Srbiji” za „Politiku”.

Siniša Mali, predsednik Nadzornog odbora kompanije juče nije odgovarao na naše pozive.

Činjenica je da se ipak avio-kompanija poslednjih nekoliko meseci transformiše i to je, između ostalog potvrđeno i u ovoj firmi.

„Tačno je da se u ’Er Srbiji’ dešava niz promena čiji je cilj da se postigne ekonomičnije poslovanje, veće uštede i povećanje profitabilnosti u jednoj veoma konkurentnoj industriji sa mnogo izazova”, saopštili su pre nekoliko nedelja iz ove kompanije negirajući pisanje medija da „Er Srbija” postaje niskobudžetna kompanija.

Ovo što se sada događa u ovoj firmi, krajem prošle godine najavila je nemačka štampa, kada je poslovni dnevnih „Handelsblat” najavio smenu Džejmsa Hogana zbog loših poslovnih rezultata u Evropi, pre svega u „Alitaliji” i „Er Berlinu”, koji su u međuvremenu bankrotirali. Za mnoge je to bio signal da „Etihad” za Srbiju sprema novu poslovnu strategiju.

Zanimljivo je kako je tada „Etihad”, koji u „Er Srbiji” ima 49 odsto vlasništva komentarisao vest o smeni Džejsma Hogana sa pozicije predsednika i generalnog direktora. Pisanje nemačke štampe u ovoj kompaniji iz Ujedinjenih Arapskih Emirata nazvali su spekulacijom.

„Ne komentarišemo neosnovne glasine na tržištu”, saopštili su iz „Etihada”. Međutim, ono što je krajem decembra bila spekulacija, već krajem januara je postalo stvarnost. „Etihad” je tada Hoganu zahvalio na saradnji. Od tada je i krenuo proces transformacije kompanije, pa sada u ovoj kompaniji otvoreno govore o merama racionalizacije.

„Na osnovu temeljne analize finansijskih pokazatelja poslovanja, ’Er Srbija’ je utvrdila da postoji potreba da se kroz restrukturiranje postojeće organizacije rada i strukture zaposlenih izvrši smanjenje troškova poslovanja”, nedvosmisleno je saopšteno pre nekoliko nedelja.

„Zbog uvedenih tehnoloških, ekonomskih ili organizacionih promena prestala je potreba za radom određenog broja zaposlenih u kompaniji. Čitav postupak sproveden je u saradnji sa reprezentativnim sindikatima, uz učešće Nacionalne službe za zapošljavanje i uz poštovanje svih obavezujućih propisa”, rečeno je u „Er Srbiji”. Tačan broj radnika koji će ostati bez posla nijednom prilikom nije jasno naveden.

Međutim, ono što se posle tri zaokružene poslovne godine nedvosmisleno nameće je zaključak da je nacionalna avio-kompanija za srpske poreske obveznike skupa igračka. Iz državnog budžeta za tri godine poslovanja ova kompanija dobila je nešto više od 19 milijardi dinara, što je oko 160 miliona evra. Takođe, u Zakonu o budžetu za 2017. godinu jasno se vidi da je „Er Srbija” na spisku korisnika državnih subvencija. Pojedinačni iznos sredstava se ne navodi.

Međutim, u finansijskom izveštaju za 2016. godinu jasno se vidi da su samo u toku prošle godine te dotacije iznosile 4,95 milijardi dinara, odnosno oko 42 miliona evra.

Ova kompanija nedavno se u svom saopštenju pohvalila da je kraj prošle godine završila sa profitom od 0,9 miliona evra. Ono što nije rečeno je da je firma u pozitivnoj zoni bila zahvaljujući isključivo direktnoj budžetskoj podršci. Što praktično znači da bi bez državnih para ova zajednička investicija Vlade Srbije i „Etihada” bila u minusu većem od 40 miliona evra.

 

„Er Srbija”: Ne selimo se iz „Belvila”

„Er Srbija” ostaje u zgradi Beograd biznis centar (BBC), koja se nalazi u naselju „Belvil”, rečeno je „Politici” u ovoj kompaniji.

– Kada je reč o poslovnom prostoru koji „Er Srbija” poseduje na Aerodromu „Nikola Tesla”, plan je da se taj prostor iskoristi za objedinjavanje pojedinih službi koje trenutno posluju na različitim lokacijama, a u cilju postizanja bolje efikasnosti i racionalizacije troškova – ističu.


Komentari28
2606c
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Petar Petrovic
Boze kako smo svi zluradi.Svi su najsretniji kad pricaju i nagadjaju o necijoj propasti a sve informacije dobijaju od sebi slicnih i veruju u njih.Prosta racunica kaze 3 miliona putnika puta najmanje po 100 eura je 300 miliona eura.Ako drzava dotira sa 200 miliona onda ti putnici ne placaju karte voze se za dzaba da bi Airserbia propala.Cinjenica da se zaposljavalo i pored zabrane zaposljavanja.Podatak o 1600 je mnogo manji od stvarnih 3200 zaposlenih.To jede pare i zaradu kao i u svim javnim preduzecima.Pozz
zana
U Srbiji se od tako dobrih i zdravih kompanija napravili takvi gubitasi i problemi, a radnici ostali na ulice, (pa tako i Airserbia) da se to ne moze popraviti ni za 50 godina, jer mi vec 50 godina cekamo bolje sutra, ali je sve gore......
Bosko
NIS je otpustio 7.000 ljudi i ako je jedno vreme imao cak i monopol na trzistu, pa niko rec nije rekao niti je uzeo u zastitu te ljude, zasto se sada dize galama ako se 100 ljudi proglase tehhnoloskim viskom.
IvanaNemacka
Ja sam uvek podrzavala i rado letela sa JAT-om i AirSrbia, medjutim ono sto sam dozivela pre par meseci me je definitivno odvuklo od nase kopanije. Naime,uvek sam letela iz Dizeldorfa i kartu kupovala u Jatovom tj. AirSrbia predstavnistvu u tom gradu.Novina koju su uveli je bila ta, da ako ne dobijete sluzbenika u predsavnistvu budete prebaceni na callcentar u bg po nemackoj tarifi.Elem,odjednom,bez ikake najave,niti postoji predstavnistvo niti se javlja Call centar.Posto nikad nsam kupovala kartu on-line,odem tamo kad kod ukucavanja povratne karte izadje cena samo u jednom pravcu i nigde nikakvo uputsvo kako doci do konacne cene u dva pravca te sam bila primorena da zovem Beograd i tako kupim kartu.Kaze devojka,mi smo unapredili sistem rada i objasnila kako treba a to sto nema upustva kako se to radi,nikom nista.To kako su unapredili nema nigde.I tako ja platim jos 16 evra njihovu uslugu plus oko 10 evra tel. racun.Kaze, molim Vas,nemojte u novine. Strasno. Zato,nikad vise.
Djordje
Za mene je ovo ocekivana vest koja se mogla predvideti ako malo cesce putujete Air Srbijom. U zadnjih par meseci je doso do drasticnog smanjenja kvaliteta usluge. Pored toga su poceli da uvode Online check-in. Za one koji se ne cekiraju On-line naplatu kazne od 30-ak evra sto su dosli da urade Check-in na salteru na aerodromu. Zasto, pa iz dva razloga, prvi je da smanje priliv ljudi na salter (citaj potrebno manje zaposlenih na salterima) i drugo da za one koji ipak odluce da dodju na salter naplate dodatno odredjenu kolicinu novca koji im je ocigledno jako potreban. Sve to jasno pokazuje da nesto nije u redu.
Zorka
Time sto zahtevaju online check-in, cak i za putnike koji su kartu kupili mnogo ranije nego sto je ta online check-in malverzacija doneta, oni krse kupoprodajni ugovor i peljese musterije. Kako ce da se cekira onlajn masa ljudi koja nije 'digitalizovana'? Na kojoj planeti Air Serbia zivi? Luftahansa i ostale strane avio kompanije to ne zahtevaju cak i sa istog aerodroma. Pa kako ce onda AirSerbia da bude konkurentska firma? A da ne pricam o kvalitetu usluge i neprofesionalnoscu. Dva puta sam putovala do Njujorka i nazad ove godine i dva puta su mi davali da popunim 'frquent mile' obrazac, ali kad je trebalo da uzmu te obrasce od putnika, njih nema, odose da jedu i spavaju. Morala sam da ih jurim da im to predam. A da ne pricam kad se ode na onlajn da se uclani u Etihad i evidentiraju milje, tek tamo ne moze da se pristupi. Tako da mi propadose te silne milje, ali sa Etihadom i ne idem, pa se nisam mnogo trudila oko toga.
Preporučujem 32

PRIKAŽI JOŠ

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Arhiva Impresum O nama Kontakt Pretplata Oglašavanje Pravila korišćenja Biznis Klub Pravila o privatnosti

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja