subota, 07.12.2019. ✝ Verski kalendar € Kursna lista
Poslednja izmena 23:08
DIGITALNI SVET

Reč blogera važnija od reklame

Danas, pre nego što donese odluku da li će za nešto dati novac, kupac prvo potraži informacije o robi ili usluzi čitajući 4,4 izvora na internetu, a očekuje se da će u budućnosti taj broj rasti
Autor: A.C.ponedeljak, 11.09.2017. u 17:20
Мини-револуција шопинга је чак прескочила десктоп рачунаре (Фото Ројтерс)

Više od dve milijarde vlasnika naloga na najpoznatijoj društvenoj mreži „Fejsbuk” možda će u skorijoj budućnosti umesto vas donositi odluku koji ćete proizvod da kupite. Bez obzira da li je to nešto za jelo, tehnički uređaj ili automobil. Ne tako davno, brojni svetski proizvođači shvatili su da tradicionalni kanali komuniciranja sa kupcima nisu dovoljni. Uz stare metode oglašavanja, sve je obaveznije da se bude prisutan na internetu.

I tu je, međutim, uočeno pravilo da sama prisutnost brenda nije dovoljna već da je po uzoru na staro pravilo „od usta do usta”, u 21 veku, u digitalnoj formi potrebno da se preporuka pojavi na nečijem blogu, instagram profilu...

Više se ne informiše preko oglasa već se ulazi na nečiji tviter ili fejsbuk nalog, čita komentar šta je osoba koja je pre vas kupila neki proizvod rekla o istom. Kako se navodi u „Tetrapakovom” indeks izveštaju za 2017. godinu, „živimo u vremenu u kome vlada mobilni svet”. U razvijenim zemljama poput SAD ili Kine mini-revolucija šopinga je čak preskočila desktop računare.

„Sve se vrti oko mobilnih uređaja, naročito na tržištima u razvoju koja često preskaču upotrebu desktop računara. Kina je primer izuzetno naprednog tržišta. U SAD pojedini proizvođači su u potpunosti transformisali svoju politiku i sada su usmereni „samo ka mobilnim uređajima”, kako bi išli ukorak s potrošačima u pokretu.

Prema ovom istraživanju, najveći broj kupaca prvo se informiše na nalogu nekog od „superlidera” kupaca, koji čine sedam odsto ukupne onlajn zajednice i koji su najaktivniji na mreži. Više od polovine njih (57 odsto) svake sedmice piše recenziju nekog brenda ili proizvoda. Skoro dve trećine (65 odsto) tvrdi da ih na to podstiče pozitivno iskustvo.

A više od tri četvrtine (78 odsto) očekuje i odgovore od brenda na te ocene. Uočeno je da oni u toku kupovine barem jednom potraže informacije o željenoj robi ili usluzi, i to najčešće u periodu pre same kupovine (81 odsto), pregledajući u proseku 4,4 druga internet izvora. Tu su veb-stranice ali i nalozi drugih uticajnih vlasnika naloga na društvenim mrežama.

Predviđanja su, kako se navodi u izveštaju, da će samo za pet godina, to jest do 2021. godine, e-trgovina preuzeti 10 procenata prodaje u prehrambenoj industriji. Novi veliki igrači, poput kompanije „Amazon”, najavljuju novitete, uključujući i isporuke dronovima što je sada u eksperimentalnoj fazi u pojedinim državama.

Pogled na ekran na pametnom mobilnom telefonu ili tabletu i ocena nekog poput vas biće jedan od presudnih koraka prilikom donošenja odluke da li će se nešto kupiti. Ovakva promena navika omogućena razvojem tehničke infrastrukture tumači se i psihološkim profilom savremenog čoveka.

„U svetu gde ne postoji dovoljno poverenja u institucije, potrošači se sve više okreću ’ljudima sličnim sebi’, koji dele njihove vrednosti, prioritete i poglede na život.”


Komentari2
3cf06
Molimo vas da sе u komеntarima držitе tеmе tеksta. Rеdakcija Politikе ONLINE zadržava pravo da – ukoliko ih procеni kao nеumеsnе - skrati ili nе objavi komеntarе koji sadržе osvrtе na nеčiju ličnost i privatan život, uvrеdе na račun autora tеksta i/ili članova rеdakcijе „Politikе“ kao i bilo kakvu prеtnju, nеpristojan rеčnik, govor mržnjе, rasnе i nacionalnе uvrеdе ili bilo kakav nеzakonit sadržaj. Komеntarе pisanе vеrzalom i linkovе na drugе sajtovе nе objavljujеmo. Politika ONLINE nеma nikakvu obavеzu obrazlaganja odluka vеzanih za skraćivanjе komеntara i njihovo objavljivanjе. Rеdakcija nе odgovara za stavovе čitalaca iznеsеnе u komеntarima. Vaš komеntar možе sadržati najvišе 1.000 pojеdinačnih karaktеra, i smatra sе da stе slanjеm komеntara potvrdili saglasnost sa gorе navеdеnim pravilima.

Ljubisa Vukovic
Digitalizacija i ' jednosmerna korist' za ' kreatore' e-trgovine. Kao neko ko bavi istrazivanjem proizvoda to sto sto zivimo u pokretu, brzo i, mnogi, povrsno ne znaci da ce to ici glatko ( evo ja nikada ne otkrivam vlasniku proizvoda, robne marke, sve prednosti proizvoda, koje sam sagledao). Kljucno je rec; ' sagledan' ( kvalitet, atribut, ...). A sta tek sa 'nesagledanim' aspektom ( 'ima). Bice sta ce biti, digitalizacija da, ali sa ' povrsnom argumentacijom' za e-trgovinu, bojim se, nece se daleko dosegnuti. Kad, tad morace proizvodjaci i drugi entiteti ulagati za izucavanje pravih i bitnih informacija o proizvodu, preferencijama korisnika, stavovima i, posebno, motivima kupovina. Ostalo, a toga ima jos dosta, u polju potrosnje, naravno necu pominjati, " da se ne sjete" za zavrsim asocijacijon na Beckovica.
анђелка
yu tube канали су веома добро разрађени за рекламирање и дају изванредне резултате

Komentar uspešno dodat!

Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.

Početna /

Prijavite se na našu mailing listu

* Obavezna polja